Tärning6 skrev 2011-11-20 22:42:20 följande:
Nu är jag less på dig TS alltså allvarligt.
Jag är uppvuxen med hundar schäfrar bland annat min pappa skaffade en hane som jag mycke väl kommer i håg han va mycket fin, go och snäll min pappa tränade och motionerade denna hund flera timmar om dagen. Det hela slutade med att han hög min pappa i handen han rörde aldrig mig men han hög min pappa han vart såld som polishund då han hade det psyket.
Min Svärmor är UTBILDAD hund instruktör har kurser och är jätte duktigt. Hon har sj 5st shetlan sheepdogs och när vi var ner i sommras så bet den ena min son i rumpan som tur var så gick de bra, och han är van vid hundar då vi har en schäfer. Det vart ett missförstånd mellan min son och den hunden som inte är van vid barn kan även tilläga at det slutade med att min son och denna hund vart kompisar pga att hunden fick rätt tillrättavissning och träning då den aldrig träffat barn förr.
Min granne som jag bode brevid en gång i tiden hade en Pitbull och denna va fruktansvärt snäll å menlös hon gick lös vid sin husses sida HELA tiden och lyde minsta vink barnen på gården kunde klappa henne och hon gjorde nada.
en annan granne hade oxå en Pitbull han tränade inte sin hund åkte in å ut på kåken hetsade hunden på en gammal gubbe nere vid tågstationen..
En kompis till min pappa hade en pudel å jag har aldrig varit så rädd för en hund nån gång så fort du tog på dig skorna så hög den hon va helt galen.
Så nej det spelar ingen roll vad det är för ras eller hur stor eller liten hunden är det handlar om ägaren och dess kunskap om just den rasen.
Jag är Grymt allergisk mot begrepet kamphund, samma dag som du skaffar en hund oavsett ras ligger det i dennes ansvar att se till att hunden får det den behöver.
Det är hundägares ansvar att se till att läsa på om den hundrasen innan man skaffar den så JO ALLT LIGGER PÅ HUNDÄGAREN. Min son får INTE gå fram till en främande hund utan att fråga först om han får klappa.
Bra skrivet!
Brukar få varningar när jag skriver vad jag tycker på familjeliv så jag ska inte göra det.. Men till TS och alla andra med samma åsikt ska jag milt bara påpeka att jag inte håller med. Och det var dagens underdrift.