AVA klinik i Riga
Ah, telefonen skriver ? istället för smilies
Ah, telefonen skriver ? istället för smilies
Maran73; ja, hur ska man resonera kring simmarna? Om vi får samma resultat med mina 'gamla' ägg som med unga ägg - är felet då simmarna eller äggen? Klart min mans simmare inte är som en 30-årings typ men vi har för några år sedan få barn med dem som man undrar ju. Eller hur?
UndrandeSökare; ja, MammaDA fick liknande resultat som vi så man börjar undra om kliniken inte kan stimulera? Särskilt dem som är 'outofthebox'. Ja, jag har varit i kontakt med Penny tidigare (under min graviditet) och känner till Serums behandlingar men har ingen lust att åka till Aten för ett fragmentationstest....
Har någon annars hört nåt från MammaDA?
La Conejita; så olika resultat det kan bli och jag är glad för alla er som fått så många i frysen och jag vet att det behövs endast ett fint embryo för bebis men det känns så fel att betala fullt pris för några medelbra embryon. Eller hur? Det jag funderar över varför jag som patient ska betala om kliniken inte kunnat stimulera?
UndrandeSökare; tack för tummarna! Jag hoppas också att detta ska gå vägen men efter många år i denna karusell vet jag att man kan inte gå och vänta hela tiden utan måste agera samtidigt. Särskilt nu när jag blivit så gammal. Beroende på vad AVA svarar så kan vi kanske tänka oss att åka ner dit för testet. Ska även kolla med mina kontakter i Finland om det går att göra där? Serum känner jag till sedan 2012 och de är jätteduktiga och vet så många som blivit gravida där, vi funderade på dem men enkelheten att ta sig till Riga avgjorde egentligen. Men så borde man inte tänka i dessa sammanhang. Och nu har AVA verkligen visat sig INTE vara en så toppklinik som de marknadsför sig som.
Åh tråkigt att höra om MammaDa...lyckas inte det här för oss så är vi i samma läge som hon, måste börja allt från början=ny kostnad för en hel behandling. Det suger.
UndrandeSökare; för mensblodstestet, köpte du burk på apoteket? Bor du i Sthl - körde du testet till Fedex på Arlanda? Det minns jag tjejerna gjorde då i början men nu vet jag inte vad som är bäst?
UndrandeSökare; tack för svar ang mensblodstestet! Just det, det testet kan man skicka med vanliga snigelposten Då tror jag att jag gör det om inte detta lyckas och så switchar vi till Serum. Trots allt. Jag har varit hos DrD för flera år sedan och har fått ett barn tack vare immunbehandling
UndrandeSökare; tråkigt att höra att du fick mf även efter besök hos Dr D. Jag känner honom väl och tyvärr är han helt inriktad på att det är vårt immunsystem som är problemet. Vi var redan igång med Serum och har fyllt i allt men valde bort dem för ville hinna med ett försök under semestern. Dåligt val. Särskilt när jag var så tveksam till AVA Riga redan innan vi drog igång. Nåväl, man lär sig förhoppningsvis av sina misstag. Har använt Werlabs ett flerta gånger de senaste åren men med fertilitetsguiden som rabattkod. Tack för tipset på LCHF!
Du hade blastisar i frysen? När ska du göra nästa försök?
Provence; det går nog bra att jobba och dricka kaffe (1-2 små koppar) men kanske vara lite försiktig med take-away latte som kan innehålla mycket koffein (Starbacks kaffe har jättemycket koffein). Jag drack kaffe som vanligt 2-3 stora koppar per dag när jag blev gravid med dottern och har läst nya studier som säger att kaffe inte påverkar, endast om man häller i sig 6-7 koppar per dag..