• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Grattis Akkie77!

Nu har jag fått svar från Nadia och det blir den långa varianten. Så om det blir med 2 sprutor så blir FET i oktober, den korta i september. Både bra och dåligt. Hemskt att vänta (vi gör ju inget annat än väntar) men då kanske endometriosen lugnar sig lite.

Problemet är att min klinik har gått på semester och jag behöver zoladex/procrenspruta redan 1 augusti. Mitt hopp är att strandkliniken kanske kan hjälpa. Vet ni hur jag ska lösa det annars?? Nån bra idé?? 

• MrsCecilia

Idag har jag jagat livet ur mig för att få tag i någon som kan skriva ut recept på procrenspruta. 50% är på semester och de andra 50% vill inte hjälpa till med äggdonation utomlands.Demon

OMG, jag får magsår av det här..

Uppdaterar listan, det känns som jag aldrig kommer avancera neråt i den. Jag kommer bli ensam kvar här i  tråden. (herrejösses vad gnällig jag var i dag då)

På gång:
    Tistel - väntar på datum för FET (förhoppningsvis början på juli) 
    MrsCelan FET september/oktober  
    LinaEm - FET prel 4 juli
    Mela - Första besök i Riga 8 juli

Ruvare:
    Smugs - ET 22/6

Gravid:

Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Bollan FET 17/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Akkie77 - Theo, född 20110622

• MrsCecilia

Allt har löst sig med medicinerna idag, vilken cirkus!. Herrejösses så skönt! Tack till alla er som tipsade och engagerade er.Solig

Bollan: fy så trist! Jag är verkligen ledsen för er skull! Många styrkekramar till dig!

• MrsCecilia

Mela- det kommer gå jättebra, du kommer få så mkt information så man glömmer  ändå bort hälften:) De frågade mkt om vår historia, årtal, sjukdomar, undersökningar. Vi fick lämna prover och så passade vi på att köpa mediciner. Och så fick vi skriva på en massa papper. Du kan läsa om mitt första och andra besök på min blogg, tips och sånt. Klicka på Riga. Lycka till!

• MrsCecilia

Sista gången vi var där så var de lite stressade, men vi är ändå nöjda med både bemötande och information, de känns både seriösa och duktiga.. (De räknade dock fel på oss på nästan en månad första gången)..

. Vi är så vana med alla skitläkare och sjukhus här i Sverige så jag tror vi tycker all personal som är trevliga och engagerar sig är suveräna.Flört

Men jag kan tänka mig att kliniken kanske har lite mycket, vi är ju många som åker dit. Men jag har ändå förtroende för dem  och att de gör sitt bästa för oss.

Jag brukar oxå fråga alla frågor via mail, så  har man svart på vitt. Det gäller ju att ha lite koll själv och det är skönt med detta forum att man kan fråga när man blir osäker.

• MrsCecilia

Hej Irma 1: Det var en väldans massa blodprover bla, klamydia, Thyroidhormoner, blodgrupp, några har även fått göra mamografi. Vi tog allting där på ett första besök. Men eftersom ni varit i Åbo kan jag tänka mig att ni redan har tagit en del. 

Vii fick välja mellan 2 donatorer efter någon vecka. Iscsi ingår i priset som är 6820. Blastocyt kostar extra (470 E)..Eller ja, allt som du gör utöver kostar extra, man kommer lätt upp i ett högre pris än utgångspriset.

Sen är det gratis frys ett år och sen börjar det kosta, det kostar även att tina upp en eskimå. (1250 E)

Vad jag förstår och har hört så kostar det fullt pris även om det inte blir så många ägg. En kompis fick 3 ägg och det kostade ändå fullt pris. 

Engelskan är inget problem, de kan en del svenska fackuttryck och är duktiga att förklara så man förstår. 

• MrsCecilia

Äntligen har vi fått vår planering för FET, första sprutan tas nu i augusti. Jag ska flyga mer själv, lite läskigt...:/ På gång: Tistel - FET september/oktober MrsCelan - FET 9 september Mela - Planerad ET ca 5 sept Bollan-ev 3:e ÄD i höst Ruvare: Smugs - ET 22/6 LinaEm - FET 7/7 Gravid: Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825* Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17 IVFdagar prel ET 23/4 +4/5 Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam.. Pysseltomten, ET 28/5 Fått Barn: Hinos - Signe 100228 Akkie77 - Theo, född 20110622

• MrsCecilia

Uppskattar inte alls att åka själv..Men vad gör man inte..Fixar till listan lite..

På gång:
    Tistel - FET september/oktober
    MrsCelan - ca 69 september FET  
    Mela - Planerad ET ca 5 sept
    Bollan-ev 3:e ÄD i höst

Ruvare
    Smugs - ET 22/6
    LinaEm - FET 7/7

Gravid:

Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622

Svar på tråden AVA klinik i Riga