• Missne

AVA klinik i Riga

Idag har jag fått definitivt datum från Riga. På fredag ska donatorn äggplockas och på måndag är det dags för ET s nu börjar det kännas nervöst. Idag hade jag slemhinna på 7mm, vilket Riga tyckte var bra och att jag inte behöver öka progynonet....  Idag fick jag även svar på mina blodproverfrå förra veckan och det visade si att både mitt rolaktin och TSH ökat ganska mycket från veckan innan. Prolaktin hade kat till 630 och TSH till 2,2 jämfört med 0,99 en vecka innan. Antagligen beror det på progynonet så tänk om det ökat ännu mer sista veckan eftersom jag hela tiden äter progynon.Enligt Riga så skulle jag inte oroa mig för prolaktinet då det inte var lika viktigt vid ÄD som vid naturlig graviditet. Jag skulle dock ta ett uppföljande blodprov för att se om de fortsätter öka. VAd har ni för erfarenheter av prolaktin här i tråden? När det gäler TSH funderar jag på att öka dosen Levaxin lite för säkerhets skull. Detvet man ju att det helst ska ligga nära 1.

• Missne

Jag håller även på att  velar när jag ska öka prednisolondosen. Enligt Dimitri ska jag öka från 15 till 20 på transferdagen (ET), medan AVA RIGA sagt att jag ska börja med 20 mg 7 dagar innan ET (idag) men inget innan dess. Jag har dock följt Dimitris plan hittills och ätit prednisolon sedan jag började med progynon och ökat dosen från 10 till 15 på dag 10. Nu är frågan om jag ska öka till 20 idag eller på ET-dagen? Kan det ha någon negativ effekt om jag ökar till 20 mg redan idag tror ni?

• Missne

Imorgon bitti bär det av till Riga. Nyss fått IL-dropp. Enligt Dr D skulle jag a droppet samma dg som äggen plockas från donatorn, d v s fredag,, men AV Riga ger bara 2 ml IL så jag tog det nu innan jag åker istället. Har inte fått någon respons från Dr D på det eller mina senaste prosvar heller. Nu ska jag bara packa också. Insåg nu när jag ska packa medicinerna att jag har för lite Lutinus uthämtat från apoteket. Som tur är har jag kvaren de MIC vagiatorer från tidigare. MEn vilken dos av dem motsvarar Lutinus? Nån som vet? Är det förresten någon somvet om man kan köpa det receptfritt i Riga? KAn man förresten köpa sprutor och droppslangr etc i Riga som man an i Aten? Börjar få slut på droppnålar nämligen.

• Missne

En liten kort rapport från Riga . Igår dag 1 fick vi besked om att 14 ägg var befruktade och idag var 12 embryon fortfarande fina. Får se imorgon när det är dags för ET hur många som är kvar. Känns iallafall hoppfullt

• Missne

WWeeme: grattis vad roligt roligt. Själv är jag nu hemma ruvandes på 2 3-dagars och det blev 6 till frysen vilket känns skönt som backup

• Missne

Hej igen
    Måste fråga er som vet mer än jag. Jag har funderat och funderat hur jag ska göra med progynonökning eller ej. Kliniken vill inte att jag ökar utan fortsätter med 6 mg/dag trots att slemhinnan bara var 7,5 mm vid transfer. Dr trodde inte att slemhinnan skulle öka nämnvärt av en ökning då jag nu tar progesteron som gör slemhinnan mer kompakt. Han menade att strukturen är den viktigaste och den såg fin ut. Han argument var även att högre östrogendos ger större risk för proppar. Men jag tar ju både fragmin och trombyl så det borde vl inte vara någon fara, eller måste man öka fragmindosen då också eller? När man läser här och i andra liknande trådar så verkar det ju som andra ändå får ordination att öka med både vaginalt, oralt eller plåster. Kan det göra någon skada om jag ökar med att t ex ta 2 mg progynon vaginalt till natten om jag läst att vissa gör? Vad gör förresten skillnaden med att ta vaginalt och inte oralt? Behöver jag i så fall tänka på att sprida ut dem över dygnet så tas  var 6:e timme istället för var 8:e timme (även om en vaginalt på natten? Om man väl börjat ta en extra kan det då skada att sluta?
    Oj det blev många frågor, men vore jättetacksam för råd från er kunniga.

• Missne
    villsågärna38 skrev 2015-05-01 08:37:53 följande:
    Jag har fått lära mig att östrogen ökar tjockleken och bygger slemhinna innan man börjar med progrsteron. Efteråt är det ingen vits (om det inte finns andra medicinska skäl för att öka dosen.) Huvudsaken är att den är treskiktad. Då kan du absolut bli gravid på 7,5 mm. Det vet jag många som blivit. Håller tummarna!!! Kram
    Tack för de peppande orden

FRK röd: Lycka till!!!
  • Missne

JAg har idag tjuvtestat på dag 11 och det var positivt . Är så glad, men samtidigt får jag hjärtklappning av nervositet och tror att jag drömmer och snart ska vakna upp och inse att allt var en dröm.

• Missne
    Kcb skrev 2015-05-05 21:40:32 följande:

Härligt Missne! Jag håller alla tummar jag har! Vilken dag är den officiella testdagen?

Sambon var i Riga idag med sitt "bidrag". Donatorn gav 14 ägg idag, nu hoppas vi bara på bra befruktning! Jag åker dit på fredag!

På fredag är det testdag, så jag hoppas det håller i sig nu.
    Lycka till i Riga 14 ägg är bra - håller tummarna för många befruktade.
  • Missne
    Kcb skrev 2015-05-06 08:47:15 följande:

Idag fick jag reda på att vi har 12 befruktade ägg (än så länge)! Det är ju tidigt efter äggplocket igår, men alla borde ju inte falla ifrån...

Härligt, det bådar gott
Svar på tråden AVA klinik i Riga