• SoMa72

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MCT79 skrev 2010-10-08 14:17:19 följande:
    Tog ett test nu på em.... helvitt... så nu verkar jag vara på banan igen då.... tog en rosenrot... så nu kör vi... brösten helt oömma med...

Jakten på äl har börjat.....
    Håller tummarna för dig, gumman!
    Jag tog också Rosenrot den här månaden, för första gången, men vet inte om det har hjälpt... Känner inget nu iaf, å andra sidan är det inte BIM förrän på torsdag, tänker försöka att inte testa en massa innan som sist.
  • SoMa72

Är det nån här som ätit Rosenrot och sen fått mens för tidigt, alltså före BIM? Eller kan det isf vara tidigt MF? Tror jag blir galen snart... Skrikandes Nu har jag visserligen inte fått mens än, men BIM är på torsdag och jag har så j-a ont o vill gråta hela tiden och det känns som det kommer blod vilken j-a sekund som helst. (Ursäkta språket)

Tröst- och hopplöst känns det! Tänk om jag förlorat alla chanser till ny grav efter MF:et i april? Vet att det är katastroftänkande och att det inte är bra, men ibland gör inte hjärnan som man vill.

STOR kram på alla tjejer som kämpar! Det måste vara vår tur snart. Hjärta

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-11 12:25:08 följande:

Atti: Jäklars vad synd, lider med dig!

SoMa72: Jag har testat Rosenrot men märkte inget sådant, jag fick lite mindre mensvärk men i övrigt märkte jag ingen skillnad alls. Men så länge du inte blöder så vet man ju aldrig... det kan ju vara en graviditet! Jag hade faktiskt en kompis som en dag fick så sjukt ont i magen att hon åkte i akut, och då visade det sig att hon var jättetidigt gravid! För vissa så kunde det tydligen göra superont i början!

Det har du ju helt rätt i, tack! Glad Försöker komma ihåg hur det kändes sist jag blev gravid, men eftersom ingen grav är den andra lik, så kan man inte veta... Tänker iaf försöka låta bli att testa till på torsdag om inte mensskrället kommer innan förstås.
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-10-11 12:52:28 följande:
    Näe min cykel har inte påverkat...mer än att de två cyklar jag ätit rosenrot så har jag blivit gravid! Jag hade däremot rätt ont precis före ÄL... å fick rejäla utslag på mina stickor!

Men du har slutat äta rosenrot nu va? man ska bara äta fram till ägglossningen! =) jag håller mina tummar för dig!
    Jag slutade äta den 28:e sep tror jag, då jag borde ha haft ÄL... Tack gumman! =) Jag håller tummarna för oss båda samt alla andra förstås. Men fick du speciellt ont dagarna före BIM eller bara vid ÄL?  
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-10-11 14:15:24 följande:
    Näe före bim också.. men det har jag haft utan rosenrot också. Före mitt utomkveds i januari hade jag aldrig mensvärk.. nu har jag det jämt.. skumt!

Men de månader jag har plussat har det varit lite annorlunda mensvärk.. placerad lite mer åt sidorna och inte mitt över livmodern liksom.. å lite med "dragande" smärta istället för ren molvärk...
    Just idag har det gjort ont mot sidorna och speciellt lite nere på högra sidan... Nåväl, bara att härda ut... Snart är det torsdag och sen bara att köra på igen om det inte har tagit sig den här månaden heller.
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-11 14:29:28 följande:
    SoMa72: Jag har också känt "annorlunda" molvärk när jag varit gravid, jämfört med den vanliga mensvärken. Jättetydligt att det inte kändes likadant! Så känns det inte riktigt som vanligt så kan det ju betyda ngt.... hoppas!
    hmm, är ju jättesvårt att säga, vet ju inte hur mkt jag inbillar mig att det känns annorlunda heller... i augusti när jag fick mens på Kreta var jag helt övertygad om att jag var gravid tills jag upptäckte att så icke var fallet... förra månaden med och det pga mer svullna bröst och tydligare ådror osv, men tji fick jag. =(
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-11 15:04:12 följande:

Ja, fasen var skengraviditetet är drygt! Been there done that...
    Nu sitter jag ju och väntar på mens eller ÄL, har verligen ingen aning om när någon sånt kommer uppenbara sig. Gravtesten är svagare nu iallafall, så det går ju i rätt riktning. Känns lite konstigt att för en gångs skull inte ha någon som helst aning om var man befinner sig i sin cykel, när man brukar ha råkoll....

Förstår dig, jag fick vänta i fem veckor på min mens och då sa läkarna att man helst skulle ha två menstruationer innan man försökte på nytt, men det är väl individuellt samt beroende av vilken läkare man går till... Håller tummarna för att din mens kommer igång fort iaf!!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-11 16:28:52 följande:
    Ja, jag tippar på att det blir något liknanade för mig. Tycker mig se att det tar ungefär 1,5 vecka längre tid att bli av med hormonet den här gången jämfört med sist. Och sist tog det exakt 4 veckor till mensen, så om det följer någon slags logik borde mensen komma efter ca 5,5 veckor den här gången.
    Alltså OM det är ÄL borde den komma ca 3,5 veckor efter missfallet. Och det är iståfall i nästa vecka!
    Avancerad matematik det här
    Verkligen! Helst borde man vara matteprofessor eller så... Glad
    Men sa de till dig att det är ok att prova igen på en gång eller rekommenderade de dig att vänta 1-2 menstruationer?
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-11 17:24:27 följande:
    Den här gången sade läkaren att jag skulle vänta en mens, men förra gången sade en annan läkare att det bara var att köra på, den enda anledningen att man rekommenderades att vänta var att sjukvården kunde datera graviditeten lättare då. Så ja, vi kör nog på som vanligt, jag tror att om kroppen inte är redo så blir man inte gravid helt enkelt. Vad har de sagt till dig?
    Till mig sa de två (den manliga läkaren), fast när han gick ut ur rummet sa den kvinnliga att det inte var hela världen ifall det blev nåt efter en... Fast min kropp vill uppenbarligen vänta ännu längre...
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-12 14:49:54 följande:

En liten positiv nyhet här idag: gravtestet visar NÄSTAN negativt, så nära negativt det bara kan komma... efter en kvart kom en svag, svag rosa skugga. Så japp, 2,5 vecka verkar det ta för hormonerna att försvinna.

Jag blöder fortfarande en aning brunt och lite pytteklumpar, men vi har börjat sexa här ändå.... När det är så himla lite, och inget färskt blod alls, så tror jag inte det är någon infektionsrisk.

Hur går det för er, tjejer? MCT, vilken dag skulle du til läkaren?

Åhhh, det var roligt att höra! Vad skönt! Glad

Ingen mens än, idag är jag dock grymt allergisk, nyser, rinnsnuva o helt tung i huvudet, är väl fortf gräs eller så som ställer till det, var till Apoteket och köpte allergitabletter på lunchen...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3