• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

pixerpie skrev 2010-11-24 11:57:20 följande:
    SoMa! Jag tänker göra nub/kub... eller iaf tidiga ul, när det väl tar sig... känns som en evighet dit... Med första barnet hade jag ingen tanke på det, men nu med dels mf i bagaget samt mer upplyst om vad som kan vara fel/ gå snett så kommer jag inte våga att inte göra testen... Så känns det nu iaf!
    Jag tänker ju oxå göra det, om man nu hinner så långt nån gång? Sist sket det sig bara någon vecka innan det var dags för det testet. Sen fladdrar tankarna iväg (jag är ju f-n hopplös!!) och jag börjar måla upp skräckgrejer om att det kommer bli dåliga resultat pga min ålder och man får ta ställning till abort. Skrikandes 
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-24 15:19:04 följande:
    Tack!
    Det värmer.

Just nu känns allt fruktansvärt hopplöst och jag fattar inte hur jag ska orka ta mig igenom det här över huvud taget. Jag försöker ta mig igenom en dag i taget men allt känns skit. Och när läkarna säger olika saker, vad ska man göra då, liksom? Jag skulle ju göra precis vad som helst för att få behålla ett barn.

Hur många fler barn ska jag förlora? Kommer det NÅGONSIN att funka? Och vad är det för mening med någonting alls om det aldrig kommer göra det?
    Gumman, ge inte upp!!! Jag vet hur pissigt och värdelöst det känns och hur liten man känner sig... Och allt känns tröstlöst!! Gråter Men vet du, som de fina människor vi är, så kommer vi att få våra små underverk en vacker dag, för det är vi värda!!!! Hjärta 

Tusen kramar!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-24 15:57:10 följande:
    Tack!

Jag har haft samtalsstöd av en kurator sedan missfall nr 2. Det var ju skönt när jag var som mest nere, men så småningom blrjade jag tröttna på henne. Hon sade exempelvis nyligen att jag absolut inte borde ta något tidigt VUL nästa gång jag blev gravid för det kunde orsaka MF... (Bullshit säger jag.)
    Dessutom sade hon att väldigt många som vistas på sådana här forum är psykopater som egentligen är inlagda på psyket, och som är  hemma på permission på dagarna och skriver i forumen. (Ännu mer Bullshit säger jag). Så jag tänker sluta gå hos henne.

Läkaren idag sade att man skulle vänta FLERA månader. Så nu har jag tre olika bud att välja bland. Inte vänta alls, vänta en mens eller vänta flera månader.
    Men vad f-n var det för IDIOT till kurator?!?!!? Såna borde det vara skottpengar på! Skrikandes

Den läkaren jag pratade med under mitt mf sa att man helst skulle vänta 2 st menscykler innan man provade igen.
  • SoMa72

Missfall! Gråter Kände det på mig på nåt sätt ändå,  undrar när blödningen ska sluta? Var nästan helt blankt på morgonens test... Skit!!!!! Gråter 

Men hörrni, visst borde jag kontakta nåt gyn nu? Ska gå på nåt privat och inte till sjukhuset, för där är de inte bra... Och hur ska jag klara av den här dagen då? Rynkar på näsan

Tur att jag har ER! Hjärta

Kram

• SoMa72
    Pancakes skrev 2010-11-25 08:18:42 följande:
    Neeeeej, är det sant?? Vännen, vad trist att höra! Självklart ska du gå och kolla upp det så att du får svart på vitt om det är missfall eller inte och dessutom får det dokumenterat. Har du nån bra du kan vända dig till? Var bor du? Kan tipsa om några om du bor i Stockholm. Kram!
    Det kan väl inte vara annat än missfall om testet var hyfsat starkt i tisdags och typ borta idag? Väntar på att gynakuten ska ringa tillbaka nu, men sist jag var där med missfall så var ju inte läkaren vidare empatiskt. Hoppas det är nån bättre nu.

Jag bor i Uppsala, har ju blivit tipsad om ett privat, men de har stängt till 29 nov.

f-n, nu sitter jag och störtbölar på jobbet, skulle ju inte visa nåt, helvete... Rynkar på näsan

Kram!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-25 08:28:51 följande:
    Fan SoMa, så himla synd. Så ledsen för din skull....*snyft*

Vet precis hur det känns, det är ett helvete att klara av dagen när allt rasat samman.
    Ta en stund i taget. Försök ta det lugnt. Ring gyn om du vill, de kan kanske ge dig en kontroll för att se att det kommit ut, och få det dokumenterat.
    Stor styrkekram till dig!
    Ja, jag är ledsen för oss båda två,men vi kämpar vidare TILLSAMMANS, gumman! Hjärta

Stor styrkekram tillbaka
  • SoMa72
    Pancakes skrev 2010-11-25 08:50:45 följande:
    Gumman, vad jag lider med dig! Kan du inte gå hem och vila? Det är så jobbigt att sitta och hålla masken inför andra. Är det gynakuten på Danderyd du syftar på eller i Uppsala? Till Danderyd kan du bara åka och sätta dig och vänta så tar de emot dig. Annars om du orkar åka så brukar man få en snabb tid på Octaviakliniken i Stockholm, 08-51007600 begin_of_the_skype_highlighting              08-51007600      end_of_the_skype_highlighting, jag fick komma in efter 45 min när jag ringde dit.
    Tack fina du! {#emotions_dlg.flower} Jag har fått tid på Ackis kl.14 idag, som tur är har jag en sån gullig chef som ändå ska dit och som jag får åka med, sen väntar hon tills jag är klar och sen skjutsar hon hem mig.

Har gråtit ut i 3 kollegors armar hittills... Tungan ute 
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-25 08:32:49 följande:
    Och ytterligare ett inlägg från psykopaten :

Ni är verkligen GULD, tjejer! Tack för att ni finns, och orkar lyssna!
    SoMa, MCT, Pixan, Mimmi, Odd, Annaj, Atti, kanke har jag glömt någon, ni ska veta att att era ord värmer enormt.
    Tack!
    Jag håller med föregående "talare" Glad, ni är GULD värda hela bunten!!! Hjärta HjärtaHjärta
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-25 09:37:40 följande:
    Danderyd har jag varit på med mina missfall - underbar personal! Man behöver inte alls känna att man egentligen inte hör hemma på en akut (då ett missfall ju faktiskt inte är något fysiskt akut, man hör nog mer hemma på psykakuten känns det som...)!

Octaviakliniken är dit jag ska  på mini-utredning om två veckor. De var oerhört serviceminded i telefon i alla fall och jag vet att de har akut-tider avsatta varje dag.

Annars vet jag inte var man ska vända sig i Uppsalatrakten.

Kramar om jag med....

Alicia
    Tack vännen!

Kram tillbaka
    Matilda
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2010-11-25 10:28:51 följande:
    Nä, det kan inte vara sant!!! Usch, fy och blä!!! Det är ett helvete att gå igenon, igen.... Finns inte ord!!!
    *kramar om*

Men har du jobbat länge där du är? Finns någon "bra" på jobbet, kanske känns bättre om någon vet...??? Det känner du bäst själv, men bara en tanke...
    ( Nästa gång om/ när jag blir gravid tror jag jag ska berätta för nån... Så de är beredda om något skulle inträffa...)
    Jag har pratat med fyra kollegor idag, alla är supergulliga så det känns skönt. Men jag hade ju helst önskat att jag inte behövt bryta ihop och berätta, men man är inte mer än människa.

Kram!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3