• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Rosen 76
    niki74 skrev 2017-09-06 20:39:47 följande:
    Ok. Du har alltså inte fått klartecken ännu angående slemhinnan? Du kör i naturlig cykel eller?

Jag var och kollade i fredags, alltså för 5 dagar sedan och den var bara 7,5 cm. AVA meddelande att det såg bra ut men själv känner jag mig orolig för att den inte ska ha hunnit växa till sig till på tisdag då det är dags.
    7,5 är bra... den kommer dessutom att växa till sig!
    Jag blev gravid första gången med en slemhinna på 6,7 även om jag nog hade lite tur där :)
  • bryoniaa

Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte Rynkar på näsan. Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg.  AVARiga vill vi inte tillbaka till...

Provence; grattis till plus!

• niki74
    Rosen 76 skrev 2017-09-07 08:39:38 följande:
    7,5 är bra... den kommer dessutom att växa till sig!
    Jag blev gravid första gången med en slemhinna på 6,7 även om jag nog hade lite tur där :)
    Men oj, jag som trodde att den behövde vara på minst 8,5 för att räcka till! Skönt, då kan jag släppa oron över det. Det är så mycket som ska klaffa för att det ska funka!
    Hoppas att det går bra för dig/er i nästa vecka!

• niki74
    UndrandeSökare skrev 2017-09-07 08:26:52 följande:

Niki- AvaRiga gör insättning om slemhinnan är 7 mm, så är den minst det så behöver du inte oroa dig för slemhinnan.

Toppen, det visste jag inte! Lite embryoglue på det, så håller vi tummarna för att det fäster!
    Vet du förresten vad de gör med upptinade embryon som inte används? De "tinar" ju två. Kastar de det kvarvarande embryot även om det är av riktigt bra kvalitet? I så fall vill man ju nästan hellre få det insatt.
  • niki74
    Maran73 skrev 2017-09-07 06:49:50 följande:
    Inga problem, den var ju faktiskt tillräckligt tjock redan i fredags!
    Men oj vad bra, visste inte att den kunde vara mindre än 8,5. Vet inte vad jag fått det ifrån??
  • Micro
    niki74 skrev 2017-09-07 12:05:45 följande:
    Toppen, det visste jag inte! Lite embryoglue på det, så håller vi tummarna för att det fäster!
    Vet du förresten vad de gör med upptinade embryon som inte används? De "tinar" ju två. Kastar de det kvarvarande embryot även om det är av riktigt bra kvalitet? I så fall vill man ju nästan hellre få det insatt.
    På IVF Riga fryser dom om det tinade om det är nog bra kvalitet, annars kasserar. Hade en gång bestämt mig för att sätta in ett men eftersom det andra var sämre (fick veta precis innan transfer) o inte kunde frysas om satte jag in båda så går att ändra sig när man vet hur de ser ut efter att d tinats. Jag hade blasto vet inte om det påverkar. Borde vara samma på Ava.

Någon som vet om kvalitén blir sämre om de fryser om?
  • UndrandeSökare
    bryoniaa skrev 2017-09-07 11:11:38 följande:

Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte Rynkar på näsan. Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg.  AVARiga vill vi inte tillbaka till...

Beklagar verkligen bryoniaa !
    Förstår att ni inte vill tillbaka till AvaRiga.

Men varför inte kontakta Serum som vi pratade om tidigare, jag har hört
    att de ska vara mycket skickliga. De kan ju både erbjuda Mensblodtest,
    Sperm dna fragmentationstest, Hysto, immuntestning, och immunbehandling.
    www.ivfserum.com/

Lycka till med vad du än väljer !

• Maran73

Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg.  AVARiga vill vi inte tillbaka till...

Tråkigt Bryoniaa!!! <3
  • Frazze

Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg.  AVARiga vill vi inte tillbaka till...

Beklagar verkligen Byroniaa! Så förbannat surt att ha lagt ut typ 100' och inte få nåt för det. Skulle aldrig sluta skicka klagomail! Hoppas verkligen att du lyckas på nästa ställe du väljer. Styrkekram
  • bryoniaa

Tack snälla rara söta ni! Solig Jag är verkligen ledsen, det hela blev bara totalt fel. Tog 26 dagar progynon (innan jag ens började med lutinus) och det började kännas i kroppen och så antalet ägg/embryon...men mest är jag ledsen över AVARigas bemötande. Det ville tydligt bara ha våra pengar. 

Vi funderar på olika alternativ just nu. Mest funderar jag på varför embryona inte vill stanna kvar? Tog all stödmedicinering men inte ens det hjälpte. Många i Aten tråden har gjort hysto. Undrar om det kan vara nåt? Vad tror ni?