Imra skrev 2010-06-28 20:06:05 följande:
Hej!
Hoppas ni mår bra alla i det härliga sommarvädret.
Jag har äntligen fått min optid och väntar nu nervöst inför den kommande dagen.
Tänkte kolla om det var någon mer här inne än jag som ska opas den 31 augusti på Cftk?
Vore skoj att kunna följas åt.
Jag börjar bli lite rädd inför operationen eller snarare vad som händer runt operationen. Själva operationen sover man sig ju igenom. Men innan och efter, hur är det då? Får man ta sprutor ett tag efter? Gör de någon gastroscopi på en? Har gjort sån förut och är livrädd för det.
Hur går det till när de kollar att det inte är något läckage, hur mår man då? Hur känns det att gå på toa? Gör det ont när man vill göra nummer 2? Har fått för mig att det kommer kännas väldigt ont i magen av någon anledning.
Gör det ont när man får ner vätska i magsäcken efter operationen? Är det lätt att få i sig det som de kräver på sjukhuset så man får åka hem?
Ja jag har nog en massa funderingar om situationen precis runt operationen. Kan inte förstå att det är ca 2 månader kvar bara.
Ha en fortsatt trevlig kväll. *kram*
Opades den 20/4 på Ersta i Sthlm.
Jag fick recept på 4 fragmin sprutor att ta hemma, gör inte ont om man tar dom magen men i benet gör det väldans ont.
Ev. läckage kollar dom medans man är under narkosen.
Toa var inga problem för mig, gick direkt jag vaknat till på uppvaket.
Jag fick inte ont när jag drack, drack dock vääääldigt försiktigt.
Jag hade inga större problem med att få i mig allt så jag fick åka hem efter 2 dygn.
Jag var lugn innan open. Fick en cocktail med div. tabletter som jag tyvärr kräktes upp så jag la mig i min säng helt snurrig.
Rullades sen bort till open och där stod jag i korridoren utanför alla oprum och såg alla sköterskor som sprang hit och dit. Somnade till slut, tills dom kom och väckte mig och sa att nu kommer jag få sova riktigt djupt och skönt
Och jag rulldes in på salen,
Oroa dig inte, kommer gå toppen ska du se.