• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-18 17:33:34 följande:
    Bra, lova det!
    Själv är jag sugen på att dränka mina sorger i en halvflaska periquita , men vågar inte innan mensen behagar dyka upp.
    Jag lovar, gumman!

Gud, vad gott det lät!!!! Fast så länge man inte vet nåt, så är det väl inte skadligt och inte i nåt tidigt stadium ändå? Sen behöver man ju inte dricka massor heller... Jag tog en liten Calvados häromkvällen eftersom allt kändes kört redan då. Men när man väl plussat ordentligt, då är det ingen större uppoffring att inte få det där glaset när man tänker på vad som väntar Glad 
  • SoMa72

Sen vill jag bara tillägga att den lilla fjuttiga Calvadosen tog jag innan jag ens testat mig, bara så ingen missförstår... Glad 

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 17:48:47 följande:
    Alltså, jag har lite konstig smak i munnen. Kan det vara för att har tryckt i mig tre after eight? Eller kan det betyda något annat? Hmmm... *funderar*
    Wihoooo, det hade ju jag med förra veckan! Inte fasen beror det iaf på tre ynka after eight...
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 17:58:34 följande:
    Min kollega parkerade en öppen after eight-ask bredvid mig i måndags, och sedan reste hon bort. Shit, alltså, det är mindre än halva kvar, och det är i pricip bara jag som ätit!!!
    Måste köpa en ny och fylla på innan hon kommer tillbaks till kontoret....

Ja, äckelsmak i munnen (kan alltså vara after-eight-relaterat..) och lite trötthet (kan mycket väl bero på vintermörkret eller mitt bodypump-pass igår). Inte så mycket symptom, menmen. Vi får väl se.
    Vi håller tummarna hela tiden!
  • SoMa72
    pixerpie skrev 2010-11-18 18:27:31 följande:
    Å, hoppas era symptom betyder något!! Håller mina tummar!!! HÅRT!!!

SoMa, att passera "bf" är skit rent ut sagt!!! Hade ju kunnat ha en 3 veckors här nu... blä... Men det är ju som det är... Bara att överleva! Det som inte "dödar" det härdar ju...

Har varit hos läkaren idag, som säger att de inte kan hjälpa mig, eftersom jag har ägglossning, vi har blivit gravida förut och inga sjukdomar finns i släkten. Kändes bra efter besöket men inte nu, känns som jag är tillbaka på ruta ett igen... Tålamod är inte min gej just nu! Mannen har bokat tid för oss hos privata gyn nästa vecka- få se om de kan hjälpa oss... Hade nästan önskat att något verkligen var fel- får då hade vi ju iaf fått hjälp
    Så sant, så sant... Det härdar! =)

Men det måste vara ganska skönt ändå att veta att det inte är ngt fel, det kommer att ta sig snart, det är jag övertygad om {#emotions_dlg.flower}
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 20:23:03 följande:
    Vilken undersökning har ni gjort? Undrar därför att jag själv ska få mig en light-variant med plodprov, VUL och lite så om några veckor.

Sugar; GUD så spännande!! När ska du testa?
    "Lustigt" att du också har en syster som hamnat före dig i BF-kön. Känns faktiskt EXTRA orättvist när alla i familjen är så himlans glada för henne och så vet man att det skulle varit vi som skulle leverera nästa bebis. (Har inte berättat för dem om vårt MF så de rår ju inte för att de gör en illa).

SoMa; jag vet hur det är. Jämför hela tiden andras BF med när vårat skulle vara. Surt är bara förnamnet.

Ego; min mens hade visst inte kommit igång. Tampongen i morse hade brunt slem på sig. Tampongen efter det glömde jag att byta tills nu och den var helt snövit så när som på en sytrådstunn röd "tråd" på ena sidan.
    Skumt! Nåja, jag kan få spottings någon dag innan mens ibland. Såg nog bara så lite ut för att jag hade tampong istället för trosskydd.

Nu ska jag glutta lite på Robinson. Fast det känns som att det konceptet har gjort sitt.

Alicia
    Ingen mens igår, hur har det gått nu? Lyser den med sin frånvaro kanske? =)
  • SoMa72
    FruW skrev 2010-11-18 20:59:42 följande:
    Hallo girls! Ser ut som om kanarieöarna är på modet =) vi ska också till playa del ingles, vi åker nästa fredag, ska bli såååå skönt! Dock funderar jag på om äl kommer då, har redan fått äl-flytningar.. konstigt! Läser ert resonemang om alla andra som hela tiden blir gravida, vet precis hur det känns! Jag hade en sån dag i dag med, många runt om mig som väntar barn, och jag känner mig grymt utanför! Inget kul alls! På tal om bf för våra förlorade små - jag tyckte det blev lättare när det hade passerat, sedan dess har jag inte tänkt så mkt på det, skönt! Många kramar från mig
    Var där ska ni bo? Vad skönt för er att komma iväg och få lite sol och värme... Sist jag fick väderrapport (har en kompis vars pappa är där nu) var det strålande sol och +24, inte helt fel!
  • SoMa72
    FruW skrev 2010-11-18 21:09:48 följande:
    Soma - jag tycker ditt test ser lovande ut! Något finns där, det är jag säker på! Har bara fått snövita test annars.. Men - visst, det kan va ett tidigt mf, men det kan också va en tidig bebis, o jag röstar på det sistnämnda! Baby Tyvärr kan du inte göra så mkt nu, bara att vänta o se.. Hur går det med blödningarna? Enligt min läkare är det inte ovanligt att blöda tidigt, och det säger enligt honom inget om utgången på graviditeten.
    Jag hoppas du har rätt, blir så knäckt om det är ännu ett mf, men det är som det är... Blödningarna är väl ganska ok, men det kommer ju blod lite nu och då, fast det känns osannolikt att det ändå är nåt där. Vi får se, känner mig dock ganska deppig och uppgiven Gråter
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-19 08:20:33 följande:
    Godmorgon!!!
    Här är det mens! Hur har ni det??
    SoMa - hur är det med tester och blödningar? 
    Sugar, hur känner du dig så här innan BIM? Pluset kanske kommer fortare än du anar?? Syrran sur??? Av vilken anledning då? Tror säkert att hon tyckte det var minst lika jobbigt som du att få höra om ditt mf och se hur ledsen du blev över hennes graviditet. Säkert därav den "sura" reaktionen.

Leaeva; vad jag förstår finns pergo fortfarande, de är bara restnoterade till början av december pga problem med produktionsapparaterna som blivit utbytta. Har du annan information? *fortfarande nyfiken*

Alicia
    Inget test idag, kände att jag skulle börja gråta ordentligt om det visade -, så jag avvaktar till imorgon. Blöder väl lite nu och då, känns som mens, jag har i princip gett upp. Eländes elände! Tungan ute
  • SoMa72

Oj, jag har fullt sjå med att läsa o svara på allt ni skrev igår... Skrattande 

Kram på er mina finisar! Hjärta

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3