Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Karra skrev 2010-05-19 09:49:11 följande:
    Oj shit vad du har gått ner mycket på korttid. Fan vad nice. Vad/hur gör du?Vad vägde du innan? Jag vägde 102. Midjemått 119cm
    Det är inkl. 2 veckors flyt också.
    GÖr inget spec. tror jag.
    Äter 6 ggr om dan regelbundna tider, dricker mycket vatten (1.5 l om dan).
    Försöker röra på mig varje dag, promenader och så.
    Vägde 129.8 kg.

Men alla går ju ner olika snabbt och hamnar på platåer då och då, så jämför inte för mycket med andra, låt din kropp ta sin tid
  • ChokladMoshin
    Mli79 skrev 2010-05-19 10:41:27 följande:
    Är det någon mer än mig som är rädd för att bli sjuk innan OP?Jag sitter här med ett halsont som jag vet är virus, känningar av UVI från en dag till en annan och en son som var magsjuk i helgen. Vilka tester tas dagen innan OP? Jag menar, om jag kommer dit utan att känna mig allmänpåverkad och så visar det sig att sänkan tyder på infektion så skulle jag ju bli jäkligt ledsen. Eller de kanske bara tar tester så att de har som startvärden inför viktnedgången?Jag har iallafall bestämt mig att jag ska ha feber eller vara allmänpåverkad för att jag ska avboka operationen. Lite halsont skiter jag i, det har jag större delen av året ändå.
    Jag var dunder förkyld veckan innan op och var livrädd för att dom skulle avråda mig till op.
    Men sen mirakulöst nog så blev jag frisk 2 dagar innan op.
    Håller tummarna för att du får vara frisk.
  • ChokladMoshin
    Karra skrev 2010-05-19 15:26:15 följande:
    Nä man ska väl inte jämnföra med andra. Alla har ju olika kroppar. Jag är väldigt nöjd med mina -13,9kg. Vart gjorde du din op? Jag gjorde min på SÖS i stockholm.
    På Ersta i Sthlm.
  • ChokladMoshin
    Freyla skrev 2010-05-19 17:18:35 följande:
    Vad har/hade ni för BMI innan operation?
    50,7 {#lang_emotions_embarassed}
  • ChokladMoshin
    Karra skrev 2010-05-20 15:09:45 följande:
    Har varit på vårdcentralen och kollat upp ett av mina ärr, misstänker infektion. Någon mer som har haft det? Får svar imorgon em.
    Hade infektioner medans jag hade agraffer, nu är det bara rött men det läker i alla fall.
  • ChokladMoshin
    Zodic skrev 2010-05-21 09:56:08 följande:
    jag är glad att jag inte har agraffer, dom verkar ju krångla o kännas av så mkt :S
    Ja, det ska du vara glad för.
    Hade jag vetat att det skulle bl iagraffer hade jag bett om att sys istället, det var nämligen bara prat om stygn hela tiden så gissa om jag blev förvånad när jag vaknade upp  och var igen häftad......
  • ChokladMoshin
    Mli79 skrev 2010-05-22 14:39:20 följande:
    Skrev ett inlägg som verkade försvinna, om det bara är jag som är blind så kan ni bortse från att det blir dubbelt.. Jag är väldigt rädd att jag ska dumpa när jag kör bil eller är ensam med barnen. När man dumpar kommer det direkt då? Efter OP är min mamma nere ett par dagar, då kanske man kan testa allt flytande så man vet vad man tål senare?
    Har dumpat 1 gång och det kom ca 10 minuter efter maten, var himla glad att maken var hemma och tog ungarna eftersom jag totaldäckade i soffan och sov i 1 timme.
    När jag dumpade åt jag grillade kyckling med grillade grönsaker, har ätit det innan och efter jag dumpade, vet inte exakt varför jag dumpade just då, kanske drack för mycket vatten för snabbt inpå.
    Så även om du provar dig fram vad du kan äta, så kanske du dumpar på samma sak senare.
    Håller tummarna för att du slipper dumpa alls för det är det värsta jag varit med om.
  • ChokladMoshin
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-23 22:34:42 följande:
    hahhahah snacka om trött.. så du menar att du inte kan läsa mina tankar...Det jag mena var ..Hur länge var / är ni SJUKSKRIVNA efter era GBP op ?
    Blev sjukskriven i 2 v. om jag ville.
  • ChokladMoshin
    Tinzi skrev 2010-05-23 20:26:30 följande:
    Hej hej.4 dar kvar till bedömning för mig, hade kunnat få tid för länge sedan (1 år sen) men väntat då jag blev gravid och nu ammar.Så blev en extra lång väntan, fast valet var ju ändå självklart (inte kul å va gravid 2 ggr m. kraftig övervikt dock)Nu hoppas jag bara att Sofiahemmet godkänner för OP och att jag får tid i början på Sep som önskat (ska på semester i aug å vill ej va ny OP då å innan kan jag inte heller då jag vill amma dottern tills hon är 6 mån iaf)En fråga till er OP, efter hur lång tid kände ni er "normala" alltså uppe på fötte rå krya igen efter Op? Frågar med tanke på att jag har 2 barn som tar mycket kraft, antar man inte får lyfta dem på några veckor iaf!?!Och efter hur lång tid provade ni dricka Alcohol? Och hur gick det? Är rekomendationerna 12 mån lr har jag drömt det?
    Pigg och uppe fötterna var jag ganska snabbt.
    Men är fortfarande ganska så trött, känner mig pigg men så fort jag ska göra något blir jag snabbt trött.
    Orkar precis ta hand om och sköta mig själv och mina 3 barn ( på 6,4 & 2 år).
    Maken hade semester de 2 första veckorna efter op och det är jag himla tacksam för, hade aldrig orkat det själv.
    Opades 20/4.
  • ChokladMoshin
    Mli79 skrev 2010-05-23 23:42:23 följande:
    Jag är lite smått orolig för att jag inte kommer att kunna vara med på den möhippan jag arrangerar nu. De enda datumen som funkade för den blivande bruden var 10 resp 17 dagar efter min OP. För att ens komma till henne och hennes möhippa måste jag resa nästan 90 mil enkel resa, och sen en heldag med festligheter och sen hem igen dagen efter.. Hade ni orkat det drygt två veckor efter en OP? Jag vill ju vara med eftersom det är min bästa vän och vi har hängt ihop sedan barndomen, och jag är dessutom tärna. Men samtidigt så är jag rädd om min hälsa och vill inte riskera att må dåligt när jag har barn, gård och skola (och man.. att ta hand om när jag kommer hem.
    Jag hade absolut inte orkat det så tätt inpå open.
    Tråkigt då det är din bästa vän, men du måste ju känna efter open hur mycket du orkar.
    Å andra sidan kanske du är jätte pigg.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)