• hoppfull79

AVA klinik i Riga

Hej allihopa!
    Jag har också varit inne och läst här ett tag men först nu blivit medlem :). Det här är min första ÄD och jag har redan hunnit med det första besöket på AVA. Redan imorgon är det dags för andra resan dit. Otroligt hur snabbt allting har gått. Det är så nervöst och spännande, allt på samma gång. Många tankar som snurrar i huvudet, det är ju så mycket som ska klaffa. Har tid för FET den 22 januari men åker tidigare för att kunna semestra lite innan (sen så måste älsklingen ändå vara där på den 17 januari för att bidra med sitt ;).

• hoppfull79

Ursäkta skrev fel innan...Menade ju såklart ET inte FET :P.

• hoppfull79

MrsCelan: Ja vi flög över till Riga :). Vi tog alla prover där på kliniken på första besöket. Först fick vi sitta i väntrummet och fylla i lite bakgrundsinformation om oss två (vikt, längd, blodgrupp, sjukdomshistoria osv), sen var det dags för gynundersökning och provtagningar. Jag har dr Violeta Fodina som läkare där, hon är jättetrevlig och duktig =). Sedan var det samtal om hur behandlingen skulle se ut och ungefärliga datum när vi skulle vara tillbaka.

• hoppfull79

Ja så glad jag blir! Fick precis veta att vi har 8 stycken befruktade ägg och imorgon får vi veta antalet embryon =).

• hoppfull79

Tack så mycket för alla lyckönskningar :). Det är fortfarande lite svårt att smälta att jag är i Riga och att nästa stora steg är ET vilket sker på lördag. Vi har bestämt oss för långtidsodling av embryo och bara sätta in ett.

Hösttjej: Usch så tråkigt :(...

• hoppfull79

Memaja grattis till tvillingar, så roligt! Det går säkert vägen :).

• hoppfull79

Nu är jag äntligen hemma efter ET och nu kommer den jobbiga väntan :). Dr. Fodina sa att jag inte får lyfta tungt de närmaste veckorna (ca 5 veckor) och nu är det så att jag jobbar som undersköterska på ett äldreboende så det är väldigt svårt att undvika tunga lyft. Har ni fortsatt som vanligt ni som har haft tunga och stressiga arbeten eller har ni sjukskrivit er efter ET?

• hoppfull79

Nidra tack för svaret. Och lycka till själv med ruvningen! :) Testdagar är den 4 och 7 februari. Såg att du också har testdag den 4, spännade. Nä det är inte lätt att veta vad som är bäst och vad kroppen klarar av. Jag ska även rådfråga min gynekolog här i Sverige för att höra vad hon tycker. Det känns tryggt att ha någon som man kan vända sig till på hemmaplan :).

• hoppfull79

Tea75 skönt att höra att allt ser bra ut med "lillen" nu då med tanke på blödningen. Jag har efter att ha pratat med min gyn bestämt mig för att, precis som du, vara ledig några dagar nu och börja jobba på torsdag igen. Får bara se till att undvika tunga lyft så gott som det går och ingen stress. Det har sina ljusa sidor att jobba också, tiden går fortare och jag slipper sitta hemma och grubbla och känna efter :P.

• hoppfull79

leia83 så roligt att det ordnade sig och lycka till! =)

LinaEm jag fick svar från AVA redan samma dag jag skickade första mailet. De brukar vara relativt snabba av sig att svara på mejl där. Prova skicka mejl till någon av koordinatörerna (Nadia eller Jelena) där och hör igen kanske annars går det ju att ringa? Lycka till!

Svar på tråden AVA klinik i Riga