• Rosen 76

AVA klinik i Riga

niki74 skrev 2017-06-12 23:40:44 följande:

Hej! Tidigare kunde man ta alla tester man behövde genom werlab, men det verkar inte gå nu. Vart har ni vänt er?

Det här är vad behöver;

For frozen embryo tranfer will be needed following blood test :

- HIV, hepatitis B, hepatitis C, Anti Hbc, Syphilis

- TSH, free T 4

- APTT

Helt ärligt så vet jag inte ens vad allt betyder. APTT? Anti Hbc?

Jag tar allt via min BM/ Vårdcentral. Dock har jag aldrig tagit APTT?!
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-06-13 12:43:10 följande:
    Tack för svar! Då går inte du på AVA Clinic gissar jag? När du skrev vad det var för test så kom jag på att de tog ett sådant test på mig på kliniken innan ET eftersom jag inte hade gjort det i Sverige.
    Jo, jag går på AVA men har aldrig tagit APTT... de kanske har tagit det på plats då fast jag missat det :)
    FYI så tog jag alla mina blodprov hos BM igår och fick betala 500kr för AntiHbc och Tsh... sniken BM med andra ord! Hade jag ringt VC så hade de nog bara gjort det gratis... Jaja... gjort är gjort :)
  • Rosen 76
    bryoniaa skrev 2017-06-14 11:08:25 följande:

Hur lång tid har ni andra tagit progynon innan återföring? Jag trodde att man börjar med progynon ungefär samma dag som donatorn med sprutorna men tydligen inte? Ledsen att jag frågar och frågar men känner att jag inte riktigt vågar lita på vad Katerina säger, hon verkar helt vimsig.

31 aug Procren
    9 sep Progynon
    25 sep Äggplock
    28 sep ET
    Så såg det ut för mig!
  • Rosen 76
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 11:23:20 följande:

Okej jag kan nog inte hålla mig.
    Testade med urin igår. Tre test.

GRAVID 2-3

Behöver jag säga att vi är i chock?!

7 år och 9 månader har vi kämpat!
    Aldrig ett plus i sikte. Fören igår!

Grattis <3
  • Rosen 76
    Mamma DA skrev 2017-06-27 15:07:51 följande:

Upp som en sol ner som en pannkaka. I dag på dag 5, fanns de bara 2st som utvecklats normalt kvar. En blastocyst och en som nästan var det. Vi återförde bägge med embryo glue. Känns snopet att de bara blev dessa, men försöker tänka positivt.

Tänk på att det bara behövs 1 bra embryo för att bli gravid! Håller tummar för dig att det går vägen <3
  • Rosen 76
    Kimmon skrev 2017-07-02 22:51:03 följande:

Ledsen om jag kapar er tråd lite men jag o min sambo har precis börjat titta på ÄD efter många ivf försök. Vi har tyvärr för gamla ägg tydligen. En fråga jag skulle vilja ställa till er som testat AVA eller IVF i Riga för äggdonation, hur mycket har ni behövt att åka till Riga. Vi undrar för att det är problematiskt för oss vara borta mycket.

Stort tack till alla er som delar med er av era erfarenheter på forumet, det är mycket värdefullt!

Kim
    En gång för mannen och en gång för mig... tog dagsturer med flyg dit och hem samma dag.
    Vid FER endast en gång för mig.
    Alla VUL innan kan göras hemma på lokal gyn.
  • Rosen 76
    Provence1 skrev 2017-07-24 11:12:17 följande:
    Hej! Hur många dgr före kunde ni boka flygbiljetter?

Biljetterna blir ju dyrare ju närmare man bokar...vi ska till Riga om 3v ca.

Tack
    Hej, jag har haft lite svårt med att få till slemhinnan så ca en vecka innan har jag bokat... jag vet... biljetterna blir bara dyrare och dyrare ju längre man väntar men väntar hellre och ser hur hinnan växer än bokar biljett och måste boka om :)
  • Rosen 76

Måste rådfråga experter... ska göra FER snart och fått frågan om att göra insättning i egen cykel utan mediciner eller i "konstgjord" cykel med alla mediciner?!?!
    Vad är bäst? Vad har ni gjort och utgång?
    Hjälp!!!

• Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-04 16:23:06 följande:
    TyckOmMig skrev 2017-09-01 21:59:20 följande:

Förklara bara för Veronika hur tight det är om tid.Har alltid vid mina tre lyckade försök åkt över dagen och då har både kliniken och du gjort vad ni kan med att vara förberedda.

Lycka till!

Förklarade för Veronika och hon tyckte att det var tillräckligt med tid att ta sig till kliniken så länge det inte är några förseningar. Hon skulle till och med kolla upp om det gick att förbeställa taxi med bilbarnstol som står och väntar på oss. Hon är så hjälpsam!

TyckOmMig jag skulle verkligen behöva din expertis. Jag vet ju att du gjort flera lyckade försök och fått tvillingar.

V frågade om vi ville sätta in ett eller två embryon och att det skulle bli ett sådant svårt beslut trodde jag inte.

Vårat första OCH lyckade försök satte vi in 2 embryon (3dagars) och det resulterade i en underbar liten bebis som precis blev 13 månader.

Vi vill inte jättegärna ha tvillingar nu andra gången men samtidigt så känns chanserna att lyckas mycket mindre med ett embryo.

Jag mejlade V och frågade om de tinar de embryon som fått Bäst "betyg " åt oss och ger oss det bästa.

Hon svarade att man inte gör så, för de har ingen koll på vilka som är vilka. De tinar två och det bästa av dem sätter man in. Det kan alltså bli nägon av de som är bra men kanske inte det bästa.

Alternativet var att odla vidare till blastocyst och då tinade man fyra och tog det bästa.

Hur tänker du kring det här?
    Jag gjorde FET nu i augusti och fegade ur och satte in ett Blasto... tyvärr tog det ej... nu nästa FER så vågar jag nog 2 blastos för att öka chansen. Har också en 15 månaders och inte heller jättesugen på tvillingar men tar nog en chansning nu denna gången :)
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-06 09:50:09 följande:
    Tack för svar Rosen 76! Det hjälpte lite i vårat beslut. Känner att det har varit ett mycket större beslut nu när vi redan har en liten guldklimp. Men vi har äntligen tagit ett beslut. Tror jag. Ha ha!
    Lycka till när det är dags igen för er! Hur länge behöver man vänta mellan försöken? 2 menscykler?
    Vi kör på nu i nästa cykel igen så transfer någon dag i nästa vecka tror jag om slemhinnan är med mig :)
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-06 20:39:47 följande:
    Ok. Du har alltså inte fått klartecken ännu angående slemhinnan? Du kör i naturlig cykel eller?

Jag var och kollade i fredags, alltså för 5 dagar sedan och den var bara 7,5 cm. AVA meddelande att det såg bra ut men själv känner jag mig orolig för att den inte ska ha hunnit växa till sig till på tisdag då det är dags.
    7,5 är bra... den kommer dessutom att växa till sig!
    Jag blev gravid första gången med en slemhinna på 6,7 även om jag nog hade lite tur där :)
  • Rosen 76
    bryoniaa skrev 2017-09-08 13:33:53 följande:

Tack snälla rara söta ni! Solig Jag är verkligen ledsen, det hela blev bara totalt fel. Tog 26 dagar progynon (innan jag ens började med lutinus) och det började kännas i kroppen och så antalet ägg/embryon...men mest är jag ledsen över AVARigas bemötande. Det ville tydligt bara ha våra pengar. 

Vi funderar på olika alternativ just nu. Mest funderar jag på varför embryona inte vill stanna kvar? Tog all stödmedicinering men inte ens det hjälpte. Många i Aten tråden har gjort hysto. Undrar om det kan vara nåt? Vad tror ni?

Beklagar! Vet så hur det känns!
    Jag gjorde hysto i Riga efter mitt första misslyckade ER. Lyckades sedan på mitt FER. Pga. Hysto eller inte vill jag dock inte säga..
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-07 12:02:32 följande:
    Men oj, jag som trodde att den behövde vara på minst 8,5 för att räcka till! Skönt, då kan jag släppa oron över det. Det är så mycket som ska klaffa för att det ska funka!
    Hoppas att det går bra för dig/er i nästa vecka!

Håller tummarna imorgon :)
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-11 23:30:35 följande:
    Tack tack! Sååååå nervöst!
    Hoppas allt gick bra igår, vad blev det till sist? :)
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-14 13:16:48 följande:
    Hallå! De två 8 celliga embryon som tinades överlevde, men på dag fyra kunde man se att det ena embryot utvecklades bättre ( 16 celliga då) och vi tog efter diskussion med doktorn belutet att bara sätta in ett - det bättre av de två.

Det andra skulle odlas vidare till dag fem för att se om det utvecklades till en blastocyst och då frysas in. Igår fick vi beskedet att utvecklingen hade avstannat så det kasserades.

Nu är det bara att hålla tummar och tår för att den i magen fortsätter utvecklas. Ruvningstiden är långsam men det hjälper att ha en aktiv 1 åring att ta hand om.

Hur går det för dig?
    Grattis för nu då :)
    Jodå, satte in 2 Blasto så nu kan vi bara hålla tummarna! Håller helt med... "lättare" nu när man har en liten hemma att fördriva tiden med :)
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-15 13:30:24 följande:
    Men vad härligt att du ändå hade två fina blastisar att sätta in!

Jag vågar inte hoppas på plus den här gången. Typiskt mig att liksom inte våga hoppas och tro för mycket.

Försöker tänka att vi ju trots allt har en underbar guldklimp redan.

Men ja..., det andra embryot la ju av att utvecklas.

Dock så är det sååå skönt att besöket på AVA är gjort. Det är så stress innan tycker jag. Nu kan man ju inte göra annat än att vänta och ta sina mediciner.

Vilken dag har du testdag? Jag har testdag nästa fredag. Såg dock på Werlabs att inga blodprover togs på fredagar. Typiskt. Var det två digitala test man kunde ta istället?
    Mitt förra FET så tog jag "bara" Clearblues digitala test en morgon sedan kom mensen dagen efter så då kände jag att det var kört... Jag har alltid börjat med ett eget och får man plus brukar jag gå och ta Hcg med jämna mellanrum för att se så det stiger bra... blir det minus så tar jag bara ett dagen efter också för att försäkra!
    Då har vi samma testdag - 22/9 - vågar kanske redan 21/9...
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-16 10:10:18 följande:
    Jag kanske också "tjuvtestar" den 21/9 Förra gången så testade jag positivt två dagar innan testdatum.
    Idag är det fjärde dagen efter insättning och det är väl då embryot ska fästa om allt går bra. Jag känner INGENTING. Gör du det?
    Enligt anteckningar så svettades jag som 17 natten efter den fjärde dagen, så jag hoppas på några liknande symptom i natt.
    Har slutat känna av symptom för många behandlingar sedan... det är så olika ändå från gång till gång och från person till person - sen blir man ju bara knäpp :)
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-21 09:20:37 följande:

Jaha då var det över för oss. Egentligen är våran testdag imorgon fredag, men efter två digitala Clearbluetest igår och i morse som visade "inte gravid" så vet jag säkert. Dessa test kan ju visa graviditet flera dagar innan testdatum och förra gången visade det gravid 1-2 veckor 2 dagar innan testdatum så hoppet är ute.
    Jag har känt det i kroppen de senaste dagarna också, kan inte riktigt beskriva känslan. Ingen molvärk längre, inget kissande på natten, ingen ömhet.

Hur har ni gjort med medicineringen? Känns svårt att stå ut med att känna rinnande Lutinus i flera dagar till när man liksom vet.

Beklagar att det inte blev något! Ska ni testa igen?
    Här blev det plus igår så första steget av MÅNGA är taget så nu tar vi en dag i sänder :)
Svar på tråden AVA klinik i Riga