• Rosen 76

AVA klinik i Riga

Frazze skrev 2015-09-07 15:58:59 följande:
    Nja, inte imorgon men förhoppningsvis den 14/9. Vi åker till Riga imorgon och på onsdag ska min man come in clinic som Jelena så tjusigt skriver smile2.gif Hon skrev att my husband needs to come in clinic the 9/9. Min man han garva och sa att jo tack det vet han, för annars blir det ju inget av det hela. Men han hoppas på att få ett privat rum smile5.gif
    Jaha, oj... Men ni är ju snart på väg iallafall
  • Rosen 76
    RobSab skrev 2015-09-08 21:42:00 följande:

Jag har nu haft mitt första Skype-samtal med läkaren i Riga. Vi kör igång på en gång & räknar med återförande i slutet av oktober!

Härligt!!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-10 15:39:39 följande:

Hej på er! Är i ett lite smått chocktillstånd här! Min man lämnade ju sitt bidrag igår och idag får vi veta att vi har 19st fertiliserade ägg som ligger på ruvning. 19 ST!!!!!!!!! Jag kan inte fatta att det är sant!? Efter att själv ha kämpat som en idiot och lyckars få ut 7st som mest med 5 st fertiliserade och 2 st som blev 4 celliga, så känns detta antal gastronomiskt! Jag vet ju att vi inte kommer få 19st blastocyster, men det kanske kan bli en 9 st med god tur. Är helt lyrisk! Känns som att det kommer att ordna sig nu. Jag får nog i alla fall mina 6 st som jag hoppats på! Kram från Riga

Åh, helt underbart ju!!!! 19 st är ju asbra!!! Kan bara drömma om en sådan donator
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-14 17:58:41 följande:
    Nä som du skrev så var det inget farligt, utan bara lutinus som bråkade. Nu har jag två toppenfina blastisar i magen och 11st i frysen. Imorgon så lämnar vi vackra Riga och åker hem. Nu är det bara att hoppas på det absolut bästa. Jag har fått en hel mängd med piller och även sprutor med blodförtunnande, så nu kan jag ha party varje dag smile1.gif Very happy so far!
    Grattis! Vilken lycka och dessutom 11 i frys!!
    Nu håller vi alla tummar och tår!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-17 08:39:28 följande:

Aha! Är det så man gör då!? Då känns det mycket bättre med ens. Och det tar inte sån förbannad tid då heller. Då kanske vi hinner en omgång till i år innan Dec då!? Ruvardag 3 och jag känner absolut nada! Hoppet har börjat att överge mig och jag har hamnat i förtvivlan om att det är något fel på mig och inte mina egna ägg. Men men! Vi har 6 omgångar kvar på äd efter denna turen. 11 fina blastisar i frysen, så möjligheten finns. Tack du underbara donator som gav oss så många blastisar.

Tänk inte så mycket på att känna symptom (jag vet... Lätt att säga, svårt att göra)
    Jag kände typ ingen skillnad alls från mina minus och mitt plus så allt kan hända!!
    Håller tummarna här hemma för dig!!
  • Rosen 76
    Kcb skrev 2015-09-18 11:27:08 följande:

Nu har vi varit på första ultraljudet och allt såg fint ut! Skrattande Hjärtat pickade på och storleken var precis rätt. Första hindret avklarat, en liten sten har fallit från bröstet... Jätteskönt!
    Ska försöka tjata mig till UL varannan vecka nu i några veckor när vi ska till MVC på inskrivningssamtal på måndag. TLC är kliniskt bevisat att det hjälper till viss del mot missfall enligt min gynekolog.

Grattis, va underbart!
    Jag gick på UL varannan vecka efter vecka 20 och det var såå skönt!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-20 12:20:54 följande:

Suck! Behöver råd och era synpunkter. Min blödning börjar nu och jag känner ju ingenting, så jag vet att det är helt kört.

Vad hade ni gjort? Hade ni testat en gång till direkt med stimulering och bara kört på.

Eller hade ni väntat några månader och testat i er normala menscykel? Vi åker bort 2 veckor i början på Dec, så jag hinner inte med att testa den normala cykeln innan vi åker. Det skulle bli alldeles för stressigt. Vi åker till solen och hälsar på svärföräldrarna så om jag inte kör innan så kan jag bada och dricka lite vin och sola lite. Men jag kan lika gärna vara helt utan det och gå i svala sköna shopping malls och shoppa el gå på bio.

Vi har 11 blastisar, men vi vill ju inte vara slarviga och vårdslösa med dem!

Sen har jag hört talas om ett nytt test som man kan göra på slemhinnan i livmodern, ett test som skickas till Spanien. De kollar om slemhinnan är klar tidigt att ta emot ägget el om det är bättre att vänta en dag el 2.

En läkare på Sahlgrenska berättade om det och det har funkat 100%av ggrna. De har mest kollat på de som gjort livmodertransplantation men även på några som inte gjort det. De satte in ägget en dag tidigare på en än vad de tänkt och vips så var hon gravid.

Jag ska kolla med min gyn vad han tycker och om han kan göra detta test.

Snälla! Hur har ni gjort? Har ni kört på? Har det funkat då? El har ni väntat ovh har det gått bättre då? Vilket tror ni är bäst? Hormonstimulering el naturlig cykel? Tacksam för alla svar! Kram

Förstår din frustration men... Har du tagit gravtest? En blödning betyder inte att det misslyckats!! Det finns det många bevis på!!

Jag kan bara tala för mig själv och jag valde att göra Hysteoskopi mellan mina ÄD! Hade det inte varit för den så hade jag kört på enligt vad Riga rekommenderat!

Styrkekram
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-20 14:06:11 följande:
    Nä jag har inte gjort något gravtest ännu, men det känns som att det är totalkört.

Vad är en hysteroskopi för något? Ja man kanske ska köra på en gång till med hormonbehandling innan och funkar det inte då så kan man ju testa naturliga utan hormoner och bara ta äl spruta? Fy så svårt det är!!!! Men jag ska givetvis ta och gravtesta mig den 28 först och se vad det säger.
    Har du inte testdag förrän den 28:e ska du inte vara orolig! Det kan lika gärna vara embryot som fäster eller blödning av medicinen!! Oroa dig inte än utan försök tänka positivt!!! Jag VET att det är svårt men du kan inte påverka ändå.
    Hysteoskopi är en mindre operation där de går in in livmodern och ser så allt ser ok ut!

Meddela Riga om din blödning så kanske de kan ändra lite på medicineringen
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-23 11:13:42 följande:

Nu är det bara några dagar kvar till testdag. Känner absolut NADA syns inget, känns inget. Hade brinnande varma fötter en kväll that's it!

Kollade hur det var när jag blev gravid. 8 feb så började jag med menopur och dag 14 äggplock alltså 21:a feb och sen ET den 23. Alltihopa på 16 dagar. Här har man ju stimulerat och grejat med hormoner i veckor, inte konstigt att slemhinnan spottar ut allt. Den är gammal och vill inte! Nästa gång blir i min egen cykel och det blir i Januari i så fall. Jelena verkade vara ok med det. Hoppas att slemhinnan är fräschare då och mer sugen på graviditet. Har fått en leverans av gravtest så jag ska testa idag, tror inte det visar nåt eftersom att det är tidigt och ej morgonurin men jag vill ändå. Sen ska jag testa varje morgon fram tills testdag. Är inställd på fett minus , så då blir jag inte lika besviken! Slutat med Fragmin på order från kordinatorn och därmed minskat de rosa flytningarna. Är nervös dock inför mensen denna gången, jag som brukar blöda som en slaktad ko i vanliga fall! ????

Håller tummarna för dig imorgon!!!

På måndag åker jag till Riga... Äntligen är det dags även för mig
  • Rosen 76
    Amberiah skrev 2015-09-23 18:47:36 följande:

Ultraljud idag. TVILLINGAR!!! Det ni!

Åååååhh, underbart ju!! Stort grattis till 2!! Drömmen liksom
Svar på tråden AVA klinik i Riga