• Missne

AVA klinik i Riga

-niki74 skrev 2015-09-26 17:42:12 följande:
    Tack snälla Missne för att du delar med dig och GRATTIS till graviditeten! Det betyder mycket för mig att få ditt svar. Då ska jag försöka att "lyda" doktorns råd. Han borde ju veta lite bättre än jag
    Tog du några tillval? Som embryoglue osv?
    Ja, embryoglue tog jag. Det var det enda doktorn rekommenderade då det ökade chanserna med 10 %-enheter.. Dr rekommenderade även 3-dagars framför 5-dagars.
  • Missne
    Vonatlina skrev 2015-10-18 11:06:41 följande:
    Okej! Tack snälla för hjälpen. Bor i Östergötland så Stockholm är lite väl långt bort. Om någon vet någon läkare i närheten av Östergötland får ni gärna kontakta mig. Skulle uppskattas väldigt mycket. Kan inte riktigt ta ett nej just nu så vore smidigt om man redan innan det samtalet visste att de är villiga att hjälpa till. Vad exakt är det för undersökningar som ska göras i Sverige? Blodprover ang sjukdomar å dyl har ju jag och sambon redan gått igenom inför våra Ivf försök.

Mediciner, är det något ni fått direkt från ivfkliniken i Riga eller är det något som läkaren här i Sverige skall skriva ut? Hoppas jag inte överöser er med frågor men känner mig helt bortkommen gällande detta.
    JAg bor i Östergötland (Linköping) och kan rekommendera en läkare här som hjälpt till med underökningar och receptskrivning samt provtagning. Inboxa om du är intresserad. Jag gick på AVA Riga och lyckades på första försöket och är mycket nöjd med dem. Är nu i v 28 och hoppas att allt ska gå bra framöver åckså.
  • Missne
    Vonatlina skrev 2015-10-19 18:59:31 följande:
    Åh vad bra! Jag kan ej inboxa dig då din sida är privat så snälla inboxa mig istället!
    Måste vara nåt konstigtmed FL nu. Jag är inte privat. Brukar få meddelanden i inboxen från alla möjliga. Och nu när jag försökte inboxa dig så står det att din sida är privat också....
  • Missne
    Frazze skrev 2015-10-22 17:53:51 följande:
    Ja jag har aldrig vart privat förut, men helt plötsligt så var jag oxå det. Gick in och klickade runt lite i inställningarna och vips så kan folk skriva till mig igen!
    Tack för tipset. Gjorde som du sa och vips så går det att få meddelanden igen. Ändrade inga inställningar, bara klickade på dem igen och sparade på nytt så gick det bra. Så nu har jag svarat Vonatlina
  • Missne

Nu var det länge sedan jag hade tid att vara här inne på fl. Har läst ikapp nu och grattis alla som plussat och beklagar er som inte lyckats. Själv börjar jag nu närma mig målet efter 12 års försök. Den 1 januari har vi tid för igångsättning. Tydligen vill man sätta igång förlossningen 2 veckor före bf när äd. Någon här som har erfarenhet av igångsättning? Vill ju helst att det ska starta av sig själv så att kroppen och barnet är redo. Samtidigt vill jag ju inte riskera att barnet ska dö i magen som de varnar för annars...

• Missne
    Lillan15 skrev 2015-12-23 17:03:01 följande:
    Hej Missne!
    Jag/vi fick vår flicka i 42+1. Galet, tycker jag. Blev igångsatt. Slutade med akutsnitt på kvällen efter 1 dags kämpande. Usch det var inte kul kan jag säga. 
    Kram och lycka till!

God jul på er Tomte
    Vad var det som gjorde att det blev snitt? Funkade inte igångsättningen som den skulle? Själv har jag tid för igångsättning 1 januari men är som sagt tveksam till om det kommer att funka. Känns inte som min mage har sjunkit ner än och att bebis inte är redo att komma ut än.
  • Missne

lilsis, Frazze, lillan15: Sitter nu här med min lille prins <3. Han föddes på kvällen den 6 januari efter fem dygns misslyckade försök att sätta igång förlossningen. När alla igångsättningsmetoder var uttömda och jag inte ens fått några värkar beslutades det om kejsarsnitt. Det gick dock bra och vi mår bra både prinsen och jag. _Jag hade dock sett fram emot en vaginal förlossning så det blev lite av ett antiklimax när det skulle bli kejsarsnitt.

• Missne
    Frazze skrev 2016-01-26 17:47:05 följande:
    GRATTIS Missne till er lilla knoddis! Skönt att allt gick bra för det är ju det enda som spelar någon roll i det hela. Vaginal el kejsarsnitt är då skit samma så länge ni båda mår bra!

Själv sitter jag här och mår pyton! Vet inte om du läst att jag blivit gravid den naturliga vägen bara sådär!? Vi har knappt förstått det än fastän att vi var och tittade på ett pyttelitet hjärta i fredags. Är idag i v 7+3 och han sa att missfallsrisken nu är ca 5% och sen i v 10 är den 2% tills det inte räknas som mf längre antar jag. Är lite försiktigt ÖVERLYCKLIG!!!!!! Men man vågar ju inte vara för optimistisk än. Efter v 12 ska jag försöka att vara det! V24 kommer de förmodligen att få lägga in mig på psyket (förutsatt att vi kommer dit) eftersom att det var då vi förlorade vår lilla. Men jag hoppas att det är vår tur nu! Lycka till med lillen! Mys allt du bara kan! Kram
    Stort grattis! Vad fantastiskt att ni lyckades på naturlig väg.Håller tummarna att det går hela vägen.
  • Missne
    Vårt väntrum skrev 2016-12-27 17:05:08 följande:
    Ja det vore kul om den fick liv igen!
    Vi väljer nu donator :)
    Vi ska snart göra ett syskonförsök på AVA i Riga. Vi fick en son för drygt ett år sedan och har sex embryon i frysen i Riga. Så jag kommer nog att kika in i tråden framöver nu

• Missne
    Micro skrev 2017-01-30 00:39:58 följande:
    Jag åker till Riga för syskonförsök på fredag. Första försöket tog inte, andra sent missfall så tredje gången gillt. Vågar ändå inte riktigt hoppas. Kul att vi är flera som är på gång. Kom gärna till tråden: Vi som planerar äggdonation 2016, om du inte redan är där den är mer aktiv.
    Lycka till.
    Vi som planerar äggdonation 2016 känns ju lite fel då det är 2017 nu
    Peewee - håller tummarna för dig på fredag också.
    För oss blir det troligen i mars vi ska åka dit då jag slutade amma i början på januari och man skulle vänta två månader innan man påbörjade medicineringen. Jag har ju även immunproblematik så jag har immunsupport av Dr D i Aten så det måste också synkas så att min kropp är i bra skick.
Svar på tråden AVA klinik i Riga