• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • HäckHäxan
    alifewithoutme skrev 2011-08-30 20:05:08 följande:
    Förbjud folk som per automatik dömer ut VARENDA kamphund när de inte har någon som helst kunskap om rasen! Demon
    Det hade ju varit något, tål att funderas över
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • 09Lias

Ååå blir så ledsen av att läsa ditt inlägg...Jo det beror på ägaren oftast. Man kan absolut avla fram aggressiva hundar. Det är ingen konst. Men det finns absolut snälla fina underbara "kamphundar"

livetsunderbarastunder.bloggplatsen.se/

• Nenne666
    tebax skrev 2010-05-01 18:11:55 följande:
    Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.
    Jag blir fruktansvärt irriterad och inte minst oerhört frustrerad av den här typen av åsikt i frågan om en ras vara eller icke vara. För mig skriker det okunskap och en rädsla som är totalt missriktat. Nämligen mot hundarna som får ta smällarna för vad ansvarslösa hundägare ställer till med.
    Att du inte kan ta till dig att det är ett hundägarproblem, utan har bestämt dig för att det enbart handlar om rasen säger mest att du är inskränkt och vill fortsätta att mota bort argumenten för att det är du som har fel och besitter för lite kunskap för att ens yttra dig i frågan.

Jag har bara tagit del av din TS men av antalet inlägg att döma så är debatten lika het som den brukar och säkert finns det ett flertal och förhoppningsvis är detta flertalet en majoritet av folk som vet vad dom snackar om och sätter sig emot dom sk lagförslagen som i vissa länder klubbas igenom till en helt bisarr lag.

Det är ett hundägarproblem, det är okunniga hundägare blandat med att dom har hunden i fel syfte, tex att förverkliga sig själva i att känna sig tuffa och respektingivande, genom sin hund som bär på ett dåligt rykte, skapat av dom själva i samma klientel.

Det krävs riktiga hundmänniskor med kunskap av hund, vad rasen kräver för att klubba igenom denna åsikt om förbud och tack och lov så har våra politiker förstått detta.

För mig är diskussionen självklar och har väl egentligen inte så mycket mer att säga om saken..inte mer än att: -'Låt inga okunniga människor få igenom sin vilja om ett förbud på våra raser, lämna den frågan till dom som vet bättre.
  • Neasmamma

Jaja, kamphundar är jätte farliga, men det är INTE bara pitbulls som används till dessa vidriga fighter! Alla hundar är lika farliga hos fel ägare, med fel motion, disiplin osv! Är så trött på ordet kamphund, speciellt när det endast refereras till en ras. Har sett Russlor som är mer vildsinta och aggressiva..... Underbart inlägg Rebeccagoud!

• My opinion

Det blir ganska roligt att läsa inläggen om man byter ut ordet kamphund mot skjutvapen eller mot någon typ av farligt rovdjur, t.ex. tiger.

Kommentarer om att de inte är farliga i rätt händer eller att omgivningen borde lära sig mer om dem så att de vet hur man ska uppträda runt dessa är inget vi skulle acceptera här i Sverige men i t.ex. USA så används många av dessa argument för att motivera att man ska ha rätt att ha handeldvapen (det är inte vapnet som dödar det är den som håller i det).

Att det alltså finns folk som uppfostrat sina "kamphundar" så att de inte är farliga är inte ett argument som håller det är argument på samma nivå som att säga att eftersom farfars bror rökte hela livet och dog vid 99 års ålder så är cigaretter ofarliga.

Ett argument skulle var att visa på att det är inte fler som blir alvarligt skadade av dessa hundar (i förhållande till hur många sådana hundar det finns) än av andra hundar, eller av andra typer av accepterade husdjur. Och då hoppas jag att felcitatet om att golden är den hund som bits mest inte kommer igen.

• trollkarl

Rofllmfao @ My opinion.

Så långt från verkligheten det bara går. Att jämföra med USA e lika tafatt som Björn ranelids solbränna.

Den statistik som finns Visar ENTYDIGT att hundar med "spets" eller starkare psyke om du så vill, är ICKE överrepresenterade.
    Däremot golden, tax etc. Jobbigt läge med din text i det ändamålet.

• My opinion
    trollkarl skrev 2011-10-02 20:39:33 följande:
    Rofllmfao @ My opinion.

Så långt från verkligheten det bara går. Att jämföra med USA e lika tafatt som Björn ranelids solbränna.

Den statistik som finns Visar ENTYDIGT att hundar med "spets" eller starkare psyke om du så vill, är ICKE överrepresenterade.
    Däremot golden, tax etc. Jobbigt läge med din text i det ändamålet.
    Det är mig veterligt så att man  Sverige inte för statistik på vilka hundar som bitit. Men har du sådan får du gärna presentera den.
  • daddybear

alltid ägarnas fel om det är fel på hunden förutom i extrema fall, TYVÄRR är det så att en viss typ av personer dras till "kamphundar" vilket är varför de är överrepresenterade. fortfarande ägarens fel

• TessLi

Ytterligare 2 otäcka "kamphundar"... ;) 
    Och har enbart goda erfarenheter av rasen när den är i RÄTT händer! 
    I fel händer kan vilken hund som helst bli livsfarlig... 

• Yumi
    TessLi skrev 2011-11-15 23:23:30 följande:
    Ytterligare 2 otäcka "kamphundar"... ;) 
    Och har enbart goda erfarenheter av rasen när den är i RÄTT händer! 
    I fel händer kan vilken hund som helst bli livsfarlig... 

Jag är nog mer rädd för barnet ;) Jättefina bilder!

I TS nämns inga specifika raser som "kamphundar" så jag och min amstaff tar inte åt oss av den här sörjan. Dom som däremot borde ta åt sig är dom som avlar like there's no tomorrow på allt som är mini-mini och säljer till första bästa som har plats för hunden i handväskan. Småhundar gör fan också ont och kan göra rejäl skada med sina små gaddar!
    Legitimerad tråddödare.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!