• Majuuu

Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D

sonen08 skrev 2010-07-31 22:03:17 följande:
    de kommer lööösa sig.. de tar tid o komma in i nya rutiner men de kommer gå bra.. min son kommer med få gå heltid på dagis och ja ska plugga på kvällarna.. när han somnart ska försöka göra så mycket som de går när han är på dagis o i skolan så ja kan njuta med han innan han ska sova sen försöka klara plugga några timmar på kvällen med. men de får man ju ser hur d eblir sen n'r man kommer dit
    Mina ska ju inte gå på dagis heltid även om dom skulle få det.. Jag har alltid sagt att jag har inte skaffat barn för att ha dom på dagis.. Jag vill umgås med mina barn så därför ska jag pussla järnet för att dom ska få så korta dagar som möjlig när jag pluggar.. O är jag tvungen att vara några heldagar på skolan så får dom vara hemma från dagis om jag har en "ledig" dag o då får jag plugga på kvällen osv istället.
  • Majuuu
    figurehead skrev 2010-07-31 22:12:22 följande:
    Det är väl bara att avvakta och se. Försök att träffas så ofta ni kan och vill.
    Ja det försöker vi ju o det blir typ 1 gång/vecka... har ju bara träffats 4 gånger nu på 3 veckor... Svårt att hinna med mer...
  • Majuuu
    figurehead skrev 2010-07-31 22:13:35 följande:
    morsan är ju finlandssvensk så det är därför.
    ja, då är du ju delvis finlandssvensk..
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-07-31 22:14:31 följande:
    okej sonen får vara på dagis under tiden ja pluggar på skolan sen hämtar ja han.. kanske de blir nån dag längre o npn dag kortare om de går får se hur de blir med schemat när man får de..
    jo det kommer ju bli nåt sånt här oxå.. Sen när jag väl har praktik oxå så kommer päronen få ställa upp för praktiken är troligtvis närmare heltid. Nån sa till mig att det brukar vara 30h/vecka för att man ska ha 10h/vecka i pluggtid oxå... Men jag vet inte om det är samma på alla utbildningar.
  • Majuuu
    Isnogood skrev 2010-07-31 22:17:13 följande:
    Jag förstår precis hur du menar o håller med dig till 100%

-o ja tror att du förstod hur jag menade också..
    klart jag vet hur du menade..
  • Majuuu
    White rabbitt skrev 2010-07-31 22:18:58 följande:

Har bara uppfattat att skånskan står i en dialektal skottglugg i de senaste inläggen. Vill bara lugna samtliga med att jag talar lundensisk skånska, alltså inte malmöitiska ("Vaur e spiddekagan?") eller mellanskånska ("Vauueuur öoåeeör spiuddeuakoagen?"). Sedan den 1 juli 2010 måste alla skåningar vidare bära med sig undertexter om de beger sig utanför Skåne, så att de gör sig förstådda. Nu ska jag läsa bakåt lite...

Vad bra.. då kommer jag ju förstå även dom som pratar danska..
  • Majuuu
    figurehead skrev 2010-07-31 22:20:30 följande:
    jag är en sabla blandning

farsan har släktforskat en hel del.
    Jag är oxå blandras.. farfar släktforskade innan han dog..
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-07-31 22:22:50 följande:
    Har inte använt mig av detta med leklandet som ursäkt. han ringde 2ggr då men ja missa samtalen han har kunnat maila mig eller så men de har han inte gjort.. Kommer han ställa frågan så kommer ja svara ärligt inte komma med nån ursäkt eller lögn
    Bra!
  • Majuuu
    sonen08 skrev 2010-07-31 22:25:49 följande:
    okej har inga föräldrar som kan ställa upp så får fixa allt själv men men
    Jag ska tvinga pappa att jobba mindre.. Han jobbar alldels för mycket.. O han är min sons stora idol o honom kan papsen inte säga nej till..
  • Majuuu
    White rabbitt skrev 2010-07-31 22:37:32 följande:
    "Bra" är ett klent ord. "Fenomenal" passar betydligt bättre! Glad
    Härligt ord.. Det tar jag till mig även om jag fick lite hjälp i planeringen av sonen o sockerkicken (som verkar ha gömt sig) så jag kan inte ta åt mig precis all ära..
Svar på tråden Se hit alla singelkillar! Här hittar ni desperata singelmammor :-D