• Rosen 76

AVA klinik i Riga

Gjort vår första ÄD nu i Riga men fick minus på Stickan i lördags. Tungt besked men nästan väntat då min slemhinna inte blev större än 6.1 mm vid ET. Trodde kanske ändå att efter 13 misslyckade ivf här hemma så var det ÄD som skulle hitta rätt?!! Men icke!

Tack å lov fick vi 7 ägg, 5 delade sig bra, 2st 15cells tillbaka till mig och 3st. 12cells gick till frys!

Nu väntar nog Hysto om någon vecka, även det i Riga och sedan hoppas jag på FER snarast möjligt!!!

Grattis till er som lyckats!

Lycka till alla som kämpar!!

• Rosen 76

Hysteroskopi är någon typ av operation där man går in i livmodern för att se så man inte har bl.a. Gamla ärr som gör att embryot inte fäster. Så har jag förstått det iallafall

• Rosen 76

Zaq1234 - det var doktorn som rekommenderade detta ingrepp. Varför vet jag egentligen inte men förmodligen för att utesluta att det inte finns något som gör att det faktiskt inte fastnar...

Har funderat på det här med celldelning... Jag fick tillbaka 15cells nu, ibland är de 8cells... Vilket är egentligen bäst? Fler eller färrecells embryon?

Fått tid i Riga på fredag, åker bara över dagen men behöver vara där i ca 4 timmar för ingreppet!

• Rosen 76

Min slemhinna behöver dessutom bli mycket större till nästa återföring... Blir väl mer hormoner då antar jag?!

• Rosen 76

Tack för artikeln Redan. Jag har blivit gravid en gång, fått tidigt missfall och gjort skrapning så ser så fram emot denna Hysto och se vad den säger!

• Rosen 76

Ledsen att höra om slemhinnan Redan! Med facit i hand skulle jag också väntat med transfer med en slemhinna på 6mm.

Åker till Riga imorgon för hysteoskopi - hoppas nu allt går bra så jag kan göra FER i nästa cykel!!

• Rosen 76

Grattis till era plus och ännu en gång till alla kämpande: All lycka!

Själv var jag i Riga igår och gjorde min Hysteoskopi. Min livmoder är tydligen liten som en 60 åring...? Känns sådär men vet egentligen inte vad det betyder...

Min slemhinna var 1.43 vilket var lite dag 9 i cykeln men det ska nog bli bra.

Det togs prover på livmodern som skickats på analys så får vi se vad de säger. Inga ärr eller myom hittades iallafall.

Ny behandlingsplan inför FER är kommen:

Procren sprutan 23 juli och sedan från 31 juli Progynon, vagifen, trental, e-vitamin, folacin sedan prel datum för FET den 21 aug!!!

Doktorn pratade även om levaxin för mitt något förhöjda tsh värde... Någon som vet när man startar med detta? Behövs väl typ ganska lång tid på sig att göra nytta eller??

• Rosen 76

Katt12: alla dessa extra preparat ska till för att hjälpa slemhinnan växa till sig. Det är iallafall som jag förstått det hela

• Rosen 76

Micro: låter märkligt att du inte hört något om embryona!! Jag fick sms varje dag från min koordinator from ÄP dagen om hur befruktningen gick.

Svar på tråden AVA klinik i Riga