• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • trollkarl

@Helene

Arg o ledsen? Snarare skratta så jag trilla ur soffan av ditt sätt att resonera..

• bananflugekärlek
    CarolinW skrev 2011-02-25 21:45:54 följande:
    Det som irriterar mig är personer som inte kan ngt om hundraser! Att säga att vissa hundar är kamphundar när dem inte är det visar brist på kunskap. Själv har jag en rottweiler som oftast tas för kamphund vilket är så fel då det är en brukshund. Men ja, dem har starka käkar vilket ofta blir fel när dem går till angrepp av ngn anledning!
    En rottweiler bet ihjäl en annan hund ute på gatan där jag bor nu i veckan, helt galet sjukt är vad det är. Förvisso ägarnas fel helt och hållet, men hur ska man komma tillrätta med detta då? Hundkörkort?
  • Pussakaninen
    CarolinW skrev 2011-02-25 21:45:54 följande:
    Det som irriterar mig är personer som inte kan ngt om hundraser! Att säga att vissa hundar är kamphundar när dem inte är det visar brist på kunskap. Själv har jag en rottweiler som oftast tas för kamphund vilket är så fel då det är en brukshund. Men ja, dem har starka käkar vilket ofta blir fel när dem går till angrepp av ngn anledning!

Amstaff är också en brukshund.

• marla333

har flyttat in i ett nytt område. när vi fick kontraktet står det att man inte får ha KAMPHUNDAR. tyckte det var bra, har själv fördomar... men vilka klassas som kamphundar? finns ju blandraser. ju mer jag tänker på det, detso mindre gillar jag att det stod så i kontraktet. får man göra så? diskriminering`?

• trollkarl

@mania

Nej det är inte tillåtet av hyresvärden.
    Samma med ej rökning vilket är reglerat i tobakslagen. Det finns inga kamphundar.

• marla333
    trollkarl skrev 2011-02-26 11:14:14 följande:
    @mania

Nej det är inte tillåtet av hyresvärden.
    Samma med ej rökning vilket är reglerat i tobakslagen. Det finns inga kamphundar.
    tyckte det lät lite konstigt. och sen komma med de i kontraktet när man blivit godkänd med ekonomin. som tur är har jag en liten fluffhund, men många hundar kan ju se mer farliga ut.
  • klarafärd

Hyresvärden har rätt att förbjuda vissa hundraser s.k kamphundar blev en lagändring på det förra året.

Dum lag tycker jag men är däremot för helt hundfria områden.

• klarafärd

Är du säker på det? har för mig en blev det?

• Pussakaninen
    klarafärd skrev 2011-02-26 11:52:47 följande:
    Är du säker på det? har för mig en blev det?
    nej du har nog rätt. Vet en kompis som blev nekad lägenhet pga sin hund.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!