• Missne

AVA klinik i Riga

PeeWee44 skrev 2017-02-03 07:06:24 följande:

Helt otroligt GRAVID 1-2 veckor! Idag blev det glädjetårar. Nu är jag och väntar på att ta blodprov.

Lycka till i dag.

Grattis????vad härligt.
  • Missne
    Micro skrev 2017-02-03 12:05:25 följande:
    Du är härlig:) Sitter o ler i väntrummet o väntar på taxi. Allt gick perfekt. Två topp kvalitet, ett insatt d andra ev återfrysning om ok imorgon. Precis som vi önskade.
    Åh vad skönt att allt gick bra. Nu är du gravid tills motsatsen bevisas????
  • Missne
    Trissan_76 skrev 2017-02-09 18:11:02 följande:

Hejsan alla härinne.????

Nu är vi på gång. Ska börja med pillerna ikväll....

Jag har en del frågor till er som är lite mer erfarna på detta( vårt första försök)

Hur har ni åkt dit? (Ava Riga) hur tidigt/sent kan man boka resa?

Vi kommer att stanna hela tiden så ni som gjort det var har ni bott? Bra? Dåligt?

Mat? (Vi kommer att ta med vår 6-åring)

Vad kan man hitta på med en 6-åring om någon vet????

Jag är inte ens van resenär så jag vet knappt hur man bokar flyg heller.??

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Kram på er????

Vi flög dit från Arlanda och stannade också fem dagar. Vi bokade boende med AirBnb och fick tag på en lite lägenhet vilket blev bra mycket billigare än hotell. Där fanns ju kök också så man kunde laga mat själv vissa dagar och måltider så slipper man äta på restaurang alla måltider. I mars åker vi dit igen men då blir det nog lite kortare vistelse då vi bara göra FET, men vi tänker ta med vår 1-åring. Har inte bestämt hur vi ska bo nu om det bara blir någon enstaka natt då kanske det blir hotell. Har för mig att den lägenheten vi hyrde sist var minimum 5 nätter för att få hyra. Lycka till!
  • Missne
    Vårt väntrum skrev 2017-02-28 17:19:40 följande:

Vi har nu varit i Riga sedan sen söndagkväll.
    Vädret är verkar vara betydligt bättre här än i Sverige. :/

8 befruktade ägg har vi.

Fortsättning följer ;)

Spännanade Hur har det gått?  Hur många satte du in och hur många blev kvar till frysen? Nu är det bara att hålla tummarna...

Själv fick jag mens igårkväll och ska börja med progynon för att bygga upp slemhinnan imorgon så då är vi igång också. Är lite orolig att slemhinnan ska växa sig tillräckligt tjock bara. Sist blev den bara 7 mm, men det gick ju bra ändå. Men det skulle kännas lite bättre om den var lite tjockare den här gången.
  • Missne
    Vårt väntrum skrev 2017-03-15 20:14:32 följande:

Någon som gjort FET på Ava?
    Berätta gärna hur de går tillväga behandlingsmässigt...
    vi kommer göra det men ännu inte fått någon plan...

Vi håller på med preparering inför FET just nu. Samma procedur för mig som vid ET.
  • Missne

Hur går det för alla? Jag har nu fått tid för FET den 30 mars. Vi kommer att åka hela familjen, tar färjan/kryssning så det blir som en liten minisemester. Ska bli mysigt. Är dock lite oroad över min slemhinna som i tisdags bara var 6 mm. Kliniken har höjt dosen och är optimistiska att slemhinnan ska bli tillräckligt tjock. Jag hoppas verkligen det blir så. Är det någon mer som är på gång?

• Missne
    Maran73 skrev 2017-04-01 20:08:24 följande:
    Hej Missne, och alla andra! Jag väntar på ET (AVA, bytt fr IVF Riga) den 12-13 april, sååå otålig! Tror inte jag har presenterat mig i denna tråd? Har dock följt er. Jag och min man har tröttnat på att försöka med mina skruttiga gamla ägg, har gjort 2 IVF som aldrig blev ngt av då PGS visade kromosomfel båda ggr. Så nu är det ÄD som gäller, känns helt ok! Min visst är det en besvikelse att bearbeta först. Hur som, jag fyller 44 i år och min man blir 41, träffades sent. Byråkrater som bor i Stockholm.

Hur gick det med slemhinna och ET??
    Välkommen till tråden. Spännande att ni snart är på gång också. Inte långt kvar nu.
    Jag är nu hemma igen och har två embryon insatta. Det ena var toppkvalitet och det andra mediumkvalitet efter upptiningen. Nu är det bara att vänta och hoppas på det bästa. Har tesdag 10 april men kommer nog att börja testa tidigare än så . Slemhinnan var 7,1 mm vid insättningen så den är ju i tunnaste laget men åtminstone över 7 mm som de helst vill att den ska vara.
  • Missne
    Maran73 skrev 2017-04-02 13:04:30 följande:
    Åh, grattis!! Det är så spännande att följa andra i samma sits, skönt också att fokusera på andra än sig själv! Slemhinnan är en sak jag funderat på, min gyn är mkt noga m att kolla så att den är treskiktad, vilket han säger är lika viktigt som måttet. Varken IVF Riga eller AVA Riga har dock sagt ett knyst om det... hmm... men det finns ju så många olika åsikter om vad som är viktigt, så det är väl därför antar jag. Min har ca 10 dagar på sig att tjocka till sig från 6,3 som den var i torsdags, så det tror jag den klarar. Som du säger, 7 och uppåt SKA ju vara ok. Hur som helst, håller alla tummar och tår för ett stort fint PLUS för er. Vilket försök i ordningen?

Ja, jag glömde fråga om den var treskiktad.... Hade varit intressant att veta.
    Jag har gjort massor med IVFer i Sverige tidigare (ca 10 insättningar) utan att lyckas. För två år sen gjorde vi vårt första ÄD-försök och lyckades på första försöket så vi har nu en son på 15 månader . Detta är vårt första syskonförsök som vi nu gör med frysta embryon från 2 år sen. Hoppas verkligen att det ska funka igen.

Din slemhinna kommer nog att hinna bli tjock och fin om du har 10 dagar kvar

• Missne
    Maran73 skrev 2017-04-03 17:18:45 följande:
    Ah, då är du veteran alltså! Tänker hoppa in till min gyn sent i veckan o kolla slemhinnan igen, mest för att få lite sinnesro.

Har nu fått datum bekräftade, ÄP blir på torsdag, för att följas av blastocyst odling och PGS, ET nästa onsdag! Blir ju (ta i trä) vår första ET då vi aldrig kom dit under våra "vanliga" IVF. Så, mannen skickas på egen hand t Riga på torsdag. Nu börjar det kännas riktigt riktigt pirrigt!!! Har f ö fått reda på att donatorn är blygsamma 23 år gammal. Unga pigga ägg!
    Åh, låter toppen med 23-åriga ägg. Borde inte vara så många fel på dem, ja det blir mer verkligt när man väl fått alla datum. Så din man åker själv nu på torsdag. Åker du själv nästa vecka för insättningen då eller åker ni båda då?
  • Missne

Maran: Stort grattis till plusset Så fantastiskt kul.

Frazze: Beklagar verligen ert MA. Såå tråååkigt.

Svar på tråden AVA klinik i Riga