• Rosen 76

AVA klinik i Riga

Frazze skrev 2015-07-08 19:00:22 följande:
    Du är inte gravid då? Menar att mensen inte kommit!? Själv har jag typ äl nu så vi jobbar på det medans vi väntar. Men jag säger som så att har det inte hänt de senaste 6 -7 åren då vi försökt på egen hand, så lär det ju inte hända nu heller. Men försöker man inte så kan det ju inte hända heller smile1.gif Det verkar ju hända alla andra utom oss smile4.gif
    I wich men tyvärr helt uteslutet...
    Inte haft sex efter förlossningen än utan ville avvakta tills efter gynbesöket idag så jag vet att allt ser ok ut med stygn, infektionsrisken, ev. Avslag mm
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-15 15:40:33 följande:
    Hur gick gynbesöket? Hoppas att du fått klartecken till att köra igång med försök igen. Själv väntar jag nu på min mens som ska göra att jag äntligen får min planering och så ifrån Riga. Har räknat på ett ca att Et kommer bli någonstans i mitten på september. Typ v 38 om jag har räknat rätt. Kan knappt vänta nu! Är det ca 20 dagar efter mensen som man tar Procren sprutan? När börjar man sen med progynon då? Usch! Läste på biverkningar etc om det och det är fantastiskt vad skit man stoppar i sig för att få barn egentligen. Man blir ju skraj när man ser vad man kan få för skit!
    Gynbesöket gick bra! Livmodern såg bra ut och äggstockarna utan cystor! Dock inget tecken på ägglossning eller mens så vi får se när kroppen behagar komma tillbaka... Har ju varit några jobbiga veckor så det kan ju ta tid för kroppen att återhämta sig!
    Går på akupunktur och dricker örter nu för att hjälpa till på traven!
    Japp, har räknat att efter det att man får mensen tar det ca 40 dagar till tripp till Riga!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-15 19:08:28 följande:
    Skönt att höra att allt såg bra ut! Nu hoppas vi på att tant röd kommer väldigt snart så att du kommer iväg till Riga snart. Låter som musik i mina öron med 40 dagar från mensen. Jag hoppas så att det tar sig första gången. Hur var det för dig? Hur många ggr tog det för dig i Riga innan du blev gravid med din lilla ängel?
    Jag gjorde en ÄD med färska ägg i juni som inte gick och sedan med frysta i augusti som tog sig... Hoppas ju klart också att första ska ta sig men är beredd på det motsatta i fall i fall!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-15 19:55:15 följande:
    Skönt att veta att det tog sig på andra försöket i alla fall. Hoppas att det tar sig på första denna gången. Jag tycker att vi är värda det! Hur många embryon satte du in? Jag ska sätta in två om det blir så många att sätta in. Hoppas vår donator producerar mååååånga fina ägg! Fast det ska ju inte behövas för det bara ska ta sig första gången!
    Jag har satt in två embryon på alla mina tidigare ivf och även så på mina ÄD! Vi har alltid sagt att hellre två barn direkt än inget alls Men man måste ju klart beakta riskerna också med tvillingar.
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-21 09:55:21 följande:

JAAAAAAAA Min mens har kommit idag! Riga here we come! Dags att skriva till Jelena och berätta så att jag kan få mitt upplägg för sprutor och övrig medicin. Nu är det bara att hoppas på det bästa då!

YEH! Skönt att kunna börja planera!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-21 15:38:45 följande:

Nu sån har jag fått min planering.

10/8 procren

19-21/8 Mens

22/8 progynon

31/8 UL

4/9 preliminär fertilisering av ägg

9/9 preliminärt ET

Shit! Jag är så glaaaaad!

Grattis!
    Lite Avundsjuk
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-21 17:53:08 följande:
    Ja men det ska ju ta sig oxå! Jag kan vara hur lycklig som hellst nu, men i slutet så är det ju bara om det tar sig som det är till någon nytta ändå. Det blir din tur snart igen ska du se! Hur många frozen embryo har ni kvar? Jag hoppas på att vi får ordentligt med dem så att vi slipper slänga ut 80000 till på nästa omgång om det inte tar sig. Några tips att tänka på? Är akupunktur bra att göra före och efter et eller? Är det något annat som är bra?
    Vi har ingenting i frysen tyvärr så det är start från början för oss också.
    Jag är ingen expert men sist hade jag akupunktur innan och efter ET, assisted hatching, embryo Glue... Allt man kan tänka sig öka chansen lite och det kommer jag köra igen även om det i slutändan såklart har mycket med kvalitén på embryot att göra.
    Nu tycker jag att det är vår tur att ha tur!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-22 10:21:47 följande:

En fråga! Den här procrensprutan man ska ta. Är det någon särskilld tid på dagen man ska ta den eller går det bra vilket som? Och sen står det ju att hon beräknar min mens till mellan 19-21 aug och att jag ska börja med progynon den 22:a aug. Men om mensen börjar den 19:e då ska man inte börja tidigare då? El om den börjar den 21:a två dgr senare? Äh de vet väl vad de gör hoppas jag! Men procren för er som tatt den! Vilken tid?

Det funkar nog att ta den när som och vad gäller när mensen kommer efter det hade jag kontaktat dem när den kommer och fått datum av henne då! Kan ju vara att den ändras.
    Gällande akupunktur så har iallafall AvaClinic den möjligheten.
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-08-06 12:52:22 följande:

Hemma igen efter en semestertrip! Mycket omyttig mat, dryck har jag tryckt i mig, så nu är det dags att ändra på det. Ca 1 månad kvar tills vi är i Riga för ET, på måndag tar jag min procrenspruta och så är vi igång. Nu jäklar är det nära!

Åh va spännande att vara så nära!!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-08-06 15:45:31 följande:
    Jag har svårt att fatta att det verkligen gått så snabbt! Tiden bara flyger förbi verkligen. Hur går det för dig då? Någon mens i sikte än? Jag hoppas nu verkligen att det tar sig på första försöker både för dig och mig. Vi har väl fått vänta länge nog som det är? Men som sagt, det är dags att ta tag i allt nu igen. Kosten blev verkligen lidandes under resan och nu har jag gått upp i vikt igen, som jag lovade mig själv att inte göra. Har 4 dagar på mig att gå ner 1 kg! Tror du jag lyckas? Jag behöver gå ner 5, men det lär jag ju inte klara av med procrensprutan och östrogentabletter. Men det är bara att fortsätta väga maten och motionera så att man inte går upp mer.
    Hmm 1kg kan gå
    Min mens lyser med sin frånvaro och det har nog med min sorg/ångest/stress att göra från förlossningen...
    Känner ingen stress med mensen just nu utan tycker nog det är ok att den kommer när den kommer så hinner jag "läka" inombords också!
    Men visst vill man komma igång
Svar på tråden AVA klinik i Riga