Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

trollkarl skrev 2010-10-17 13:39:38 följande:
    min personal är väldigt nöjda, vill inte byta jobb. gjorde undersökning inom företaget med anonymitet med konsultfirma. ingen vill byta för att dom är så nöjda. sen att du inte klarar av nån som är rak och ärlig fast rättvis får stå för dig.
    Källa tack.
  • Faber
    Stealth skrev 2010-10-17 20:07:30 följande:
    Hur tänkte du nu? Hur ska du finansiera en individualiserad utredning av varenda jycke som föds?
    Missförstår du med avsikt? Man gör förstås som med andra saker här i livet, delar in i ett lämpligt antal klasser.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 20:15:36 följande:
    min personal har NDA avtal. så tyvärr.
    Tråkigt, kan man inte visa på en källa så kan man ju inte kräva att det skall godtas för sanning bara sådär.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 20:20:54 följande:
    ska jag röja min NDA? är det du säger? vet du ens vad det är?
    Non Disclosure Agreement. Nej du behöver inte röja den men då kan du inte heller komma dragande med ett påstående som kräver att man känner till innehållet för att verifiera sanningshalten.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 20:25:36 följande:
    du behöver inte veta sanningshalten..
    då det inte rör dig ryggen...
    Men ändå drar du upp något som kräver verifikation, du är verkligen en kul en.
  • Faber
    figurehead skrev 2010-10-17 20:25:20 följande:
    Men mentaltesterna som är utförda i Sverige på Amstaffar säger en del.

Men det har du säkert läst.
    Det spelar ingen roll om man är expert eller inte, man kan inte garantera en enskild individs uppförande varken när det gäller hundar, andra djur eller människor. Man kan bara göra en statistisk analys.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 20:27:06 följande:
    gör jag? o fan....
    Jamän din lille rackare där :)
  • Faber
    Stealth skrev 2010-10-17 20:21:48 följande:
    Du har aldrig blivit hundbiten va?
    När vi ändå licensierar saker kabn vi väl dra in licensen för sveriges rätt til getingar. Jag dör om jag blir stucken.
    Så hur tänkte du att klasserna ska e ut? Jag har ett sönderslaget/bitet ansikte från en hund som du kommer klassa som ofarlig. Ska vi väga in det?

Jag gillar bara inte att folk kläcker ur sig totalt ogenomförbara saker och sen hyllar det som en toppenide. Men finansierar du allt detta privat och har helt fungerande klassificeringar så kör. Jag tycker vi borde införa cert på att få skaffa ungar, för vissa lider större risk att växa upp till mördare än andra. Alla ska tvingas genomgå examen om de inte steriliserar sig direkt när de blir könsmogna. Hur jag ska finansiera det? Med monopolpengar!
    Klart man kan, ingen har påstått att nätet skall vara så finmaskigt att det ger garantier, det går inte. Kostnaden står givetvis ägaren för, på samma sätt som den flyintresserade söndagspiloten pröjsar sitt eget A-cert eller den som gillar att vara till havs på fritiden står för sin egen skepparexamen.
  • Faber
    figurehead skrev 2010-10-17 20:31:03 följande:
    Ok, så länge det finns standardiserade tester som utförs av kunnig personal på olika hundraser. Tester som råkar visa på att sk kamphundar är väldigt mentalt starka struntar vi i bara för att det inte passar er agenda?
    Det var ju inte det det handlade om utan jag påpekade den logiska felaktigheten i att tvärsäkert kunna hävda något som en generell sanning med utgångspunkt från mötet med en eller två individer.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 20:31:34 följande:
    du vet nåt jag inte vet att du vet att har sagt..
    Vi vet båda att du vet att jag ver att du vet.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!