• Missne

AVA klinik i Riga

I fredags skrev jag till både AVA riga och Ivf Riga och ställde lite frågor angående äggdonation. Från AVA fick jag svar samma dag. Får se om jag får svar från IVF Riga under morgondagen. Verkar inte vara någon kö till AVA iallafall, vilket låter bra. Ni somär med i den här tråden har ni testat IVF Riga också  eller? Är svårt att veta vilken klinik man ska välja, men kanske det blir klarare när jag fått svar även från IVF Riga. Men  har någon erfarenheter så dela gärna med er

• Missne

Tack för era svar och ert välkomnande till tråden.

Hur är det,får man göra en provstimulering av livmoderslemhinnan innan man kör igång eller kör man bara på utan att veta hur man reagerar? Känns ju lite osäkert om man aldrig har stimulerat slemhinnan tidigare.Skrev och frågade om det bland alla mina andra frågor men ingen av klinikerna svarade på just den frågan.

• Missne

Nu har vi fått förlag på 2 dontorkandidater . Då är det bara det svåra att välja.... Båda stämmer in mycket bra på mig. Det som framförallt skiljer sig är åldern, 21 respetive 31. Den yngre är förstagångdonator medan den äldre har donerat en gång tidigare med positivt resultat. Frågan ärm man sa välja den yngre för att yngre bör ge bättre ägg eller m man ska välja den äldre som man vet gjort procedurn med gott resultat tidigare. Någon som har några råd?

• Missne
    Katt12 skrev 2015-03-03 08:26:57 följande:

Skade, förstår verkligen att det känns gruvsamt för dig, men som du skriver, dina symtom är ju alldeles vanliga gravidsymtom, om än olustiga. Önskar allt gott nu!

Vi har i princip bestämt oss för gamla ava. För ngt år sedan hade det nog blivit nya, men tycker de verkar lite överbelastade nu, känns som att de inte hunnit med sin egen tillväxt. Har oxå fått bra förtroende för Veronika som koordinator vilket känns viktigt. Ngn annan som haft henne?

Vi har också valt gamla AVA och har Veronika som coordinator. Än så länge är vi mycket nöjda, men vi är bara i processen att välja donator än, men hon är väldigt snabb på att svara när man har frågor och väldigt tillmötesgående. Låter bra att många verkar vara nöjda med henne
  • Missne
    Redan47 skrev 2015-03-04 19:05:55 följande:

Missne; jag hade valt den äldre, dvs med resultat. Är det levande födda då de menar,eller? Sedan hur kliniken stimulerar är en annan fråga, bra om de håller sig till en lagom ca10-12 ägg, bättre kvalité. Även för donatorns hälsa.

Det var ett levande barn ja. Nu har vi frågat om ytterligare detaljer gällande utseendet mm på donatorerna och jag tror vårt val lutar åt den äldre även om jag fortfarande tvekar lite..... Hon hade fått ut 12 ägg förra gången så det verkar ju lovande iallafall. Idag har jag börjat med p-piller och beräknad embryotransfer är 27 april om allt går som det ska.
  • Missne
    Katt12 skrev 2015-03-09 14:45:17 följande:

Missne, hur kommer det sig att du ska äta p piller? Jag tror jag ska ta procren direkt?

Trollunge, under IVF

Redan, lycka till!!!!! Må vårsolen i Aten ge extra boost!

Vid kontroll av min slemhinna dag 19 förra naturliga cykeln var slemhinnan bara 0,54 mm tjock! De trodde då inte att jag skulle få någon mens. Och eftersom man ska ta sprutan när man får mens så tyckte de att jag skulle äta p-piller för att få en cykel som går att lita på antar jag. Jag ska mäta slemhinnan nästa vecka igen och se hur slemhinnan ser ut efter att ha ätit p-piller. hoppas att den ser tjockare ut då. Ska ta sprutan samma kväll som undersökningen.
  • Missne

Redan 47: Grattis till ruvning. håller tummarna för att det är din tur nu. Undrar också om du fick några till frysen?

Katt 12: Va, har han ångrat sig? Oj vad jobbigt. Vad händer nu då? Ska du inte ta sprutan eller tar du den ändå? Kram

• Missne
    Redan47 skrev 2015-03-23 12:29:33 följande:

Hej på er alla nya och gamla! Jag är helt mållös, min 9 el troligen 10 försök gav plus!!!!

Hcg 330 dag11. Är detta sant ? Kram på er alla som stöttat mig på denna resa, nu behöver jag smälta detta.

Åhhh grattis vad roligt!!! Tänk att det gick vägen till slut. Det inger hopp för oss alla som ha haft det tufft med många misslyckanden.
  • Missne
    Kcb skrev 2015-03-20 08:54:25 följande:

Hejsan,

Jag är ny här i tråden! Vi ska göra ÄD på AVA clinic i Riga i månadsskiftet april/maj. Vi har gjort 4 IVFer och 2 FET här i stockholm som tyvärr bara har resulterat i 3 missfall..

Det jag undrar över är den ordination av progesteron som jag har fått. Jag ska ta 2x3 Lutinus/dag med början vid äggplock. Det är dubbelt så mycket som jag har tagit vid IVF (och som står som ordination i bipacksedeln i Lutinuspaketet). Är det någon annan som också har fått så mycket Lutinus ordinerat och har fått en förklaring till den höga dosen?
    Jag ska också ta Fragmin 5000IE/dag. Måste försöka få tag på en läkare som skriver ut de här medicinerna åt mig, för det blir MYCKET pengar annars (Lägger hellre pengarna på ev. FET eller fler ÄD om det inte lyckas på första försöket)... Har dock inte haft någon tur än så länge... Hur har ni gjort?

Håller tummarna för alla här inne. Det är jättespännande att följa er, och snart kan jag själv också bidra med en, förhoppningsvis, positiv erfarenhet.

Då är vi på gång samtidigt. Vi ska också göra ÄD på AVA Riga i månadsskiftet. Preliminärt ET den 27 april. Jag har fått samma ordination på lutinus som du.

På vilket sätt är Utrogest bätttre? Är det också vaginaltabletter eller nån annan variant om det inte kladdar?
  • Missne
    chikita124 skrev 2015-03-25 07:49:35 följande:

Hej!
    Har 2 askar Utrogest och en ask Lutinus kvar om någon vill ha?
    Inboxa mig isf...
    mvh marie

Vad är Utrogest? Vad är skillnaden med Lutinus?

Svar på tråden AVA klinik i Riga