Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Smileycat skrev 2010-06-15 19:03:08 följande:
    Nu har jag diffusa magsmärtor och mår lite illa så fort jag äter ngt, haft så sen igår kväll.. vad kan det vara.. vill ju inte ta ut det värsta lixom.. Svullen oxå.. senmer toabesök om man säger så..
    (¯`°•.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.•°´¯)
    Laktosintolerant?
  • ChokladMoshin
    Smileycat skrev 2010-06-15 19:58:48 följande:
    jag har varit känslig mot det förut men tyckte inte jag fick såhär ont då.. Har nog knappt ätit ngt med det heller, spelar inte sån stor roll vad jag äter eller dricke rkänns det som..
    När jag går på toa så är jag inte dålig i magen heller lixom.. känns som om det är "stopp" men då skulle jag väl int ekunnat gått på toa?
    Får nog ringa som frökenKAJO säge rmen ska jag vara ärlig så orkar jag inte åka in ikväll OM det skulle vara så.. Det går lixom i vågor och jag fick ju det igår kväll, har sovit bra osv.. Är bara mkt mer trött än vanligt..
    (¯`°•.¸ ღ♥ Älskade barn ♥ღ ¸.•°´¯)
    Hmmm, jobbigt det låter. Bäst du ringer och pratar med någon eller åker in och kollar.
    Hoppas det släpper!!
  • ChokladMoshin
    Mli79 skrev 2010-06-15 22:07:02 följande:
    Hur gör ni OPade när ni är törstiga?
    Jag har varit törstig hela dagen, sådär så jag bara vill bälga i mig en liter riktigt kallt vatten. Men det går ju inte, jag får i mig tre små klunkar på raken sen är det ju stopp. Och inte blev jag otörstig heller. Kan det bero på att min kropp överlag behöver mer vätska? Enligt Erstas rekommendationer ska jag under dagen mellan målen dricka sammanlagt 5 dl kalorifattig vätska, gärna vatten. Och det gör jag ju lätt. Men det borde väl inte vara några bekymmer att utöka det efter behov? Jag menar, att vara törstig på vatten är ju ett tecken på att kroppen vill ha det. Hade ju varit annat om det var Cola jag var sugen på.
    Jag får numera i mig ca 2 l per dag, dom säger ju minimum 5 dl.
    Träffade dietisten förra veckan och tyckte det var bra att jag drack så mycket.
    Det var viktigt att man har ett jämt vätskeintag under hela dagen för att hålla vätskebalansen och törsten borta när det är varmt ute.
    Jag kan ju dock i och för sig bälja i mig 2 dl utan problem snabbt Skäms
    Så drick på du
  • ChokladMoshin
    Mli79 skrev 2010-06-15 22:29:08 följande:
    Du är också OPad på Ersta va? I vilket fall så ska jag dricka mer imorgon och se om det hjälper törsten, det verkar ju logiskt
    Innan idag så glömde jag bort mig och drack ett halvt glas som vanligt innan jag kom på vad jag gjorde, och det var inte skönt må jag lova. Men det är ju bara två veckor sedan OP så det kanske blir bättre. En annan fundering jag har på det här med att dricka mycket, magsäcken kan väl inte direkt töjas utav det, borde inte det rinna undan? Annars hade man ju aldrig kunnat dricka mer än typ en matsked i taget. Rent teoretiskt så borde man ju då kunna dricka sig bajsnödig
    Jäpp, också opad på Ersta.
    *ASG* till din sista mening
    Tror inte magsäcken kan töjas ut av det.
  • ChokladMoshin
    Fragile Angel skrev 2010-06-16 00:13:16 följande:
    Det är konstigt det där med vätska. Kaffe kan jag dricka många, många klunkar på raken av, utan problem, men vatten, saft och annan dryck kan jag dricka max två klunkar av, och sedan får jag skitont i magen . Why?
    ¸ .• Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .•
    Visst är det konstigt. Jag kan dricka kolsyrat flera klunkar på raken men inte vanligt kranvatten eller typ juice
  • ChokladMoshin
    Fragile Angel skrev 2010-06-16 00:43:39 följande:
    Väldigt konstigt är det *kliar mig i huvudet*...
    ¸ .• Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .•
    Tråkigt att du börjat tappa hår, jag bara väntar på det......
  • ChokladMoshin
    Bellevue skrev 2010-06-16 09:09:56 följande:
    Ni som har flutit

Har inlett min tredje dag nu och redan innan jag klev upp kände jag att jag var väldigt väldigt yr. Ställde mig på vågen och då lutade jag mer och mer, inte så att jag svajade utan drog iväg åt samma håll. Sitter nu i soffan ca 20 minuter efter morgonpåsen och lite kaffe och det snurrar fortfarande.

Är det såhär det kommer att vara idag?

Skulle behöva komma ut på promenad, har 11-åring och 2,5-åring hemma
    Vet int ehur det kommer vara för dig, men för mig var mina 2 veckors flyt så varje dag
    Hoppas verkligen du slipper, drick mycket vatten, kan hjälpa.
  • ChokladMoshin
    OBS!! Inte för kräk känsliga!!!

Måste fråga en sak:
    Jag mår så fruktansvärt illa ibland så jag måste kräkas, men det är oftast ett bra tag efter att jag ätit så det finns ingen direkt mat att kräkas upp utan kommer mest slem och så.
    Men idag så kräktes jag ill gul galla Nån annan som gjort det? Ska man ens kunna göra det?
    Försökte ringa sjukhuset men kom inte fram och på sjukvårdsupplysningen visste dom heller ingenting om GBP op:ade.
    Börjar noja mig om att ngt är fel!!! Opade mig den 20/4.
  • ChokladMoshin
    frökenKAJO skrev 2010-06-18 17:46:06 följande:
    Har hört att man inte ska kunna kräkas annat än slem typ, men jag är högst osäker.
    Jag skulle nog ringa och kolla.
    Själv mådde jag illa på morfinet och behövde kräkas, men i mitt fall kom det ingenting alls ur munnen, jag bara hulkade, liksom...
    Kräkas kan man visst, i alla fall jag. Komme detta illamående inom 15-20 minuter efter att jag ätit så är det maten som kommer och inte slem.
    blyg viol skrev 2010-06-18 18:51:23 följande:
    VARNING ÄCKELSVAR PÅ ÄCKELFRÅGA

Angående KRÄKKräks

Det är som allt annat individuellt. Jag kräks ibland med och då slem och om jag är heltom i magen galla. Min pojkvän, (ja vi är fortfarande ihop, träffades på Ersta den 2/3 han opades den 1/3), kan bara ulka och inget kommer upp. Har även kräkts upp en måltid helt med men bara en gång.
    Ok, då är jag inte helt ensam.
    Och efter att det är gjort mår jag toppen, känns så skumt.
    Kul att ni hänger ihop fortf. Hjärta
    vänat skrev 2010-06-18 19:32:19 följande:
    vet att jag och någon till kan kräkas och för är de då inget som är fel! Men tycker du ska försöka ringa sjukhsuet du operades på fråga på avdelningen du log eller likande för att höra av de säger.
    Tack, ska göra det, tror man kan ringa på helger faktiskt.
  • ChokladMoshin

Hejsan i sommarvärmen,
    idag stod vågen på -24 kg
    Knappt 6 kg kvar till 2-sifrigt som jag hopps nå innan hösten kommer.
    Ha en bra midsommar allihopa.{#emotions_dlg.flower}Skål

Ska tydligen ha barn i November......
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)