AVA klinik i Riga
Rosen: Så otroligt sorgligt Finns inga ord........
Rosen: Så otroligt sorgligt Finns inga ord........
Har nu börjat nertrappningen av Östrogen, är på 5:e dagen av nertrappning till 4 mg/dag. Imorgon ska jag trappa ner till 2mg/dag. Och på lördag ska jag sluta helt. Än har jag inte känt av några biverkningar av nedtrappningen. Är det någon som känt av nedtrappningen?
Ron:nr 2. Jag hade nästan samma val själv. En 22 åring som ej fått barn eller donerat och en 31-åring som donerat ett år tidigare, vilket lett till barn. Tyckte också det var ett svårt val, men tyckte det kändes säkrare med en som man visste kunde ge barn. Och jag blev också gravid på förstaförsöket och har även 6 i frysen. Nu i v 12.
Idag var jag på KUB (v 11+6) och allt såg bra ut. Barnet sprattlade med armar och ben och var mycket aktivt. Vilken lättnad det var att se att barnet levde och mådde bra Nu kanske man kan börja slappna av och börja fatta och njuta.
Just nu håller jag på att bli tokig på Veronica på AVA Riga. Jag försöker få henne att skicka mig recept på Fragminsprutor. Jag har instruerat hur man måste skriva på receptet för att man ska få ut det på svenska recept. Tror ni att de följer det?? ICKE... De skriver 4 pack, men inte hur stor förpackningsstorlek. Jag ber henne att skriva 4 separata recept, ett för varje uttag, och förklarar att jag inte vill riskera att behöva köpa 100 sprutor om receptet är 4 X25 sprutor (har varit med om att jag nästan var tvungen till det..). Vad tror du hon gör då? Jo, skriver ett recept på 100 sprutor... Jag blir GALEN! Som tur var så hade jag ett gammalt recept hemma som jag lyckades få ut från apoteket, trots att datumet hade gått ut. 7an var lite otydlig så den såg ut som en 9a...
Är det någon mer som har haft problem med kommunikationen med Riga? Just nu är jag frustrerad och undrar om hon missförstår mig på flit, eller om de har för mycket att göra så att de inte hinner läsa ordentligt...
Tack Frazze!
Vi valde ava kliniken efter att ha mailat med båda samt haft kontakt med svenska & danska kliniker.
Jag har Skype tid med läkaren på tisdag & efter det faller förhoppningsvis litegrann på plats.
Lycka till!
Liten fråga till er här! Kan man ha ägglossning när man är under denna behandling? Borde ju inte eftersom att jag inte ska ha några ägg. Men eftersom det först var svaga streck, sen starka, sen svagare igen på gravtesterna jag tog. Jag räknade eftet och det är typ spot on när jag skulle ha äl i cykeln och så började ju svampen att komma vilket den gör varje månad vid just äl. Hmmmmm? Jag borde inte haft äl eftersom att där inga ägg fanns, men ändå är det konstigt på något sätt.