• Rosen 76

AVA klinik i Riga

Sorgen måste ta sin tid, ni har helt rätt och det ska den få göra! Vi har förlorat vår underbara dotter som varit så efterlängtad!!
    Hon blev endast 6 dagar. 6 dagar av hopp och förtvivlan! 6 helvetes dagar där vi var mer döda än levande...
    Detta kommer klart att ta tid, vi kommer aldrig att glömma, vill inte glömma utan måste bara lära oss leva med det.
    Längtan till ett barn är så stort och därav kraften att fortsätta kämpa!
    Vi lovade dessutom vår dotter innan vi stängde respiratorn att hon skulle få ett syskon!!

Pga sugklocka (som kunde undvikas med akut kejsarsnitt) fick hon en blödning i huvudet med efterföljande problem med njurar och lungor...
    Fel:
    Igångsättning med Cytotec på fel sätt dessutom
    För lite personal
    Stressad läkare
    Sugklocka som släppte för många gånger
    Lindade huvudet för sent

Ja, lite av felen uppradade ovan!
    Var pålästa, var på och släpp inte garden förrän bebis ligger på bröstet med lugn andning...
    Vi har många varför och om frågor...
    Varför bad vi inte om planerat kejsarsnitt?
    Varför sa vi inte nej till Cytotec och sugklocka? Varför skrek jag inte om akut snitt? Mm mm
    Frågor som är helt onödiga såklart!!

• Rosen 76
    zaq1234 skrev 2015-06-13 22:27:08 följande:

Tack för att du berättade Rosen. Vilken vecka satte de igång dig? Vad hemskt när det inträffar en massa fel, det är ju inte lätt att veta då man är mitt i en förlossning vad som är bäst. Vilket sjukhus var du på?

Styrke kramar till dig!!

Tack för styrkekram och tankar! Jag sattes igång vecka 40+0 då det är enligt Skånes regler tydligen. Detta skedde i Lund.
  • Rosen 76
    Redan47 skrev 2015-06-13 23:33:06 följande:

Rosen alla dessa om och varför, tror de är ofrånkomliga. Även om det hela tiden slår på dig själv, skulden ich otillräcklighet. Vi lämnar över oss i det vi i den stunden inte kan eller vet annat som det bästa. Vad mer kunde du göra. Det är en utsatt situation att föda barn, vaginslt , KS el akut KS. Vi kan inte kontrollera förloppet, du var i händerna på de spm har ansvar. Det ni varit med om, att slutligen släcka livet, det skär i mitt hjärta, ändå kan jag inte leva mig in i den smärta o vånda. Jag är så tacksam att du delar detta svåra. Vi behlver få del sv både liv o avslut- en del av livet. Verkligheten, som den är. Återigen, känner din oerhörda styrka, det är styrka att sörja o bejaka sorgen och ändå samtidigt bejaka o välja livet. Högaktar ditt mod. Kram känns futtigt mot vad jag känner. Önskar dig er all lycka o välgång i nästa försök. Kärlek o ljus! <3

Tack för dina fina ord! Det gör mig rörd!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-06-14 11:59:50 följande:
    Det är så fruktansvärt hemskt att tänka sig att en sådan här sak kan hända i vårt land i denna tid. Vart har vår proffisionella sjukvård tagit vägen? Detta är saker som man kan tänka sig händer i U-länder bara för att inte resurser finns.

Jag blir så fruktansvärt ledsen av att läsa det du skriver, jag finner inte ord för hur ledsen jag är!

När vår lilla prinsessa dog i magen så tror man ju att det är det absolut värsta som kan hända, men tydligen så finns det värre saker. Man känner sig inte trygg med sjukvården längre tyvärr.

Vår lilla flicka hade en utväxt ur knät som vi tror brast och gjorde att hon sakta förblödde. Jag hade mycket blod i fostervattnet sa de.

Det har snart gått ett år sen hon föddes och vi har kört våra två sista gratis ivfer efter det men inget har hänt. Nu tänker vi köra äd och hoppas på att det går bättre! Men vi funderar på att beställa (om vi nu blir gravida då förstås) planerat kejsarsnitt så att detta inte kan hända igen.

Har du barn sen innan eller var hon oxå er första?

Även om dorgen är stor så är det skönt att läsa att hoppet finns kvar och även kämparglöden! Man måste ha det för att orka leva vidare. Kram
    Ja att det kan hända i dagens Sverige är otroligt men händer tyvärr lite då och då...
    Det var vårt första barn som vi längtat så efter!
    Så ledsen för er förlust också, måste vara otroligt jobbigt att förlora sitt barn i magen.
    Tack även för fina fina ord!
  • Rosen 76
    RobSab skrev 2015-06-14 13:47:32 följande:

Hej alla här inne!

Vi har gjort vårt 9e ivf och efter alla dessa plus frysförsök så känner vi att det är dags för nästa steg. Alltså ÄD.

Vi funderar på att göra ÄD i Riga eftersom de verkar ha korta köer och nöjda patienter.

Min syster vill donera ägg till mig, är det någon av er här som har gjort ÄD med egen donator i Riga? :)

Välkommen till tråden!
    Tyvärr har jag ingen erfarenhet av egen donator i Riga.
  • Rosen 76

Tack Weeme!
    Cytotec ja, efter vårt "fall" har de iallafall förbjudit det i Lund... Alltid något för alla framtida mammor!!!

Fråga inför ÄD:
    Är det några värden som ni tycker ska kollas innan förutom alla infektionsprover som Riga begär?!?

• Rosen 76

Tack Zaq1234, det har jag inte kollat på något år så då ber jag om det! Funderar på om jag kan be min gyn om dessa remisser?! Det borde väl gå tycker jag!
    Sist hade jag hjälp med remisser och första VUL efter positivt besked av CuraÖresund men känns onödigt att kontakta dem för bara detta.

• Rosen 76

Välkommen Amberiah!
    Har du embryon i frysen? Blev din första också till i Riga?

Förhoppningsvis blir det även Riga för oss i augusti även om jag tror lite senare... Här väntar jag på mensen som måste komma först... Tar hjälp av akupunktur för att få tillbaka den så får se när kroppen känner sig redo!

• Rosen 76
    Amberiah skrev 2015-06-26 20:50:25 följande:
    Denna gång gör jag faktiskt resan ensam, så blir embryoadoption. :)

Sonen Elton är gjord i Riga, yes. Lyckades på första försöket. Han är nu 1 år och 2 månader, så nu ska han minsann få sig ett syskon. :) Enligt planeringen ska två små sättas in 17/8. ????
    Spännande att du redan fått ett datum, går du på ivfriga eller AvaClinic?

Själv väntar jag fortfarande på mensen och den kan ju dröja...
  • Rosen 76

Behöver råd - vem hade ni valt?

Donator 1: 22 år inga barn
    Donator 2: 29 år har barn sedan innan

Svar på tråden AVA klinik i Riga