Inlägg från: taxsandra |Visa alla inlägg
  • taxsandra

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Joppis skrev 2010-05-08 11:08:44 följande:
    Vad är en hård herdehund?
    du kan ju börja kolla om villka raser som är herde hund och hur dom är och villka egenskaper de har
  • taxsandra

snälla kan ni kolla upp bittstatestik

• taxsandra

blir så less på folk som inte fattar att de handlar om ägarna till 99% och att det är inte ras rena skk reggade hundar som är problemet.

de är ofta blandraser som är problemt osergös uppföddning och ägare.

• taxsandra

nu senast var du ju inte en kamphund som bett en liten flicka. men d eska ni väll också få det att vara.
    suck ni som inte kan nå om hundar bör ju läsa på både om hur raserna är och vad statestiken säger om villka raser som gör mäst skador per år i vårat land.

Kan säga att många är rädd för min ras tax man möts ofta av att en sån har bitigt mig när jag var liten, men inte fan är tax en kamphund och tax är inte för vem som hälst en ouppfostrad tax är inge kul

• taxsandra
    qenzo skrev 2010-05-21 13:59:25 följande:
    Fast det är ju inte DÖDA som får hunden att fälla ett byte. Det är ju instinkten jakt, hinden sticker framför hunden, lusten vaknar, förföljandet pågår och avslutet kommer efter det. Att en hund ex. hugger en människa som går förbi har inget med instinkten jakt att göra. Dvs inget att göra med ett fällt "byte".
    de har de ju visst mad att gör i bland en hastig rörelse ras igån jaktlust hos många raser.
  • taxsandra

om nu dessa hundar är så farliga som en värkar tro varför händer de så sällen sånt här då.??

Oftas så är de ju blandraser som det handlar om vid dessa tillfällen.

alla dessa hundar är avlade att älska mäniskor.

Finns gott om stora raser som kan göra stor skada om de får fel uppfostran eller behandlas ialla.

• taxsandra

föräldrarna har fullt ansver över vad och var de har sina barn.

anser inte att ett barn ska vara själv med någon hund speler ingen roll villken ras de är eller hur snäll hunden är.

• taxsandra
    Självklar skrev 2010-06-05 14:12:08 följande:
    Men inte hundägare menar du? De har inte samma ansvar? Är det så jag ska tolka dig? Att man får skylla sig själv om sitt barn blir attackerat av en hund?
    som hund ägare har du bara skylldigheter i sverige.
    Samma gäller att ha koll på¨sina barn.
    Få hundar som biter utan att varna först.
    Barn ska lära sig att man inte går fram till hundar man inte känner.
  • taxsandra
    Lillismaj skrev 2010-06-05 14:02:59 följande:
    Jo det var säkert så att föräldrarna till barnet och hundens ägare kom överrens om att barnet och hunden skulla vara ensamma. Så gick de in och tog en kopp kaffe tillsammans och oj, hoppsan barnet blev visst attackerat.
    då har man ju inte koll och tar inte ansvar
  • taxsandra
    Självklar skrev 2010-06-05 15:54:10 följande:
    Men det finns fortfarande hundar som biter oprovocerat inte sant? Och ÄVEN om ett barn petat på en hund och denne ilsknat till tycker du att barnet förtjänar ett bett? Ska bli intressant och se om du har samma åsikt efter oktober...
    en hund ska inte bli utsatt i sån sitts det är ditt ansver att se till att din hund är tygg och får vara i fred och att ditt barn inte blir utsatt för det.

Mitt barn kommer inre få vara själv med min hundar för än de är ex antall år.

Både mitt barn och mina hundar är mitt ansvar.
    Du kan inte ge ansvert till varken barnet eller hunden de dett som förälder och hundägare att se till att de funkar och attt hunden är trygg.

Som sakt jag har tax och möter ofta folk som är rädd för taxar för de blivigt bita som barn. Ska tax också förbjudas??

Ska för bjuda en massa hundar så kan vi börja att lagstiffta hur vi ska ta hand om våra barn också tex hur mycke utgångs förbud man för ge sina barn eller att de bara får godis på lördagar.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!