• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Hinos

Hösttjej, så jobbigt, då tror man ändå på något vis att det ska gå vägen så det måste ju vara snopet att det inte fanns något!!

Hoppfull79, lycka till!

• hoppfull79

Tack så mycket för alla lyckönskningar :). Det är fortfarande lite svårt att smälta att jag är i Riga och att nästa stora steg är ET vilket sker på lördag. Vi har bestämt oss för långtidsodling av embryo och bara sätta in ett.

Hösttjej: Usch så tråkigt :(...

• hösttjej

Hej!

Tea75, som jag läst så fick du också missfall i juli. Undrar lite hur lång tid det tog tills du fick göra nästa FET efter missfallet? Fick du åka in på sjukhus och göra skrapning? Tror bara att jag ska sluta med Progesteronet när jag fått bekräftat att Hcg dalat ner och sen invänta en blödning. Tror inte jag hade nåt embryo därinne, det hade försvunnit långt tidigare, säkert innan jul.

Tack Hinos och hoppfull79 för beklagandet.

Hoppfull79, lycka till nu med insättningen på lördag...

• The75

Hej
    Hösttjej jag fick Mf i vecka 8 och fick åka in till akuten då jag hade så hemskt ont dom fick pumpa mej full med morfin då smärtan var olidligt :0( jag behövde inte göra någon skrapning då kroppen själv stötte ut embryot men jag fick gå på efter kontroll efter ett par dagar för att se att allt var borta vilket det som tur var va :0) sen måste man vänta 2 blödningar innan man kan sätta igång ingen så jag fick väntar till 10 nov innan jag kunde göra FET.

• Memaja

Hösttjej; usch vad tråkigt!

Hoppfull, vad spännande! Det kommer gå så bra!

Ladies,
    Igår var jag på VUL och kan meddela att jag är i vecka 9 (8+4) och jag väntar TVÅ små pigga guldklimpar och med fina pickande hjärtan, Helt underbart!!! Om allt nu kommer gå bra kommer jag bli mamma till tvillingar... Lite skrämmande men ändå fantastiskt! Nu är det bara att hålla tummarna men min läkare sa att när man ser hur fint deras hjärtan slog och att de hade normal storlek så är det mindre risk nu att jag får missfall. Men, jag vågar inte ropa hej än...

• Bette
    Memaja skrev 2011-01-19 13:38:26 följande:
    Hösttjej; usch vad tråkigt!

Hoppfull, vad spännande! Det kommer gå så bra!

Ladies,
    Igår var jag på VUL och kan meddela att jag är i vecka 9 (8+4) och jag väntar TVÅ små pigga guldklimpar och med fina pickande hjärtan, Helt underbart!!! Om allt nu kommer gå bra kommer jag bli mamma till tvillingar... Lite skrämmande men ändå fantastiskt! Nu är det bara att hålla tummarna men min läkare sa att när man ser hur fint deras hjärtan slog och att de hade normal storlek så är det mindre risk nu att jag får missfall. Men, jag vågar inte ropa hej än...
    Hej,

Vad roligt, grattis till tvillinggraviditet. Det kommer gå vägen för er.

Kramar

Bette
  • MrsCecilia

Memaja: Grattis! Vad roligt!

Hoppfull 79: Vad spännande, lycka till!

Hösttjej. Vad tråkigt för er!  

• Memaja
    Bette skrev 2011-01-19 18:07:54 följande:
    Hej,

Vad roligt, grattis till tvillinggraviditet. Det kommer gå vägen för er.

Kramar

Bette
    Bette, tack fina du!

Kram,
    Memaja
  • hösttjej

Hej!
    Memaja, vad kul att det är tvillingar. Stort grattis!
    Jag tänker redan framåt för en ny FET, tänker inte ge upp i första taget..
    Många har ju verkligen lyckas på AVA i Riga, så hoppet finns kvar.
    Nu ska jag kolla Aktuellt där det var inslag om äggdonation och sen Korrespondenterna.!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga