• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-19 11:00:48 följande:
    Okejrå, jag HAR faktiskt testat idag.  
    Oklart om jag är på BIM-2 eller BIM-3 dock.
    Men ta i beaktande att jag även har börjat få bruna flytningar idag, precis som inför mens... och det känns såklart väldigt oroande.
    Är ni redo?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    trumvirvel
    .
    .
    .
    .
    .

Lägg av?!?!?!?!?!?!? You make my day!!! Hjärta {#emotions_dlg.flower}Kyss Wihoooooooooooooooooooooooooooooo!!!!
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2010-11-19 11:01:26 följande:
    Å, SoMa... den där ovissheten är hemsk! Men håller tummarna! Vad är känslan? Brukar ju gå att känna hur läget är... vårt kvinnliga sjätte sinne... 

Ja, hoppas du har rätt... Att det snart tar sig! Fast jag tror ju ändå någor är fel... Eftersom de inte tagit alla hormonprover... 

KRAM!  
    Mitt 6:e sinne vet jag inte om jag litar på för fem öre... Idag känns det kasst och hopplöst och bara blääää Gråter 
    Det beror förmodligen mest på att det känns konstigt att blöda och sen ev. vara gravid, men man vet aldrig?

Men, jag blev otroligt glad och VARM I HJÄRTAT av Sugarrushs gravtest! Hjärta Känns skönt att jag kan glädjas åt andra o strunta i mig själv en liten stund...

KRAM!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 11:29:08 följande:
    SoMa, har också världens humör idag! Antingen så är det PMS eller så är det hormoner.

Vi sitter i samma båt du och jag, gumman! Hoppas våra bruna flytningar försvinner så vi får fortsätta vara gravida!
    HjärtaHjärtaHjärta KRAAAAAAAAM
    Jag hoppas på hormoner! Skrattande 
    Men nu är det ju så att du bara har flytningar, det är kanon!! Jag har ju blödit (och gör det fortf) en hel del, känns helt himla kört Gråter Inga gravsymptom heller, what so ever... Rynkar på näsan 

Fast jag är så himla glad för Din skull, skruttan!! HjärtaHjärtaHjärta

KRAAAAAAAAAAM
  • SoMa72

Hörrni brudar,

Om jag vid nästa gravtest får ett -, då var det väl ett tidigt mf? Rynkar på näsan 
    Bara så man kan hålla räkningen på sina mf...

• SoMa72
    Längtan efter liten skrev 2010-11-19 11:51:20 följande:
    Soma. Har du testat igen? Sugar: super roligt. Nu håller vi tummarna stenhårt
    Nix, men ska testa imorgon, så jag vet om jag kan dränka mina sorger i ett glas rött på restaurang med goda vänner (det är bokat sen länge) eller om jag kan fira försiktigt med alkoholfritt....
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 11:52:31 följande:
    Jo, i teorin är det ju så, men du kommer inte få något minus. Jag har nämligen bestämt att vi ska vara gravida nu! På smällen! På tjocken! Så det så!
    Inga andra dumheter nu!
    Haha, lilla snuttegurkan, du är för go! Solig
    Ok, jag lägger ner dumheterna tills motsatsen är bevisad... Glad

Vad sa jag om din äckelsmak igår? Va, va, va?! Tungan ute Ett tecken minsann....
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 12:58:44 följande:
    SoMa, nu har jag typ finkammat hela FL om bruna flytningar vid BIM i samband med plusset, och det verkar som om det går bra för de allra flesta. Mina flytningar har tilltagit lite under dagen så jag känner mig  lite orolig. Ska försöka hålla mig positiv...
    Båda mina kusinbarn har blödit vid sina grav, den ene bebben är född nu i sep, den andra kommer i feb... Men jag tror ändå inte att jag har turen att vara i samma sits.

Det är ingen fara för dig, det känner jag på mig! {#emotions_dlg.flower}
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:27:06 följande:
    Vet inte om de måste göra ngn särskild undersökning för att se att man behöver progesteron... har ingen aning! Funderar starkt på att gå till hälsokosten och se om det finns där som kräm, finns ju på internet iallafall i krämform. Jag började dock med 1/4 tablett albyl minor imorse. Får se om det kan göra någon skillnad.
    Men fan vad nervös man är nurå.
    Välkommen in i nervösa familjen! Flört Ingen fara, det kommer att gå så bra ska du se!

Men apropå progesteron så tycker jag mig ha läst att det ökar risken för mf??? Hoppas det inte stämmer...
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-19 13:51:35 följande:
    Muffe, mängden i 1/4 albyl minor är mindre än i Trombyl.
    Trombyl har en så svag dos att den inte ger någon fara för fostret, men minskar risk för blodpropp i moderkakan (som kan vara en anledning till tidiga missfall). 
    Tar man upp till 1/3 albyl minor ska det inte vara någon fara med läkemedelsmängden. (Jag fick t.o.m. tanten på apoteket att intyga att 1/4 albyl minor innehöll samma verksamma ämne och samma mängd som 1 trombyl-tablett!)
    Vad är albyl minor för tabletter? Ska man ta såna när man är gravid?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3