• Missne

AVA klinik i Riga

Hej allihopa!

Spännande vårt väntrum att du är ruvare nu. Jag skulle ju också ha varit det om allt gått enligt plan. Jag ska dock göra FET på tisdag istället, en vecka senare än vad man först tänkt. Trots högre doser av både progynon och Estradot och E-vitamin är min slemhinna bara 7,1 mm (samma som tidigar). Verkar som att den blir samma tjocklek oavsett dos...   Hoppas nu att det ska gå bättre denna gång trots en vecka längre stimulering. Enligt kliniken skulle denna extra vecka inte påverka chanserna negativt för de som har svårt att bygga slemhinna.. även om jag läst att andra inte rekommenderar detta

Frazze , jag känner som du - vill också verkligen ha ett till barn!

• Missne
    Vårt väntrum skrev 2017-06-11 15:45:38 följande:
    Hoppas allt ser bra ut nu!!!! Åker du imorgon?
    Sitter just nu på bussen till Stockholm och ska ta båten. FET i morgon. .
  • Missne
    Provence1 skrev 2017-06-12 12:06:23 följande:
    Åå så spännande! Är det 1a försöket?

Lycka till o trevlig resa!

Vi ska dit i juli:)
    Nej, har gjort ett färskförsök för 2 år sedan som resulterade i en pojke som nu är 17 månader, och gjorde ett syskonförsök FET för två månader sen som blev minus. Så andra syskonförsöket nu ????
  • Missne

Tack för lyckönskningarna. Sitter nu på båten hem och ruvar nu på två små "frön". Tydligen var kvaliteten lite bättre denna gång än förra gången vilket ju är positivt. Dock är slemhinnan inte så tjock, bara 7 mm trots ökade doser och längre stimulering . Så vet inte om jag vågar hoppas även om jag vill det.

• Missne
    UndrandeSökare skrev 2017-06-14 09:20:32 följande:

Missne - Spännande med ruvning, vilket datum har du testdag?

Midsommarafton, så jag kunde ta blodprov dagen före eller dubbla urintest på TD. Får se hur jag gör...
  • Missne
    Micro skrev 2017-06-15 18:26:31 följande:

Är d inte lite sent att höra fet på cykeldag 25? När jag blev gravid sist var dag 21, tyvärr mf. Läkaren är bortrest innan då känns som om d anpassar efter d o inte min kropp:(

Jag frågade om detta eftersom jag satte in på dag 29. Läkaren sa då att man kunde återföra ända till dag 42 ( 6 veckors stimulering) utan att det skulle påverka chanserna .
  • Missne
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 11:23:20 följande:

Okej jag kan nog inte hålla mig.
    Testade med urin igår. Tre test.

GRAVID 2-3

Behöver jag säga att vi är i chock?!

7 år och 9 månader har vi kämpat!
    Aldrig ett plus i sikte. Fören igår!

Stort grattis!!! Det är no verkligen värda efter allt kämpande????
  • Missne
    Redan47 skrev 2017-06-17 00:10:32 följande:
    Olika skolor då.... men jag har bara läst att det ultimata är att hålla sig till naturens "fertilitetsfönster". Därefter blir slemhinnan "gammal".
    Vad är syftet att göra så sena insättningar? Om problemet är att slemhinnan inte tar sig, är en utredning om orsaken till det att prio. Det kan ju tex bero på att östrogenreceptirer inte tar in externt östrogen. Och det finns behandling för det att testa.
    Ja, man vet inte riktigt vad man ska tro på när man hör olika rön. Syftet att stimulera länge är väl för att få tillräckligt tjock slemhinna. Det som läkaren sa var det viktiga var när man börjar med progesteronet. Det är väldigt exakt för att embryot ska fästa.  JA, det kan vara så att mina receptorer inte är så mottagliga för externt östrogen. Om det inte lyckas nu ska jag nog få behandling för det. Läkaren nämde något om att stimulera äggstockarna på samma sätt som vid IVF även vid ÄD. Har du koll på någon annan behandling för det?
  • Missne

Jag har idag testat positivt på urinprov idag????. Är bortrest på en ö så har ingen möjlighet att ta blodprov förrän 3 juli när vi är hemma igen, men har med flera urinprov för att kunna ta fler.... om jag är orolig. Har inte riktigt vågat hoppas denna gången då slemhinnan bara var 7 mm och inte treskiktad vid FET. En annan sak som oroar mig är att jag i torsdags kväll råkade somna innan jag tagit kvällssolen av lutinus ???? vaknade mitt i natten och tog det men det var ca 5 timmar för sent????. Hur illa kan det vara? Kan det ha förstört allt?????

• Missne

Tack för gratulationerna. Och svar ang peogesteronet. Fick även svar från Dr D att jag inte behövde oroa mig för det. Känns lite overkligt att det gick trots den dåliga slemhinnan.... men det är ju bara att hoppas att det lilla pyret stannar kvar nu i 9 månader.

• Missne
    Redan47 skrev 2017-06-24 22:51:11 följande:

Grattis missne! Progestoron har 11h tid så det blev säkert bra med din påfyllning!

Jag har utrogest om du behöver!

Ja det kanske skulle vara bra? Har inte testat det men alla säger ju att bättre än lutinus ....
  • Missne
    Frazze skrev 2017-07-23 16:14:30 följande:

Hej igen alla! Någon som har en karta progynon som jag kan få köpa?

Jag kanske kan ha någon karta över. Är dock bortrest nu så kan ej skicka på en vecka om du har bråttom.
  • Missne
    Frazze skrev 2017-07-24 23:16:08 följande:
    Vore guld om du kunde skicka så fort du kom hem. Jag har några så jag klarar mig i några dagar. Har du swish? Skickar Pm till dig med adress.
    Såg ditt PM men kan ej svara där från min mobil. Funkar bara från datorn och den är ejed på semester . Jag hör av mig på måndag när jag är hemma. Tar swisch.
  • Missne
    Provence1 skrev 2017-08-24 20:27:45 följande:

Då är bäbisarna i magen, o hoppas dem vill stanna:). Allt gick jättebra iaf o jag kände mig väldigt nöjd med behandlingen o infon. 2 toppembryon o 7 till frysen. Vi tog embryo glue.

Det blev en lång dag, tor Riga me flyg samma dag så nu ska jag sova.

Testdag 4 sept.

Jag har lite mensvärk men det kanske inte är så konstigt...men hade ni det efteråt? Det spände ju en del vid insättning tycker jag.

Får man sedan samma gravidsymptom som vid normal befruktning? Är väl hcg som styr det

Grattis till fint resultat och ruvning av två toppembryon. Ja samma symptom som vid vanlig graviditet, vilket inte behöver kännas alls så tidigt. Verkar vara väldigt individuellt.
  • Missne

Idag var jag på KUB-test och fick se vår lilla krabat. Allt såg bra ut  så nu känns det som att jag kan slappna av och kanske börja njuta lite mer av graviditeten. Har ju tvivlat en del sedan senaste ultraljudet v 8.

• Missne
    Zwillinge86 skrev 2017-08-28 14:12:19 följande:
    Har inte varit inne på länge så visste inte hur det gått för dig. Blir väldigt glad över att läsa att du är gravid igen!

Hej vännen, Har tänkt på dig och undrat hur går det för dig? Kram

• Missne
    bryoniaa skrev 2017-09-18 14:46:58 följande:

smurfen; tack för ditt meddelande, blev lite fundersam på om jag lät alltför negativ (för sån är jag annars inte alls!) men jag hade verkligen hoppats på att få mer för pengarna! 70 000 på ett ynka litet återförande (med inte ens toppblasto) är ganska mycket pengar tycker jag. Och dessutom deras bemötande efter att man betalat, helt otroligt att det inte vill fixa en kundrelation på något sätt..?

Men i alla fall, det finns många bra kliniker därute som man kan välja emellan och särskilt om man väljer frysta ägg. Och eftersom de inte vill använda fryst sperma (som flera andra kliniker gör) så undrar jag hur bra deras labb egentligen är och då kan man riskera större bortfall av frysta ägg hos dem än en annan klinik..? Eller? Bara min fundering..

Hoppas du hittar en klinik som känns bra!

Ang frysta ägg så kan man be om deras statistik på upptining av ägg och jämföra med andra kliniker. Jag har själv tinat 4 ägg (2 insättningar) hittills där och alla 4 har klarat upptiningen varav ett resulterat i graviditet.
  • Missne
    smurfen 11 skrev 2017-09-21 15:16:28 följande:
    Du menar befruktade embryon som har klarat upptining eller?
    Ja, sorry, menar embryon.
  • Missne
    smurfen 11 skrev 2017-09-23 17:22:03 följande:
    Ok då är jag med. Obefruktade ägg klarar sig ju inte alltid så bra vid upptining.
    Aha, det visste jag inte, att de var svårare att tina.
  • Missne

Hej! Kontaktade Riga igår för att börja planer syskonförsök efter sommaren. Fick då veta att man tidigast 5 månader efter avslutad amning får göra nytt försök, för att kroppen ofta inte är redo. Blev lite besviken då jag skiktat in mig på augusti och nu blir det istället oktober. Tydligen är det nya rutiner för efter första graviditeten /amningen var det bara 2 månader man behövde vänta så därför var jag inställd på att kunna börja i augusti. Någon annan som fått samma besked?

Svar på tråden AVA klinik i Riga