• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • marla333
    Pussakaninen skrev 2011-02-26 13:04:34 följande:
    nej du har nog rätt. Vet en kompis som blev nekad lägenhet pga sin hund.
    fast de kanske är olika. man kan ju bli nekad för annat också...

men undrar fortfarande med tex blandraser vad som klassas som kamphundar. hur många % eller går de på utseende??? 
  • Pussakaninen
    marla333 skrev 2011-02-26 18:25:48 följande:
    fast de kanske är olika. man kan ju bli nekad för annat också...

men undrar fortfarande med tex blandraser vad som klassas som kamphundar. hur många % eller går de på utseende??? 
    Folk går endast på utseendet. Till och med min Söta lilla blandras kille som är en blandning mellan working kelpie & tollare har blivit kallas för farlig kamp hund -.- ni som inte vet hur olika raser ser ut kan ju googla. Men tollare ser ut som en mini Golden, kelpin vet jag inte riktigt vad jag ska jämföra med, ser lite ut som en liten schäffer
  • CarolinW
    bananflugekärlek skrev 2011-02-26 09:07:51 följande:
    En rottweiler bet ihjäl en annan hund ute på gatan där jag bor nu i veckan, helt galet sjukt är vad det är. Förvisso ägarnas fel helt och hållet, men hur ska man komma tillrätta med detta då? Hundkörkort?
    Ja, varför inte. Låt blivande ägare gå i kurser INNAN dem skaffar hund. Lära sig mer om hundrasen dem ska skaffa och vad just den rasen behöver för att stimuleras mentalt. Kan ju inte hindra alla idioter som inte ska ha hund men det kanske kan förebygga. Och förhoppningsvis få bort misskötsel utav hundar. Sen tycker jag att det borde vara krav att gå på valpkurser och sådant, det är dyrt men det är inte billigt att skaffa och äga hund ändå.
    Pussakaninen skrev 2011-02-26 10:05:59 följande:

Amstaff är också en brukshund.

Har ingen koll på det men det ä riktigt fina hundar. Skulle sj vilja ha en men jag vill dock ha mer erfarenhet utav hund innan jag skaffar en amstaff just för att jag vill kunna träna dem rätt. Kan dock erkänna att en rottweiler som första hund inte är den lättaste hunden men jag lär mig.
    Pussakaninen skrev 2011-02-26 18:29:08 följande:
    Folk går endast på utseendet. Till och med min Söta lilla blandras kille som är en blandning mellan working kelpie & tollare har blivit kallas för farlig kamp hund -.- ni som inte vet hur olika raser ser ut kan ju googla. Men tollare ser ut som en mini Golden, kelpin vet jag inte riktigt vad jag ska jämföra med, ser lite ut som en liten schäffer
    Kamphundar användes för länge sedan bland annat för att anfalla större djur som var fastbundna. Tror det var tjurar. Ni kan tänka er hur deras mentalitet var tvugna att vara. Inte ge sig, kämpa fast att man är illa skadad. Det är om jag inte minns fel hur dem är menatalt, rasen i sig alltså. Man kan inte ha en hund som mentalt är svag att anfalla tjurar som lätt kan ha ihjäl dem.
  • CarolinW
    Katty skrev 2011-02-25 21:46:33 följande:
    Förbjud hellre människor som inte är kapabla till att ta hand om eller uppfostra djur, rätten att köpa djur.

Det är aldrig någonsin hundens fel att ägaren uppfostrar den till en idiot. Jag känner flera med pitbulls som är sjukt mycket mer familjära och gosiga än andra hundar, och varför skulle inte en labbe, golden eller tom en chihuahua inte kunna bete sig precis lika illa eller värre?
    Min svärmor hade en labbe och han börja kampa. Fick dem träna bort så alla hundar är kapabla till allt bara det att vissa raser är starkare så dem kan lättare skada lr ha ihjäl än en liten chiuaua.
  • trollkarl

@caroline

Kamphundar som benämning finns inte. Isåfall får man ta med schäfer som jagade tyskar under andra världskriget, eller labb eller tax som toppar bitstatistiken i Sverige.

• CarolinW
    trollkarl skrev 2011-02-28 08:02:18 följande:
    @caroline

Kamphundar som benämning finns inte. Isåfall får man ta med schäfer som jagade tyskar under andra världskriget, eller labb eller tax som toppar bitstatistiken i Sverige.
    Det är inte hur bitglada dem är som jag syftar på. Utan hur villiga dem är att kampa till döds.
    www.google.se/&biw=1152&bih=579&q=kamphundar++svenska+kennelklubben&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=7169f0f1d94a152f

Översta länken hitta jag en del fakta
  • trollkarl

@caroline

Kan få vilken hund som helst att vilja "kampa" till döds. Det har inte med det att göra,

• CarolinW
    trollkarl skrev 2011-02-28 11:09:05 följande:
    @caroline

Kan få vilken hund som helst att vilja "kampa" till döds. Det har inte med det att göra,
    kanske inte men då borde alla hundraser förbjudas och då funkar inte lagen om att förbjuda kamphundar. Alltså borde alla som vill skaffa hund gå en utbildning lr liknande.
  • figurehead
    CarolinW skrev 2011-02-28 21:02:44 följande:
    kanske inte men då borde alla hundraser förbjudas och då funkar inte lagen om att förbjuda kamphundar. Alltså borde alla som vill skaffa hund gå en utbildning lr liknande.
    Tja, svenska schäferklubben har ju infört sin utbildning av nya schäferägare.

Och det borde fler rasklubbar ta efter.

Lösningen på hundbett och skador orsakade av hundar är inte förbud. Det är utbildning av ägarna.
    Gott weiss ich will kein engel sein
  • trollkarl

@Caroline

Bra då är vi överens. Antingen körkort för ALLA hundar eller inget alls. Jag ser mer än gärna körkort för ALLA hundar, absolut!

@figure

Svenska schäferklubben som i tv för ett par års sen med aschberg tyckte att rasstandard var när hunden knappt kunde gå pga sönderavlad rygg, höfter etc? Ja dom e ju kanonbra.. *not*
    Bättre med en oberoende part.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!