tebax skrev 2010-05-01 18:11:55 följande:
Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.
Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??
FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.
Ha det bra.
Jag blir fruktansvärt irriterad och inte minst oerhört frustrerad av den här typen av åsikt i frågan om en ras vara eller icke vara. För mig skriker det okunskap och en rädsla som är totalt missriktat. Nämligen mot hundarna som får ta smällarna för vad ansvarslösa hundägare ställer till med.
Att du inte kan ta till dig att det är ett
hundägarproblem, utan har bestämt dig för att det enbart handlar om rasen säger mest att du är inskränkt och vill fortsätta att mota bort argumenten för att det är du som har fel och besitter för lite kunskap för att ens yttra dig i frågan.
Jag har bara tagit del av din TS men av antalet inlägg att döma så är debatten lika het som den brukar och säkert finns det ett flertal och förhoppningsvis är detta flertalet en majoritet av folk som vet vad dom snackar om och sätter sig emot dom sk lagförslagen som i vissa länder klubbas igenom till en helt bisarr lag.
Det är ett
hundägarproblem, det är okunniga hundägare blandat med att dom har hunden i fel syfte, tex att förverkliga sig själva i att känna sig tuffa och respektingivande, genom sin hund som bär på ett dåligt rykte, skapat av dom själva i samma klientel.
Det krävs riktiga hundmänniskor med kunskap av hund, vad rasen kräver för att klubba igenom denna åsikt om förbud och tack och lov så har våra politiker förstått detta.
För mig är diskussionen självklar och har väl egentligen inte så mycket mer att säga om saken..inte mer än att:
-'Låt inga okunniga människor få igenom sin vilja om ett förbud på våra raser, lämna den frågan till dom som vet bättre.