• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sofy
    sugarrush skrev 2010-08-24 12:52:26 följande:
    Verkar som om dina små blödningar är kopplade till att du satt in proggisarna. Så det låter logiskt att det har med dem att göra.
    Var det inte någon som skrev häromdagen att hon sate in sina proggisar "där bak" bara för att slippa risken att det började blöda i samband med att de sattes in? Okej, det låter ju inte så jättelockande men det kan ju ändå vara ett alternativ... då irriterar man ju inte däruppe iallafall...
    *styrkekram*
    Det verkar inte bättre. Nu ska jag inte säga för mycket men nu är de slut. Proggisens rester är ute (med blodet) och nu ere "torrt" däruppe igen. Suck. OM jag blöder av proggisarna pallar jag fan inte ta dom. Psykiskt påfrestande även om de är så! Nu kommer jag noja hela eftermiddan också efter mer blod, hoppas inte!!

Kom också på att i söndags kväll bar jag tunga kassar från matbutiken, idag efter läkarbesöket gjorde jag samma.

Jo jag sökte på "progesteron blödningar" och fick upp folk som blödit av dom, vissa har inte gjort de dock.
  • sofy
    Alicia 72 skrev 2010-08-24 12:37:57 följande:
    Alltså.... Trots att både du och jag vet att en blödning i ensamt majestät (utan ont) absolut inte är lika med missfall så förstår jag PRECIS den oro, panik, rädsla du känner! Det känns som att man fått en smäll i magen och luften försvunnit när man ser det där f:bannade blodet i trosan!
    FAN!
    Jag blödde en del rött blod under min grav, den som gick bra. Det var som sagt aldrig någon fara utan berodde troligen på sköra slemhinnor.
    Nu är det så här att tills motsatsen är bevisad så väntar du barn och inte missfall!

Annars så kan jag meddela att embryot nu under lunchen kommit ut. En 2,5 cm stor hård "kärna" med slemhinnor runt omkring sig. Kan inte tolka det på något annat sätt. Är så glad och hoppas att detta nu var det sista! tänk om jag gått till gyn i morgon och hon satt in cytotex och prylar! UHÄHH!!

Hoppas det slutar blöda nu, sambon och jag ska ju på myshelg och bo på herrgård i helgen! Vore ju sjysst att kunna mysa lite då...

ALicia
    Jaaa, jag vill ju inte se blod ALLS! Varesig de är me smärta eller utan, pga proggisen eller inte. Suck! Blir bara så less. Först idiot till läkare o sen blod me proggisen. Nu är de dock slut igen, de kom ut me resterna från proggisen nyss när ja kissade o va "tvungen" o känna bara o näe.. nada! Fattar inte. Hoppas jag slipper mer blod nu så kanske jag kan se sammanhanget med den, annars vet jag inte.

Åh, vad jobbigt.. men skönt ändå antar jag?! Vilken vecka va du i vid MF?
  • sugarrush
    sofy skrev 2010-08-24 12:55:59 följande:
    Det verkar inte bättre. Nu ska jag inte säga för mycket men nu är de slut. Proggisens rester är ute (med blodet) och nu ere "torrt" däruppe igen. Suck. OM jag blöder av proggisarna pallar jag fan inte ta dom. Psykiskt påfrestande även om de är så! Nu kommer jag noja hela eftermiddan också efter mer blod, hoppas inte!!

Kom också på att i söndags kväll bar jag tunga kassar från matbutiken, idag efter läkarbesöket gjorde jag samma.

Jo jag sökte på "progesteron blödningar" och fick upp folk som blödit av dom, vissa har inte gjort de dock.
    Förstår att det måste kännas jättejobbigt.
    Men tänk vad bra att du träffar en läkare redan imorrn, så kan ni diskutera proggisarnas vara eller icke vara, och så kommer du att få se på VUL att allt ser fint ut.
    Jag tror nog mer på proggisarna än på matkassarna... *kram*
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-24 13:19:06 följande:
    Ingen mens än Men värk...
    Skönt! Tänker du vänta med att testa till efter BIM?
  • färnik

Softy: Jag förstår att duär orolig, och vilken IDIOT till läkare du träffat på! Jag måste säga, att sluta ta progestronet i slidan, ta det i ändtarmen istället. Då frå du snabbt reda på om vagitorerna är orsaken till blödningen, samtidigt som du ändå får i dig hormonet. Jag vet att en del tycker det är otäckt att göra det, men det är ett bra sätt att medecinera i många fall, och ngt som nog är bra att lära sig/vänja sig vid...

• sofy
    färnik skrev 2010-08-24 13:47:56 följande:
    Softy: Jag förstår att duär orolig, och vilken IDIOT till läkare du träffat på! Jag måste säga, att sluta ta progestronet i slidan, ta det i ändtarmen istället. Då frå du snabbt reda på om vagitorerna är orsaken till blödningen, samtidigt som du ändå får i dig hormonet. Jag vet att en del tycker det är otäckt att göra det, men det är ett bra sätt att medecinera i många fall, och ngt som nog är bra att lära sig/vänja sig vid...
    Mmm, ingen höjdare! Ja jobbar inom vården själv och är medveten om alla dessa jävla rötägg, jag har stött på dom innan också men i just det HÄR fallet så önskar jag att jag inte gjort det. Jo, jag ska nog börja göra det. De e inge mer blod nu, ingenstans. Så just nu tror jag faktist på progesteronet och att de irriterar lite, någon skrev nånstans att när de går ut i slemhinnorna kan man blöda lite. Och eftersom jag är så lättblödande (pga min trombocytfunktionsdefekt) så kan de stämma..
  • Muffe80

Om mensen inte kommer kommer jag testa först på söndag!!! Det ni!!
    Sambon kommer hem då och har lovat att vi ska testa tillsammans...
    Men kommer inte mensen innan torsdag så borde jag nog vara gravid :)

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-24 13:58:56 följande:
    Du är galen! Vänta tills söndag...!
    Innan dess har du fått alla symptom som finns, jag lovar.. så du behöver ju inte köpa något test alls då ju... super-ekonomiskt!
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-08-24 13:58:56 följande:
    Jag var precis som du för några månader sen och svor att jag aldrig skulle bli en sån där galning men nu sitter jag här ett par månader och testar på BIM-1. Vet inte vilket som är värst riktigt. De gånger jag inte testat förrän efter BIM har förväntningarna blivit skyhöga och besvikelsen enorm..
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3