• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

sugarrush skrev 2010-11-17 10:25:32 följande:
    Jag tror att jag har mensvärk... blä!
    Nej, nej!!!! Hoppas det inte är så...

Kram
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 10:27:07 följande:
    Usch, jag känner också att det verkar vara på gång. Har inga grav-hopp kvar efter morgonens snövita test. Så då kan man ju lika gärna få mens kan man tycka.

Vi verkar vara många i fas just nu i alla fall!

Alicia
    Det är ju skönt att veta att man inte kämpar ensam! Hjärta

Ska spana in ditt galleri nu....
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-17 12:26:45 följande:
    SoMa, jag ser dina plus men dom är ju svaga som du skriver själv. Hoppas mensen håller sig borta och att strecken tuffar till sig lite! När det gäller rosenrot så struntar jag i det den här månaden faktiskt. Plussar jag inte denna månadne kanske jag provar glandin 25 eller nått annat som folk verkar rekommendera. Men den här månaden kör jag naturelle. ;)

Sugar, mensvärk suger! Ska man få mens kan man ju slippa ha ont iaf... det får vara nån måtta på orättvisorna.. sådeså! =)

Jag har fortfarande rejält ömma bröst.. konstigt för det brukar försvnna direkt när mensen kommer. Slösade ett äl-test i morse för att se... mensen var rätt kort också så jag tänkte att kaaaaaanske... men nej. Så nu startar den vilja jakten på äl igen då. Och som jag skrev tidigare.. jag hopper innerligt att det inte blir nån jäkla 40 dagars cykel igen!!
    Ja, hoppas kan man alltid... Men jag vore ju tacksam om kroppen kunde komma igång ordentligt om det ändå är mens nu. Gaaaaaaaaaaaaaah!

Glandin 25 har jag oxå läst om, fast det är väl kapslar som är stora som hus och jag har lite svårt att svälja stora prylar, får väl lära mig.. Hänger på dig, naturelle får det bli =)

Nästa månad blir det ingen mens för nån av oss, kom ihåg det! Flört 
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 13:25:19 följande:

Jag hävdar fortfarande att strecken inte är onormalt svaga med tanke på tidpunkt i en ev graviditet. Och att du med samma urin som du testade med i morse skulle fått ett fint tydligt plus på CB+.
    Har det kommit mer blod?

Alicia

Tack för det... Peppande som alltid, tack Alicia! Hjärta 
    Inget mer blod alls än, peppar peppar.

Kan det vara så att om äl var starkast 02 nov, så släppte ägget 03 nov och BIM är idag? Så att det är därför det kan vara så svagt? *försöker hitta alla möjliga ursäkter för att det ska se bra ut och inte vara nåt dåligt den här månaden*
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-17 13:46:50 följande:Om du hade max den 2 november så brukar det stå på äl-testförpackningarna att ägget släpper mellan 36-48 timmar efter utslag. Detta kan dock variera lite. Om min dundrande älsmärta jag får under någon timme beror på att ägget släpper precis då så brukar det vara 24 timmar från maxtest. Så som sagt, lite olika.
    Men i teorin borde ägget alltså ha släppt den 3;e eller 4:e november. (Känner du förresten av något efter maxutslaget som kan tolkas som att ägget släpper?)

Sen är det lite olika hur man ska räkna, har för mig att alla, även de som har kortare lutealfas ska räkna med 14 dagar efter äl för att kunna få ett någorlunda rättvist testresultat.
    Så som jag sa tidigare, du är tidigt ute och jag tycker inte alls att test-strecken är svaga för den tidpunkten.
    Du såg ju själv mina tester, det svagaste är på äl+14. Dvs där du är i dag ELLER i morgon. Och du har starkare än vad jag hade redan nu.
    Och du såg också skillnaden från en dag till en annan.
    Att det inte kommit mer blod låter ju inte heller som en traditionell mens, eller hur?

Nej jag tror och hoppas att du fortfarande är gravid! Test med sticka i morgon och se skillnaden. Tycker du fortfarande att du är osäker så bränn CB-testet också så får du svart på vitt!

Alicia
    Jag vet bara att jag har haft konstant (eller varje dag rättare sagt) ont i äggstockarn sen äl-testet 02 nov, ibland mer, ibland mindre. 
    Då kan det ju vara så det ligger till! Glad Alltså BIM idag eller imorgon!  Tack för att du finns och förklarar så bra! Hjärta
    Nej, det känns inte som nån traditionell mens heller.

Jag testar vidare imorgon om inget annat inträffat!

Matilda
  • SoMa72

Fina, fina tjejer! Hjärta Jag blir rörd, på riktigt!!!! Vad underbara ni är!!!!!! Glad 

Tusen kramar på er!!!  

• SoMa72

Om vi pratar flytningar så hade jag en massa vattniga oxå efter äl, vad nu det betyder..... Jag håller tummarna för oss alla oavsett!  

• SoMa72

Jag säger det igen: jag är såååååååååååååå tacksam för alla fina människor här!
    Tur vi har varandra, i med- och motgång! Hjärta

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-17 15:17:06 följande:
    Jag också. Jag hoppas verkligen att vi plussar allihop!
    Ja, nu är det dags att vi försvinner från den här tråden och hoppar in i den för dem som plussat! Solig
  • SoMa72
    miraclee skrev 2010-11-17 14:19:17 följande:

Jag flikar bara in här tjejer.. Soma, jag blödde ju i den här graviditeten, på 4+3 eller 4+4 iofs, men precis runt BIM.. o de va klaaarrött o massor! Sen igen 7+2, me klumpar o strängar o allt möjligt, mörkt, rött, brunt.. De kan va helt normalt! ;) Båda gångerna va ju runt mens ungefär..

Och nu v 18! :)

Hoppas du har rätt i att det är normalt... Hade du ont oxå? Som vanlig mensvärk eller? För det har jag lite av och till, så varje gång jag springer på toa (vilket jag har gjort minst 6-7 ggr idag) är jag ju säker på att mensskrället kommit igång... =/

Hur mår du i övrigt? Försökte gå in på din sida, fast det gick inte. Glad
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3