Inlägg från: taxsandra |Visa alla inlägg
  • taxsandra

Förbjud dessa jävla kamphundar!

förbjud folk som inte vet vad det prartar om när de gäller hund och detta ämne

• taxsandra
    lyckligmamma skrev 2010-05-06 13:59:39 följande:
    Bitas ja. Men alla hundar bit inte för att döda. Det är skillnad. En normal går när den andra lägger sig i strid men inte alla kamphundar, utan de ger sig inte innan den andra är död
    men snäll en hund som överhuvudtagen biter är inte som den ska spelar ingen roll villken ras den är och de gör lika ont och är lika farligt att bli biten av
  • taxsandra
    Faber skrev 2010-05-06 16:55:17 följande:
    Vems fel det är, är helt oväsentligt eftersom syftet med en eventuell lag skulle vara att skydda allmänheten och inte utreda skuldfrågan. Med andra ord kan man stifta en lag som är "orättvis" mot hunden om den fyller sin funktion vilket är det som lagstiftaren prioriterar.
    sergöst inte fan behöver lagstiffta allt villket samhälle är det inget jag vill leva i
  • taxsandra

en kamphund är en hund som är tränad till det och det är det som gör dem till kamphundar.

• taxsandra

Finns gott om andra raser som annat ursprund än vad AmStaff staffe bullterrier har som jag anser är betyligt mer krävade och kenpiga raser som vi har i vårat sammhälle.

• taxsandra

Anser ni att tex Boxer bulldog Fralla ska förbjudas??

• taxsandra
    figurehead skrev 2010-05-08 09:38:34 följande:
    Holland och Italien har tagit bort sina förbud eftersom det inte hade någon effekt.Förbudet i sig löser inte problemet. Problemet flyttar sig till andra raser.Och vad händer då? Jo raser som förut varit "farliga" börjar bli farliga igen. Jag tänker då på att den hundägaren som av tveksamma skäl valt muskelhundar som Amstaff, Pitbull, Ambull osv väljer Rottis, Schäfer istället.
    pittbull är ingen erkännd ras i sverige och därför inte en skk ras. men alla hundar vare sig ren rasig eller bandras ska vara märkta enligt lag.

pittbull ses av skk som en blandras alla hundar uten stamtavla är blandras
  • taxsandra
    figurehead skrev 2010-05-08 09:50:31 följande:
    Jag vet, men det finns trots allt en del som importerar renrasiga Pitbulls.Så visst finns det Pitbulls i Sverige även om de inte får reggas.SKK samarbetar inte med den amerikanska kennelklubb som har registrerat American Pitbull Terrier som ras (United Kennel Club)SKK samarbetar med den amerikanska kennelklubb som har registrerat Amstaffen som ras (American Kennel Club)Därför är Amstaffen men inte APBT registrerad som ras i Sverige.
    vet det.
  • taxsandra

Ni som anser att denna typ av hundar är farligar än andra hundar inser ni hur många raser de handlar om som har samma ursprung som ni inte ens tänkar på som farliga.

Vad anser ni om Am Akita, Akita eller många hårda herdehundar?

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!