• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Karmas

Snälla, snälla vad är detta för nivå?! Alla ni som är som enbart sprider en massa hat, lyssna nu! Media framställer vissa hundraser mer negativt än andra! I statestik så hugger familjehundar som coccer spaniel, labrador och golden för att inte tala om chihuahua och jack Russel mer och oprovocerat. Coccer spaniel har som golden, schäfer, labrador och många andra familjehundar en störning som kallas RAGE. Det finns rage-hundar och Amstaff och pitbull har inte den störningen. Allt hat som är skrivits här saknar helt grund för sina påståenden och jag ser ner på människor som är så ointelligenta som skriver sådana rasistiska inlägg. Om DU som ser ner på en viss hundras vill skriva något för att påverka. Kom med någon form av bevisning innan ni hatiska, blåsta människor öppnar er mun!! Ointelligens=elakhet!

• Jessicaonline

Arv+miljö+fostran+instinkt=hunden.

Beteende hos hunden handlar i allmänhet inte om en ras utan om en individ. Alla har sin historia och alla har sina defekter och fördelar. Oavsett ras så kan hunden bli aggressiv!! Jag har sett "golvmoppar" som är mer aggressiva än en kamphund många gånger.
    Småhundar kommer undan med mycket pga sin storlek. Deras aggressiva beteenden är lika illa som en kamphunds eller en större brukshunds, men det tas inte alls på samma allvar, vilket är sorgligt! Att skrika och härja om kamphundar eller andra större hundar går bra, men när reagerade någon senast på en ettrig pudel eller Chihuahua som morrar, hugger och gör utfall? Det är "små bjäbbmaskiner" enligt många så då är det "normalt".. Stackars hundar

Lär känna mig! Http://jessicaonline.se
  • Revengee
    Jessicaonline skrev 2017-11-23 12:19:38 följande:

Beteende hos hunden handlar i allmänhet inte om en ras utan om en individ. Alla har sin historia och alla har sina defekter och fördelar. Oavsett ras så kan hunden bli aggressiv!! Jag har sett "golvmoppar" som är mer aggressiva än en kamphund många gånger.

Småhundar kommer undan med mycket pga sin storlek. Deras aggressiva beteenden är lika illa som en kamphunds eller en större brukshunds, men det tas inte alls på samma allvar, vilket är sorgligt! Att skrika och härja om kamphundar eller andra större hundar går bra, men när reagerade någon senast på en ettrig pudel eller Chihuahua som morrar, hugger och gör utfall? Det är "små bjäbbmaskiner" enligt många så då är det "normalt".. Stackars hundar

Tack någon som har lite hjärna! ????
  • vetlanda

Finns också en massa rent ut sagt vidriga as till ungar...

Hur kan man ens skriva nåt så jävla dumt. För det första så kan du ju kolla upp vilka raser som biter flest barn i Sverige. Det är nämligen vanliga familjehundar. Inte vad du kallar för kamphundar. Det beror ofta på att många resonerar som så att "detta är en familjehund så den behöver vi inte fostra och dessutom så lär vi inte barnen något om att respektera hundens space, matskål och svans"

• änglarsmå

Haha vilken tönt. Så tydligt att TS bara vill starta nåt och provocera ägare till så kallade kamphundar. Som många skrivit så är det oftare andra raser som gör utfall.....klart min pitbull gör säkert mer skada än en liten såkallad "golvmopp". Aldrig mött en snällare familjehund än min rednose pitbull. så rent ut sagt TS ......du vet inte ett skit om vad du skriver om.

• slirren
    Jessicaonline skrev 2017-11-23 12:19:38 följande:

Du kan inte se skillnaden i att bli attackerad av en Chihuahua eller en Rottweiler på 70kg? Den ena gör ett hål i din strumpa medans den andra förmodligen ganska enkelt kan ta livet av dig.

• nevermind

Förbjud dessa dåliga jävla idiot-hundägare. Och folk som spyr ur sig saker de uppenbarligen inte vet någonting om!

• Revengee

Håller fullständigt med alla som har lite kunskap om denna underbara ras Amstaff och pitbull! Dom tittar på en med dom mest känslosamma ögonen och bara vill bry sig om alla i deras närhet. Fina hundar!! Däremot ska inte alla få köpa hund!

• Aniiee
    slirren skrev 2017-12-04 06:41:59 följande:
    Du kan inte se skillnaden i att bli attackerad av en Chihuahua eller en Rottweiler på 70kg? Den ena gör ett hål i din strumpa medans den andra förmodligen ganska enkelt kan ta livet av dig.
    Stackars rottis med 10+ kg övervikt Gråter
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • vetlanda
    slirren skrev 2017-12-04 06:41:59 följande:

Skillnad för den som blir biten kanske men problematiken är ju densamma. Poängen är att små hundar kommer undan med ett dåligt beteende mycket oftare än en stor hund. Åk till en hundklubb och räkna antalet småhundar som går lydnadsklasser... Mellanstora och storhunds-grupperna kommer de alltid många av för de tar ofta ett större ansvar.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!