• bryoniaa

AVA klinik i Riga

Hej! Får man hoppa in här...? Skulle verkligen behöva er hjälp! Jag har tidigare varit i kontakt med Veronika men nu är hon på semester och Katerina har svarat istället och eftersom hon redan lyckades förstå mig helt fel vad gäller nästa mens så känner jag mig tveksam till henne nu...När har ni börjat med stimulering för ET? Katerina säger att jag ska börja 3 veckor innan återföring. Alltså en vecka innan donatorn börjar? Låter som väldigt lång tid? Hur har ni fått göra?  

• bryoniaa
    Maran73 skrev 2017-06-14 10:16:03 följande:
    Hej! Nej, Katerina är inte riiiktigt den vassaste kniven i lådan. Väldigt gullig, hjälpsam (iaf i sin inställning) och engagerad men lite snurrig, mkt felstavningar osv och gör tabbar då och då. Har man lite koll och/eller kan bolla i sådana här trådar så funkar det iaf tycker jag. Iaf, kollade tillbaka och ser att jag också började m Progynon (om du tar det?) 3 veckor innan ET. Och är ju gravid så det tycks ha funkat.
    Precis så har jag uppfattat henne Skrattande Helt olik Veronika så jag blev tveksam till om vi ska köra vidare eller inte..Men du tog progynon 3 veckor till ET men för mig skulle det bli 3 veckor till donators ÄP...låter som så lång tid, är rädd att jag ska blöda ut slemhinnan innan jag hinner börja med lutinus..?
  • bryoniaa
    La Conejita skrev 2017-06-14 10:25:43 följande:

Bryoniaa: Jag började med Progynon den 5 mars och den 29 april hade jag återföring.

Oj, tog du verkligen progynon så där lång tid? Från mars till april...oj.
  • bryoniaa

Hur lång tid har ni andra tagit progynon innan återföring? Jag trodde att man börjar med progynon ungefär samma dag som donatorn med sprutorna men tydligen inte? Ledsen att jag frågar och frågar men känner att jag inte riktigt vågar lita på vad Katerina säger, hon verkar helt vimsig.

• bryoniaa
    Maran73 skrev 2017-06-14 12:23:42 följande:
    Ah, ok, men ET är bara några dagar efter ÄP eller? Tog du nedreglerande spruta? Då TROR jag att det inte är riktigt lika känsligt med implantationsfönster osv, men är osäker...
    Har inte tagit procren än...nu svarade Katerina att de vill att man tar progynon minst 18 dagar och max 30...Får väl lita på henne att hon vet Skäms
  • bryoniaa
    Rosen 76 skrev 2017-06-14 13:33:05 följande:
    31 aug Procren
    9 sep Progynon
    25 sep Äggplock
    28 sep ET
    Så såg det ut för mig!
    Tack för input, undrar hur de tänker/planerar för jag ser att du har tagit progynon endast 17 (?) dagar räknat till ÄP. Hmm, märkligt att jag då ska ta nästan 3 veckor.. 
  • bryoniaa
    La Conejita skrev 2017-06-14 14:30:47 följande:

Bryoniaa, jag dubbelkollade kalendern och behandlingsplanen nu och det var fel månad, fel mensstart jag kollade på. Det var den 9 april jag började.

Tack för uppdatering! Då tog du progynon ca 3 veckor innan återföring. Men ändå lite kortare tid som jag ska ta...
  • bryoniaa
    UndrandeSökare skrev 2017-06-14 14:33:06 följande:
    Vet inte om det är någon tröst, men Veronika är tillbaka efter sin semester
    den 27 juni. Jag har också Veronika som min koordinator på AvaRiga, men har också fått konstiga svar från Katarina nu, så jag kommer vänta till efter den 27e och ställa frågorna till Veronika istället. Men du kanske inte kan vänta så länge med frågorna?
    Testa att ringa/skicka sms till Veronika och se om hon svarar om det är akut.
    Ja, jag funderade redan på att vänta tills Veronika är tillbaka. Jag ska ta procren iaf först i juli.

• bryoniaa

En annan grej som jag tyckte jag märklig var att Katerina kunde ge mig datum på allt (donator ÄP, ET osv) utan att vi ens valt donator än. Hur är det möjligt om planen är att vi ska ha återföring redan i början av augusti? Tänker jag fel..?

• bryoniaa
    La Conejita skrev 2017-06-14 15:25:00 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig! Jag tog Progynon i 20 dagar innan ET och båda mina embryon fäste, trots att min slemhinna eventuellt var i tunnaste laget. Tror de individanpassar lite (även om det ibland kanske handlar lite om att synka med donatorn). Har läst i tråden att flera behövt ta blodprov för att kolla blödningstid och det har jag inte behövt. De verkar göra lite olika, och det kan ju vara utifrån olika behov. Hoppas det..
    Tack för lugnande ord. Tyvärr har jag varit i ivf/infertilitetssvängen för länge och vet för mycket för att inte oroa mig...Varför tar man APTT prov? Om Veronika skulle gett infon till mig så skulle det säkert varit annorlunda men när Katerina nu sabbade allt med att inte ens förstå när min nästa cykel börjar (och jag har inte problem med engelska..). Jag kan tyvärr inte se varför just jag skulle behöva längre stimulering, tvärtom är lätt stimulerad och slemhinnan (har iaf hittills) blivit tjovk och fin. Men men, fortsättning följer Flört

Svar på tråden AVA klinik i Riga