• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Muffe80

Åh nu syns det mer, grattis. Hoppas på fett streck imorgon KUL!

Ingen mens för mig inatt heller, jippie!!! Hade extremt illamående imorse samt ömma bröst nu ett par dagar, lovande...
    Jag tänkte på hur de hade det förr utan grav.test haha, tror ni dom överlevde?

anledningen för er som undrar varför jag inte testar är inte för att jag vill ge er alla infart, utan för att om jag testar så har jag ingen att ringa. Får itne tag på sambon på ett par dagar nu så jag väljer att vänta med att testa tills han kommer hem, om inte mensen kommit såklart.

En annan fråga till er, som vi har pratat om här hemma:

Varje år, i mars eller april åker sambon och ibland jag till alperna. Han vill göra det nästa år igen, jag åker såklart inte då!
    Frågan är, skulle man våga släppa iväg honom i mars eller april om barnet ska komma 1 maj t ex?? tänk om barnet föds för tidigt och han missar? Eller ska man tänka att den risken är så liten?

Skulle ni våga att åka utomlands,  t ex Thailand i månad 4-5 ungefär???

• Muffe80

Jag har ju ätit apifoce denna månad, samma som när jag blev gravid... men läste nu att man kan få försenad mens av det.. så det KAN ju vara det, faktsikt....

• sugarrush

MCT79: jag tycker också det ser starkare ut! Fast det kan var lite svårt att se hur strecken blir starkare när man testar med olika fabrikat olika dagar, alla test är olika känsliga och ger olika styrka på strecken (man kan bli oroad i onödan om man testar med ett annat fabrikat och plötsligt får ett svagare streck en dag)
    Men ditt streck är ju supertydligt och det är jättegravid ju! Ingen tvekan om saken! GRATTIS!

Muffe: Du VET hur mycket jag hoppas för din skull gumman! Och nu är din mens sen, det känns ju väldigt lovande! Hur är det med mensvärken, har den avtagit? Illamåendet låter ju bra, och brösten likaså.
    Jag kollad FL det första jag gjorde imorse för att kolla om du testat, innan jag ens gick in i duschen... FASEN KAN DU INTE TESTA MÄNNISKA!!!!!!????????!!!!???
    Angående skidresan skulle jag bett honom att tidigarelägga den nästa år, till januari eller februari. Visst det är kallare där nere då än det är i mars/april, men det kan det ju vara värt. Jag skulle nog hängt med själv också, inte för att åka skidor utan för att bara få en slapparvecka, och sitta på mysiga fik och läsa och dricka varm choklad, och shoppa lite, medan han åker skidor...

• Muffe80

Om jag är gravid funderar jag på att följa med, om det inte  blir en killresa såklart... Skulle vara skönt med sem då :) För inte vågar man åka skidor då som gravid?? Dumt va?

Hihi, det är skitsvårt att inte testa men jag vill inte bli besviken som förra veckan, höll på att gå under när det var neg. då!

Hoppas så innterligt på plus, springer på toa hela tiden för att kolla om mensen kommit.

Mensvärken försvann i går kväll och sedan dess har jag inte känt något förutom det där "bandet" som går över magen som jag hade som gravid sist, och blodådror på brösten, samt som att det suger och sticker i brösten
    Men, allt kan vara inbillning!

• Muffe80

Sugar och ni andra, har ni berättat för föräldrar och närmsta familjen om er graviditet?

• Pancakes

Godmorgon på er!

Hoppas ni mår bra idag!

Muffe, instämmer med de andra att jag är supernyfiken och vill att du ska testa men förstår att du inte vill svika sambon om du lovat! Så gör det som känns rätt för dig. Dock kan jag varna lite för väntandet, man hinner bygga upp såna enorma förväntningar om mensen är sen så att man får en mindre depression om man inte är gravid sen, det fick jag när det hände mig. Känner nu i efterhand att jag hellre testat och fått veta istället för att gå runt och hoppas. Men det är jag det...behöver ju inte bli så för dig såklart.

MCT, jag tycker det ser starkare ut ju! Imorn kanske du ska våga dig på en CB? Klart att du är gravid, annars skulle det ju inte synas nånting alls! Grattis gumman, det är du värd!

• Pancakes
    FruW skrev 2010-08-25 21:03:18 följande:
    Pancakes - hur ser det ut för dig? Hänger du med till september-bim, eller har du oxå tänkt att plussa nu i dagarna Flört Håller tummarna stenhårt även för dig så klart!! (Trots att det alltid är kul med sällskap...)
    Japp, det verkar som jag hänger med dig till septemberlistan! Skönt att man har nån eftersom MCT79 verkar överge oss, snyft.. Jag tog ju ett test igår på BIM som var snövitt. Ingen mens än, men grav.testet talar sitt tydliga språk så jag skulle tippa på att den dyker upp idag eller imorn. Har ju varit lite oregelbunden på sistone.
  • sugarrush

Muffe: Jag är en van snowboardåkare och trillar väldigt sällan (om jag inte hittar på något galet som att hoppa eller åka i skogen elller så) så förmodligen hade jag kunnat åka som gravid, men jag vill inte ta risken. För hur KUL är det att bara köra lugnt i pisten? Man vill ju utmana sig, testa gränserna o.s.v.

Förra året blev jag påkörd i Alperna av en fransk nybörjarskidåkare som kom i typ 50 km/h störtlopp bakom mig  och det blev en enorm krasch, så även om man litar på sin egen förmåga så finns ju andra som man inte har full koll på i backen.

Låter spännande med sina symptom! Hoppas mensvärken håller sig borta nu då. *hoppas*

• Muffe80

Jag åker också snowboard men är inte lika van, men känner också att andra kan köra på mig och det vill jag inte riskera! Dock är det ju mys att dricka varm choklad och läsa tidning eller ta en promenad

• sugarrush
    Muffe80 skrev 2010-08-26 08:40:14 följande:

Sugar och ni andra, har ni berättat för föräldrar och närmsta familjen om er graviditet?

Nix. Inte familjen. Har berättat för bästa kompisen bara.
    Ska berätta när vi kommit till vecka 9, tror inte jag kommer träffa dem innan dess..

En rolig grej: min syster är beräknad 6 veckor innan oss!  Och sambons bror ska ha barn typ 10 veckor innan oss. Ska bli så himla kul att få kusiner i samma ålder! 

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3