AVA klinik i Riga
Hej!
Ung kvinna. Var också i Riga dagen innnan dig. Tror vi går igenom exakt samma sak..
Hej!
Ung kvinna. Var också i Riga dagen innnan dig. Tror vi går igenom exakt samma sak..
Hej igen..
Undrar vilken läkare du gick till på St Göran... Jag var där i höstas och fick ingen information om AVA-klinken i Riga. Istället kollade jag upp det själv och i samband med VUL så informerade jag henne om Riga i januare. Det kanske var efter det hon började tipsa sina patienter...
Hej tjejer!
Har en liten fundering kring äggdonation och spermadonation. Har gjort 2 ET och 2 FET AVA Riga och fått minus alla gångerna. Vi fick bara ut 3 ägg vid de två olika odlingstillfällen. Planerar nu ett nytt färskförsök i december. Nu erbjuder klinker att odla blastocyster och spermadonation. Är det nån här på tråden som har erfarenhet av blastocyster, om det är värt att chansa på det och om det är nån som har erfarenhet av spermadonation.
Tacksam för lite tips och råd!!
Hej tjejer!
Grattis Akkie till plusset!
Då skriver jag också in mig på listan, Ska göra ET den 29 november AVA Riga. Hoppas det går vägen denna gång. Vi har ju som sagt bara fått 3 befruktade ägg vid båda tillfällena, så detta blir tredje färskförsöket...
Hej!
Jodå, mycket pengar har man lagt ut på detta. Gjort 2 ET som som sammanlagt kostade 140 000 och 2 FET av resterande ägg som också blev minus. Utredniningen betalade vi också själva som kostade ca 5000-6000 tusen. Sen kan man ju tillägga alla ultraljud, mediciner och resor.. Så rik blir man inte av detta. Men jag hoppas i slutändan att det är värt det och att man nån gång får det efterlängtade plusset!!
Min man har nu börjat äta vitaminer, leva och äta sunt och slutat helt med alkohol. Allt för att vi ska få så många bra embryoer som möjligt.
Hej tjejer!
Den 29/11 satte jag in ett 12-celligt och ett 7-celligt med en slemhinna på 9,9 mm AVA Riga. Har tidigare gjort 2 ET och 2 FET detta året.
Men imorse så testade jag positivt!!!! Helt fantastikt, kan inte tro att det är sant efter alla negativt försök tidigare.
Är lite i chock och måste smälta detta under dagen...
Kram från hösttjej
Hej!
Jag är gravid i v. 6 efter ÄD 29/11 och ska göra ett ultraljud första veckan i januari. Är det nån som vet var man kan vända sig?? Jag ringde ultragyn odenplan men de kunde inte ta emot nya patienter.
Hur har ni andra gjort? När ska man skriva in sig hos barnmorskan?
Jättetacksam för hjälp!
Hej alla kämpartjejer!
Gjorde som sagt ET i Riga den 27/11 och testade positivt 2 veckor senare. Gjorde Hcg-prov i mitten av december som visade 12000 och var självklart jätteglad över att äntligen blivit gravid.
Idag var jag hos gyn för ett VUL för att kolla att allt var som det skulle. Tyvärr kunde doktorn inte se något alls, inget embryo, inget tickande hjärta. Han kunde inte säga när graviditeten avstannat. Känner mig helt tom och uppgiven nu.
Ska man börja om hela proceduren igen? Har hållt på med detta i så många år.
Kordinatorn på AVA tyckte det verkade konstigt och skrev att jag skulle fortsätta med mediciner tills Hcg-svaret kommit.
Är det nån här som varit med om nåt liknande? Är detta vanligt efter en ET? Borde jag inte haft nån blödning om graviditeten avstannat?
Kramar från hösttjej
Hej!
Tack för ditt svar! Tråkigt att det har hänt dig också. Doktorn sa att han skulle höra av sig på torsdag och meddela Hcg-svaret. Kan inget annat göra än vänta..
Hej!
Tea75, som jag läst så fick du också missfall i juli. Undrar lite hur lång tid det tog tills du fick göra nästa FET efter missfallet? Fick du åka in på sjukhus och göra skrapning? Tror bara att jag ska sluta med Progesteronet när jag fått bekräftat att Hcg dalat ner och sen invänta en blödning. Tror inte jag hade nåt embryo därinne, det hade försvunnit långt tidigare, säkert innan jul.
Tack Hinos och hoppfull79 för beklagandet.
Hoppfull79, lycka till nu med insättningen på lördag...
Hej!
Memaja, vad kul att det är tvillingar. Stort grattis!
Jag tänker redan framåt för en ny FET, tänker inte ge upp i första taget..
Många har ju verkligen lyckas på AVA i Riga, så hoppet finns kvar.
Nu ska jag kolla Aktuellt där det var inslag om äggdonation och sen Korrespondenterna.!!
Hej tjejer!
Har inte varit aktiv här på länge, men jag har följt tråden och läser den varje vecka.Vill bara säga till Mrs Cecilia att inte ge upp!
Jag var också ett hopplöst fall på AVA Riga och både Nadia och Violet började tröttna på oss. Vi blev aldrig gravida. Har gjort sammanlagt 4 färskförsök och ca 5 FET (kan inte hålla räkningen). Har lagt ut mer än 300 000 kr, slutade räkna för länge sen. Men till slut blev jag gravid och nu sitter jag här med världens sötaste bebis som är 2 månader nu.
Det är fantastiskt roligt och värt varje krona och allt kämpande.
Så mitt råd till er alla tjejer som misströstar: Ge inte upp!
Kramar hösttjej!