Inlägg från: Faber |Visa alla inlägg
  • Faber

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Modgun skrev 2010-10-16 13:23:07 följande:
    och enbart därför ska ma nbehöva ha license på en hund som KAn ådstakomma stor skada?
    Det gäller andra saker som potentiellt kan åstadkomma stora skador, så varför ska det inte gälla hundar? Vad har du för problem med det om du nu är en så seriös talesman för rasen som du säger? Du och andra seriösa borde ju närmast gynnas av att kreti och pleti inte kommer över dessa djur, varken renrasiga eller blandras.
  • Faber

Nu skall jag hälsa på hos en schäferägare (nej inte den) vi hörs sen. Jö jö.

• Faber
    Novelli skrev 2010-10-16 13:54:45 följande:
    Varför har man inte cykelkörkort, när man måste ha körkort för att få köra bil?

Därför att en cykel inte kan åstadkomma lika stora skador som en bil kan.
    Nu är jag hos schäfern, smartphone är underbart. Lovelli, äntligen någon som förstår min infallsvinkel utan att bli hyperdefensiv och försöka dribbla bort det med att en Papillion kan också vara kamphund.
  • Faber

Licensen skall vara graderad, ju större skada hunden har potential att åsamka ju mer omfattande skall utbildningen vara. I annat fall finns risken att man av kostnadsskäl lobbar fram en tandlös symbolisk kvällskurs uppdelad på två tillfallen.

• Faber
    Modgun skrev 2010-10-17 12:14:53 följande:
    Det kan ju du och MS sitta och kafferepa över. *suck*
    Vad suckar du nu över? Jag har sett massor av utbildningar som inte är vatten värda, som är utformade så att det bara är att sitta av dom. En sådan utbildning hindrar inte en hund från att hamna hos fel ägare. Kan en pundare sitta längst bak i lokalen med fötterna på bordet i två kvällar och ändå få godkänt är den värdelös.

En utbildning skall ge kunskaper och man skall kunna säkerställa att deltagaren tillgodogjort sig dessa på ett acceptabelt sätt, fast det tycker väl världens främsta hundauktoritet är förkastligt.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:01:38 följande:
    du har inte sett en enda utbildning då du inte har en susning om vad du pratar om...
    Är vi tillbaka på den nivån? Efter att ha gått åtskilliga utbildningar inom många olika områden så får jag nog säga att det finns en "låt gå, godkänna alla" mentalitet. Du tycker alltså att kvalitén inte är viktig? Dessutom så har vi ingen sådan utbildning så du kan inte heller uttala dig om dess eventuella kvalité. Men det är klart att Trollkarl personligen kan väl allt som går att lära sig redan, tyvärr är alla inte så upplysta som dig med åtskilliga doktorsgrader ang. hundar. Därför är det högst väsentligt att fler utblidar sig.
  • Faber
    adelina83 skrev 2010-10-17 13:03:13 följande:
    tycker du borde kolla upp IGENTLIGEN vilken hund som mest biter barn!!!! där får du det svart på vit att det inte är "kamphundar" JAG äger en sån hund o han e världsnäll även mot spädbarn sååå sluta dra alla dom hundarna över samma kant....
    På en utlandsresa klappade jag en gång en tiger ergo tigrar är ofarliga i alla situationer och det finns ingen skillnad på individer.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-17 13:08:54 följande:
    du har gått åtskilliga utbildningar, men det finns ingen sån så jag kan inte yttra mig om dess kvalle? hur fan ska du ha det? lite ambivalent?
    Jag menade inte om hundutbildningar specifikt, fast det kanske du missade.
  • Faber

Så hur blir det, har kvalitén på en eventuellt kommande utbildning betydelse eller inte. Ska det ställas krav på elevn med slutprov eller räcker det med närvaro?

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!