• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Annis77: Jag har samma nedreglering som Bollan, procren och sen progynon. Jag brukar få sömnbesvär och svettningar och svullen mage som biverkningar.

Efter ET är det progesteron, kortison, progynon, trombyl och folsyra. Sen brukar det vara nån mer medicin som jag säkert glömt:) 

• MrsCecilia

Grattis Bollan!

Lycka till Ahm66, ska hållar tummar och tår!

Sissan: Vad roligt att allt gått bra;0)

Jag har äntligen fått tid för operation den 19 december, men om det blir akuta fall emellan så skjuts den upp..uppdaterar listan!

På gång: 
    Tistel - FET september/oktober 
    Smugs - ET prel 24/11
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  5 IVF, 2 ÄD, 2 FET , FET 3 - 2012 

Ruvare:
    amh66 - andra FET - 23/11, TD 6/12
    Bollan -ET 14/11, TD 28/11

Gravid:

Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812

• MrsCecilia

Det är ju bra om man uppdaterar listan oxå...Skäms

På gång: 
    Tistel - FET september/oktober 
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  Operation 19/12 och FET 3 - 2012 

Ruvare:
    amh66 - andra FET - 23/11, TD 6/12
    Bollan -ET 14/11, TD 28/11
    Smugs - ET 24/11

Gravid:

Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812

• MrsCecilia

mammsen2010: Jag har ätit dem, men jag hade bara en massa spotting. Men kanske du hade en cysta som sprack? Eller gallsten? Eller bara livmoderkramp? Om du mår bra i övrigt får vi hoppas det bara var nåt tillfälligt!

• MrsCecilia

Ahms66: Fy så trist, är oxå oerhört ledsen för er skull. Man blir alldeles vilsen.

Jag har nog lagt ner över 300 000 på IVF/ÄD och får inte heller tillbaka en endaste krona. Tvärtom, vi har nu gjort 10 insättningar och inte plussat en enda gång. Nu väntar operation.

Så jo. Nog blir man trött och sliten alltid. 

• MrsCecilia

Jag väntar på operation innan vi kan göra nästa försök, jag har ju hunnit med några stycken försök i Riga. Så här är det väntan...

Det enda klagomål på AVA är nog att de har fått fler patienter än de hinner med, sist vi var där var det lååång väntan.  

Det är ju många som åker till Spanien, kreta, Polen osv. Det finns många fina kliniker runt om i världen.  

• MrsCecilia

Bollan: Precis vad jag menade, tror vi har suttit  väntat varenda gång vi har varit där.. Jättetrist med operationen, tyvärr kommer båda äggstockarna ryka, men sen kommer vi förhoppningsvis ha bättre chanser. Kram! 

Fru XX: Roligt att du träffat bra läkare, det är ju lite sällsynt;)

Vi har ju oxå gjort många IVF och nu många ÄD utan att lyckas. Håller med Bollan, man har ju inget val... Man måste fortsätta kämpa.. Vi har ju hållt på i över tio år att försöka få barn.

• MrsCecilia

Kvickan, man kan faxa eller maila. I annat fall posta men det tar ju längre tid. Det finns väldigt billga scanners för några hundralappar, kanske värt att investera för det brukar vara en del pappersgöra emellan kliniken och patienten. 

Har en del info om Riga på min blogg, klicka på Riga så ser du boende, mat och resetips.

Har äntligen fått operationstid i februari, tyvärr så måste de ta bort äggstockarna. Men sen är vi redo för Riga igen. 10 insättningen är vi uppe i..Snacka om man börjar bli veteran. 

• MrsCecilia

Här kommer oxå en hälsning från en gamling:)

Nu är jag opererad, de tog bort båda äggledarna och 1 äggstock och nu tar jag synarela och är redo för mina eskimåer om ca 3 månader.  Skönt att vara på G igen efter ett halvårs väntande. 

Mina chanser ska i alla fall vara mycket bra nu och Riga har varit underbara med trevliga mail och undringar hur det går.  

Svar på tråden AVA klinik i Riga