• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Autos

Om nu Amstaff räknas som kamphund? Eller vad är en kamphund? Har en kompis vars Labrador var en riktig kamphund och helt oberäklig. Har själv Amstaff och tränat den till ¨autismhund¨. Funkar jättebra.

• taxsandra

En ras är inte kamphund en kamphund är en hund som är tränad till det ändamålet oberode av ras.

• Tärning6

Nu är jag less på dig TS alltså allvarligt.
    Jag är uppvuxen med hundar schäfrar bland annat min pappa skaffade en hane som jag mycke väl kommer i håg han va mycket fin, go och snäll min pappa tränade och motionerade denna hund flera timmar om dagen. Det hela slutade med att han hög min pappa i handen han rörde aldrig mig men han hög min pappa han vart såld som polishund då han hade det psyket.

Min Svärmor är UTBILDAD hund instruktör har kurser och är jätte duktigt. Hon har sj 5st shetlan sheepdogs och när vi var ner i sommras så bet den ena min son i rumpan som tur var så gick de bra, och han är van vid hundar då vi har en schäfer. Det vart ett missförstånd mellan min son och den hunden som inte är van vid barn kan även tilläga at det slutade med att min son och denna hund vart kompisar pga att hunden fick rätt tillrättavissning och träning då den aldrig träffat barn förr.

Min granne som jag bode brevid en gång i tiden hade en Pitbull och denna va fruktansvärt snäll å menlös hon gick lös vid sin husses sida HELA tiden och lyde minsta vink barnen på gården kunde klappa henne och hon gjorde nada.

en annan granne hade oxå en Pitbull han tränade inte sin hund åkte in å ut på kåken hetsade hunden på en gammal gubbe nere vid tågstationen..

En kompis till min pappa hade en pudel å jag har aldrig varit så rädd för en hund nån gång så fort du tog på dig skorna så hög den hon va helt galen.

Så nej det spelar ingen roll vad det är för ras eller hur stor eller liten hunden är det handlar om ägaren och dess kunskap om just den rasen.
    Jag är Grymt allergisk mot begrepet kamphund, samma dag som du skaffar en hund oavsett ras ligger det i dennes ansvar att se till att hunden får det den behöver.
    Det är hundägares ansvar att se till att läsa på om den hundrasen innan man skaffar den så JO ALLT LIGGER PÅ HUNDÄGAREN. Min son får INTE gå fram till en främande hund utan att fråga först om han får klappa.

• Candysweet
    tebax skrev 2010-05-01 18:11:55 följande:
    Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

Åttaårig flicka svårt biten av hund

Publicerad 2009-06-01 19:04

En flicka blev svårt biten av en golden retriever i Tibro utanför Skövde på måndagen. Flickan opererades på måndagskvällen.

En åttaårig flicka opererades på måndagskvällen på Kärnsjukhuset i Skövde sedan hon blivit svårt biten i ansiktet av en hund i Tibro.

Polisens inre befäl säger till TV 4 Nyheterna Skaraborg att hundbettet orsakade "betydande skador". Händelsen inträffade när flickan besökte bekanta tillsammans med sin mamma. Orsaken till att hunden, en golden retriever, gjorde utfallet är inte känt

Kamphundar var det jaa....
  • linas fina

En fråga till de som är mer insatta. Jag har en nära släkting som skaffat en amstaff. Är det väldigt viktigt att man när den är valp sätter tydliga gränser för den? Kan det bli försent sen?
    Den är valp nu men är väldigt nafsig och hoppar upp på mitt barn och nafsar. Jag tycker det är otäckt men ägaren tar det inte alls allvarligt.
    Jag tänker så här, rätta mig om jag har fel. En mindre hund behöver självklart också uppfostras men jag tänker att en vuxen papillon tex inte kan åsamka lika stor skada som en vuxen amstaff. Jag är helt enkelt orolig för hur hunden kommer vara som fullvuxen. Ägarens inställning gör mig inte mindre nervös. Han är liksom imponerad av starka hundar som är riktiga muskelpaket. 
    Jag tyckte att hunden kändes lynnig i sättet, först kom den fram och nosade och slickade och sen högg den till. Den kollade också när barnet var ensamt då sprang den dit och hoppade upp och försökte bita.
    Men jag vet inte, det kanske är normalt för en valp och den slutar kanske med det? Men jag tycker ändå ägarna borde markera tydligt redan nu att man inte hoppar upp på folk, spec inte barn, och nafsar. 

• trollkarl

@ linas

Det krävs hårdare o tydligare gränser på en sådan hund jämfört med tex papillon.
    Så ägaren MÅSTE ta ansvar..

• linas fina
    trollkarl skrev 2011-12-15 13:26:37 följande:
    @ linas

Det krävs hårdare o tydligare gränser på en sådan hund jämfört med tex papillon.
    Så ägaren MÅSTE ta ansvar..
    Jag det är så jag också tänkt. Att hundarna är mer viljestarka.
    Nej jag tycker de har tagit sig vatten över huvudet, familjen har inte den tid och engagemang som behövs och jag kommer vara rädd när vi hälsar på med vårt barn. Det är som sagt släktingar som jag heller inte kan sluta hälsa på då mitt barn och de andra har rätt att träffas. 
    De bor i en annan stad så vi sover kvar där och har hunden nära inpå hela tiden. 
  • trollkarl

@ linas

Klart du kan. Jag hade LÄTT satt ner foten o sagt nej.

• Alvii

Ojoj, vi har haft två kamphundar och alla lever än, hela min familj, min systerson....det är ett MIRAKEL!!

...du måste som vi yngre säger "trolla". 

• Umeåtjej22
    Tärning6 skrev 2011-11-20 22:42:20 följande:
    Nu är jag less på dig TS alltså allvarligt.
    Jag är uppvuxen med hundar schäfrar bland annat min pappa skaffade en hane som jag mycke väl kommer i håg han va mycket fin, go och snäll min pappa tränade och motionerade denna hund flera timmar om dagen. Det hela slutade med att han hög min pappa i handen han rörde aldrig mig men han hög min pappa han vart såld som polishund då han hade det psyket.

Min Svärmor är UTBILDAD hund instruktör har kurser och är jätte duktigt. Hon har sj 5st shetlan sheepdogs och när vi var ner i sommras så bet den ena min son i rumpan som tur var så gick de bra, och han är van vid hundar då vi har en schäfer. Det vart ett missförstånd mellan min son och den hunden som inte är van vid barn kan även tilläga at det slutade med att min son och denna hund vart kompisar pga att hunden fick rätt tillrättavissning och träning då den aldrig träffat barn förr.

Min granne som jag bode brevid en gång i tiden hade en Pitbull och denna va fruktansvärt snäll å menlös hon gick lös vid sin husses sida HELA tiden och lyde minsta vink barnen på gården kunde klappa henne och hon gjorde nada.

en annan granne hade oxå en Pitbull han tränade inte sin hund åkte in å ut på kåken hetsade hunden på en gammal gubbe nere vid tågstationen..

En kompis till min pappa hade en pudel å jag har aldrig varit så rädd för en hund nån gång så fort du tog på dig skorna så hög den hon va helt galen.

Så nej det spelar ingen roll vad det är för ras eller hur stor eller liten hunden är det handlar om ägaren och dess kunskap om just den rasen.
    Jag är Grymt allergisk mot begrepet kamphund, samma dag som du skaffar en hund oavsett ras ligger det i dennes ansvar att se till att hunden får det den behöver.
    Det är hundägares ansvar att se till att läsa på om den hundrasen innan man skaffar den så JO ALLT LIGGER PÅ HUNDÄGAREN. Min son får INTE gå fram till en främande hund utan att fråga först om han får klappa.
    Bra skrivet!
    Brukar få varningar när jag skriver vad jag tycker på familjeliv så jag ska inte göra det.. Men till TS och alla andra med samma åsikt ska jag milt bara påpeka att jag inte håller med. Och det var dagens underdrift.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!