• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-15 13:11:12 följande:
    Tack!
    Men det blev inget progesteron. Hon var heller inte helt säker på om jag hade endo eller inte men ville inte sätta in åtgärder just nu eftersom de involverade p-piller. Dock såg hon en lite förtjockad slemhinna i livmodern som kunde tyda på ANTINGEN rester från missfallet ELLER ny graviditet.
    Gud vad jag hoppas på ny graviditet för dig!!!!! Blåhåller tummarna! Hjärta

Ja, jag hoppas den inte kommer alls, men jag är rädd för att plussa igen, kommer att oroa mig sjuk för ett nytt mf... Fast jag vet att man inte får tänka så.
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-15 13:42:52 följande:
    Vet precis hur du känner. Hur i helvete skulle man kunna glädja sig över en graviditet när man bara kommer gå och vänta på ett nytt mf? Just nu känns det som om man kommer känna så iaf.
    Ja, vi får försöka svälja rädslan och vara glada för varje dag som går när det väl är dags... Och så får vi peppa och stötta varandra förstås {#emotions_dlg.flower}
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-15 14:13:28 följande:
    SoMa72: Klart vi ska stötta varann! Och försöka vara positiva!
    Förresten, har du några symptom?
    njae, fortfarande det där med "konstig" smak på mkt jag äter och den här gången borde det inte vara "pinjemun", annars är det vanlig molvärk och ömmande bröst av och till, men så känns det även när mensen dyker upp. skillnaden den här gången är att jag haft molvärk varje dag sen äl... men sist jag plussade fick jag för mig att mensen var på g, så det kändes ingen skillnad då, menssymptom mot gravsymptom. tröttsamt! =)  
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-16 12:55:15 följande:
    Just nu är jag bara så evinnerligt ledsen.. tårarna strömmar nedför mina kinder.. fick veta att ytterligare en kollega är gravid idag.. å självklart är jag jätteglad för hennes skull men samtidigt blir min egen sorg ännu lite starkare..
    Det dyker upp fler och fler gravida kollegor, kollegor som började försöka långt efter mig...

NÄR SKA DET BLI VÅR TUR???  :´´´´(((
    Snart, gumman!!! Snart är det VÅR tur!!!! =)

Många, många kramar
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-16 13:20:07 följande:
    Har du vågat testa ännu SoMa?

Alicia
    Ja, jag har ju det och jag tyckte det var väldigt -, men med lite god vilja kan man ana jordens svagaste +, vågar dock inte tro eller hoppas nåt alls än, avvaktar några dagar...
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-16 13:32:05 följande:
    Ihhhhh!!! Ett plus är ett plus! DET BLIR så svagt i början!
    Vilket test hade du?
    Kul, då VAR det en nidis i alla fall! När var det du kände av ägget/hade nidisen? I mitt fall var det i onsdags kväll och testade negativt så sent som i går, måndag.

Ska testa i morgon igen om inte mensen kommit men har inga större förhoppningar.

Grattis!

Alicia
    Testlagrets, men jag ska köpa ett cb digital efter jobbet, jag vågar ju ännu inte riktigt tro nåt... Ja, det var kanske en nidis. =) Jag hade nidisen i torsdags/fredags o så svaaaag plus idag.

Håller tummarna för att det syns nåt för dig imorgon!

Tack! (om man nu vågar tacka i ett så tidigt skede)
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-16 15:13:28 följande:
    What? Streck? Men gud så roligt, då är du ju gravid!
    Åh så glad jag blir för din skull! *kram*
    Vänta några dagar och gör ett nytt test, så får du säkert ett starkare streck!
    Ja, jo, fast jag vågar verkligen inte tro det än, kan ju ha inbillat mig, men jag visade bilden för några släktingar o de är helt övertygade om ett svagt plus. =) Shit, sen ska man ev. gå och noja sig och vara orolig i många veckor...

Tack gumman! *kram* Men än ropar jag inte hej helt och hållet, ska testa med CB digitalt också. Och sen ett nytt vanligt på torsdag om inget annat händer
  • SoMa72

Det kan ju vara ett tidigt mf också, därav min blödning förra veckan och ett pytteplus idag, man vet ju aldrig... =/ Får bara hoppas på det bästa!

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-16 15:35:06 följande:
    Men gumman, testa inte för tidigt med ett CB digital, de kräver mer hormon än det vanliga CB-testet och stickorna för att bli positivt. Jag brukar alltid testa med stickor innan BIM, och med CB digital absolut tidigast på BIM - för själv skulle jag bli superbesviken om jag testade för tidigt och fick negativt.

När har du BIM?
    Jag tror jag har BIM idag eller igår, sista mensens första dag var 18 okt, starkt äl-utslag 02 nov, vad tror du?
    Jag vet ju att det kan stå negativt på CB, mitt kusinbarn plussade lika svagt som jag med sin son, hon fick "gravid" på CB på bim-2 efter Testlagrets test.
  • SoMa72
    SoMa72 skrev 2010-11-16 15:45:10 följande:
    Jag tror jag har BIM idag eller igår, sista mensens första dag var 18 okt, starkt äl-utslag 02 nov, vad tror du?
    Jag vet ju att det kan stå negativt på CB, mitt kusinbarn plussade lika svagt som jag med sin son, hon fick "gravid" på CB på bim-2 efter Testlagrets test.
    på CB digitalt menar jag. =)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3