• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag har varit här inne och smygläst ett tag. Men nu är det väl lika bra att presentera sig. Hej!Glad

Jag är oxå helt ny med ÄD i Riga. Vi ska dit på första besök i Februari, vi har mailat över alla papper dock fattas några prover som jag gissar att de tar på oss där? Tex blodgrupp och Rhfaktor..

Jag känner mig nervös men oxå förväntansfull och lite skräckslagen. Det är mycket som ska klaffa.

Vi har 5 IVF+ 1 FET och 1 ÄD i Sverige.  

• MrsCecilia

Tea75: Tack och grattis!

Hoppfull79: Vad spännande!  Flög ni över? Och hur var första besöket?

• MrsCecilia

Pysseltomten: Vi har några timmar att slå ihjäl innan flyget går, så en bra restaurang och lite bra shopping kanske du kan rekommendera?

Vilka tabletter ska man köpa där och vilka ska man köpa här hemma? Vad jag har försått så är vissa medicenr bättre än andra? Likaså att räkna ut om alla tabletter räcker så man slipper och få det skickat. Någon som har bra ide'er?

Eller annat vi ska tänka på? Eller fråga dem?

• MrsCecilia

Memaja: Grattis! Vad roligt!

Hoppfull 79: Vad spännande, lycka till!

Hösttjej. Vad tråkigt för er!  

• MrsCecilia
    Memaja skrev 2011-01-21 23:36:24 följande:
    TAck, Nidra! Och grattis själv till lyckad upptining och insättning. Och välkommen til klubben "en levande flyktingförläggning"...
    Hahaha! 

Den var bra! 
  • MrsCecilia

Nästa vecka bär det i väg för oss på första besöket. Jag är sååå himla pirrig och spänd!Flört

Har ni några tips och råd? Vad ska vi tänka på?

Brukar de odla 5 eller 3 dagar, hur brukar ni göra då? Stanna kvar eller åka fram och tillbaka? 

Hur lång tid tar det från nu till vi måste iväg igen? (det är säkert olika, men generellt)

• MrsCecilia

LInaEm- Vi är vaccinerade, men det var förra året då vi reste utomlands.

En annan fråga, betalar man direkt där med kort eller får man faktura? Ska vi växla in både till euro och deras valuta?

• MrsCecilia

Julie1: Vi åker till Riga över dagen, men vi åker först på ett första besök.. Men jag har oxå gått på Linnekliniken och de ville inte hjälpa oss, varken med blodprover eller recept (möjligen VUL) ,Obestämd så vi har med ljus och lykta äntligen hittat någon som vill hjälpa oss.

Svar på tråden AVA klinik i Riga