• Rosen 76

AVA klinik i Riga

niki74 skrev 2015-10-02 12:27:26 följande:

Jag tog Procrensprutan igår eftermiddag. Känner inte av några biverkningar alls och då börjar jag noja över att jag gjort fel.

Har ni andra fått biverkningar och när kom de? Kliade och sved efter sprutan så in har ju sliten kommit ivarjefall.

Jag kände inte av Procren alls så det är nog högst individuellt.
    Kul att vara igång nu :)
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-10-01 21:14:17 följande:

"Vi" alltså jag, plutten och snutten (i magen, de satte ju in två, så två är det tills vi sett nåt annat på vul.) Ligger på soffan och slöar. Det molar i magen, så jag antar att det växer så det knakar där inne Mycket bra tycker jag! Är oändligt lycklig just nu!

Härligt det låter :)
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-10-04 16:59:55 följande:
    Hej Rosen! Hur går det för dig? 1 v kvar till testdag eller? Känns det bra? Håller feta tummen för att du ska lyckas denna gången. Då har vi ca 2-3 v mellan bf du och jag om allt går bra hela vägen. Antar att du föder på en annan förlossning nästa gång!? Själv hade jag slagit ihjäl den idioten till förlossningsläkare som ni hade. Hoppad aset blev ordentligt anmäld och av med jobbet. Stor styrkekram till dig!
    Jotack... Som alla vet går ruvartiden oändligt långsam :) Har td på fredag men har bokat hcg redan på torsdag för att få svar innan helgen! Dessutom inköpt ett cb digital som kommer att tas torsdagsmorgon. Längtar så!
    Har inte känt något speciellt förutom lite drag/spänningar i nedre regionen just idag och blir yr lätt. Kommer inte alls ihåg hur jag kände sist jag blev gravid och det kan ju klart va jätte olika.

Förlossning ja... Svårt att tänka så långt fram just nu... Ska först bli gravid och nå den målstolpen... Men om det händer nu eller senare så blir det inte vaginal iallafall! Vågar inte!

Hur mår du? Njuter du? :)
  • Rosen 76
    Milla2016 skrev 2015-10-04 19:54:34 följande:
    Nej det är bara en fundering jag har inför nästa försök, om det är något som går att göra, alltså kombinera. Har använt Lutinus de senaste gångerna, men nu ska vi utomlands efter ett ev FET o är inte så sugen på att ta Lutinus mitt på dagen. Morgon o inför natten är inga problem.

Är upptagningen av progesteronet lika bra vaginalt och oralt? Eller finns det någon skillnad?
    Jag har bara Lutinus men vet att det finns någon här inne som kör eller har kört kombo!
  • Rosen 76

Gravid med ett hcg igår dag 11 på 184!
    Låååång väg kvar men är SSÅÅÅ lycklig :)

• Rosen 76
    Frazze skrev 2015-10-09 13:50:51 följande:
    Grattis Rosen! Underbart att läsa! Önskar dig all lycka till nu!

Själv gick jag precis missfall och får bege mig till Riga i Januari igen. Sånt är livet antar jag!
    Nej Frazze! Så ledsen för er!! Hoppas du kommer tillbaka snart igen!! Stor styrkekram
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-10-13 13:28:41 följande:

Hej igen! Har ett par frågor här. Är det vanligt med missfall första gången på ÄD eller ovanligt? Alltså om det inte är något "fel" på en då förstås. Och hur många här har fått missfall första gången och sen lyckats? Eller har ni som lyckats på 2-3 försöket bara fått minus på stickan innan? Vad har de i så fall ändrat på för att det ska gå bättre nästa gång? Jag bara samlar lite fakta så att jag vet vad jag ska be om för undersökningar samt prover hos min gyn här. Hoppas att allt går bra för alla här! Själv är jag snart dränerad på blod känns det som. Eftersom jag aldrig haft missfall förut ( tack och lov och hoppas jag aldrig mer får det heller) Hur länge blöder man efter på ett ca?

Min första ÄD misslyckades också men fick aldrig ens plus.
    Då gjordes en hysto i Riga och nästa försök efter det var med tillägg som assisted hatching, embryoglue, trombyl, prednisonol samt akupunktur innan och efter FER.

Det kommer att gå!!!
    Kram
  • Rosen 76
    Cejo77 skrev 2015-10-20 20:54:04 följande:

Är i Riga nu och vi skall göra ett syskonförsök till vår pojk som är 4 år: ). Vi har tidigare gjort en äggdonation i Sverige, men andra barnet får man ju bekosta själv och då valde vi ivf riga. Hittills har allt fungerat jättebra, gott bemötande här på kliniken och snabba svar via email. Nu är vi så spända, har 6 små mini embryon som skall växa till sig nu, och på lördag blir det ET för oss : )

"ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid "
    Lycka till!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-10-22 12:44:22 följande:

Är det någon här som haft/har hyperplasi? Min kordinator vill att jag ska göra en hysteroskopi och kolla detta, vet inte vad min gyn säger om detta? De gör inte så mycket sånt längre säger de utan vill hellre göra en hydrosonografi. Men på den ser man bara polyper inte om man har hyperplasmi. Någonting säger mig att med den blödning jag har vid mens och förmågan att få till tjock slemhinna att det inte är helt omöjligt att jag har detta. Varför ska allt jämt motarbetas här i Sverige för? Ska man behöva åka till Riga för att göra en sådan undersökning? Omständigt! Ja vi får väl se vad han har att komma med på måndag!

Låter kanske konstigt men jag hade inte blandat in min svenska läkare i detta. Jag hade gjort vad Riga säger och åkt dit på en hysto.
  • Rosen 76
    RobSab skrev 2015-11-05 07:44:40 följande:

Jag är gravid!!!

Efter 9 ivf + 6 återföranden utan + så känns det här helt overkligt!

Åååååh, stort grattis!!!!
Svar på tråden AVA klinik i Riga