Inlägg från: taxsandra |Visa alla inlägg
  • taxsandra

Förbjud dessa jävla kamphundar!

men då kan man inte låta ungarna vara ute och leka häller kan ju komma en bil eller en galning.

• taxsandra

vad de raser som nu blir förbjudna i danmark har ni som är så i mot dom träffat eftrenhet av kunspak om läs om eller ens visse villka raser det handlar om.

• taxsandra
    Självklar skrev 2010-06-06 18:25:04 följande:
    Alltså, djur är djur och även så är hundar. Djur/hundar är inte pålitliga till 100% Den hundägare som påstår det borde inte ha hund.

Man ska iaktta försiktighet med hundar liksom andra djur man möter.
    gå bara på stan alla du möter där kan vara faliga dömda bråtsligar. bästa att vara hemma låsa dörren och alldrog mer gå ut
  • taxsandra

de flästa av alla dessa hämska bitskador är ofta av blandraser men de är den ras som hunden är mäst lik som får sig.

• taxsandra
    Trynträ skrev 2010-06-08 13:45:20 följande:
    Det förvånar mig inte om schäfrar bits en del för jag blev själv attackerad av en stor läbbig variant. Usch!
    joo av en idevid blev du det inte av alla man kan ju inte dömma en ras för vad en hund har gjort. Samma som man inte ska dömma mäniskor.
  • taxsandra
    emmiz01 skrev 2010-06-08 23:16:38 följande:
    Alla såkallade kamphundar är inte framavlade till kamp, kan folk i denna tråd sluta påstå detta!

"Staffen" har sina rötter i Black Country som ursprungligen är ett specifikt kolgruveområde, men numera ett samlingsnamn för de väldiga gruv- och industriområdena i och runt Birmingham, Staffordshire och Midlands. Dessa områden var oerhört tättbefolkade och barnrika och i sådana miljöer var det förstås ett krav att hundarna var absolut pålitliga och då inte minst mot barn. Inte för inte kallas de “The Nanny Dog” hemma i England. Varje ansats till aggressivitet mot människor ledde till att hundarna togs bort helt enkelt. Staffordshire bullterriern är alltså avlad för tillgivenhet och vänlighet och användningsområdet är sällskap och utställningar. På senare år märks allt fler "staffar" också i agility och lydnadssammanhang.

sv.wikipedia.org/wiki/Staffordshire_bullterri...

Jag hejar på hundkörkort och kunskap, framför dumhet och förbud!
    Bf 8 juli
    men sergörst ingen har sagt det men det är hur läge som hälst som de var avlade tiil det och avelsen ser ju inte ut så i dag och inte på mycket lång tid häller
  • taxsandra
    MammaMajs skrev 2010-06-08 22:22:59 följande:
    Jag håller med, varför vill man äga en hund som framavlats med egenskaper som aggerssivitet och snabb anfallare med mera? Det kommer att införas ett förbud förr eller senare, jag röstar på förr.

Dessutom anser jag att hundar som oprovocerat biter någon bör avlivas, oavsett vilken ras de tillhör.
    men snälla du så är ju det flästa jakthundar också det habdlar ju om jaktlust då men en hund som inte får uppfostarn kan ju bli farlig den me.
  • taxsandra
    ‎2009 mentalbeskrevs 372 amstaffar varav en enda visade oacceptabelt beteende och ingen av 444 staffordshire bullterriers var oacceptabla. Bara hoppas att kd-token odells planer stannar i hans drömmar
  • taxsandra
    Päron1986 skrev 2010-07-19 21:33:55 följande:
    vad är en kamphund för något?
    jag har sju olika rasböcker framför mig men inte hittat kamphund i någon av dem....
    En kamp hund är en hund som är tränad för det ändamålet
  • taxsandra
    Päron1986 skrev 2010-07-19 23:25:51 följande:
    jag använder hellre tillförlitliga källor!
    taxsandra skrev 2010-07-19 23:22:58 följande:
    En kamp hund är en hund som är tränad för det ändamålet
    så som golden, tax, grand danois...eller?

Finns ingen ras som är en kamphund om den inte är tränad för det ändamålet.
    En kamphund är nått man skapar med träning och sjuka behandlig av en hund.
    Alla hundar kan göra skada och alla stora raser kan bli en farlig hund fel ägare.

• taxsandra
    maem111 skrev 2011-08-25 17:31:33 följande:
    Håller med Rebeccagoud! Jag vet ett barn som blev biten i armen av en liten tax för ngt år sen, är de en kamphund då? En liten dvärgtax?? Haha. Så jääääääädra tråkigt att folk ska ha såna fördomar mot Pittbull och sådana raser osv... Har själv haft amstaff! Hur go som helst! Men ett energiknippe! Så alla som har fördomar mot sådana här hundar.. Lägg ner säger jag bara för då tkr ni en tax också är en kamphund?? Ja herregud säger ja bara...
    joo taxar e farlig :) e stålt tax ägare och uppföddare. har även haft Boxer som har liknade bakgrud som Amstaff Boxer är trevlig hundar men kan bli farliga i fel händer som de flesta hundar
  • taxsandra

En ras är inte kamphund en kamphund är en hund som är tränad till det ändamålet oberode av ras.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!