Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MissMissie skrev 2010-05-07 17:41:26 följande:
    Jag tror det är så individuellt vad man kan/vill äta så det är bara å tuta och köra och prova sig fram.
    Jag har hittills inte dumpat på ngt än.
    Blodpudding är säkert bra.
  • ChokladMoshin
    gurkazz skrev 2010-05-07 17:43:02 följande:
    Idag ringde jag till kirurgen i eksjö om min remiss... Den har ju varit och vänt i värnamo..Eksjö hade fått remissen så dom skulle kalla mig till hösten, bara någon timme efter mitt samtal ringde eksjö så nu ska jag in redan på måndag...
    Härligt att det rullar på, hoppas du får tid för operation lika snabbt
  • ChokladMoshin
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-07 20:44:49 följande:
    HÄMSKA HELGER PÅ FLYT !!!HELT ÄRLIGT NU FOLK.. Ska opereras nu på måndag och har då gått på 2 veckors flyt..men .. ja just det MEN .. har fuskat vid ett par tillfällen.. var bara TVUNGEN att smaka .. känner mig superdålig och oseriös när jag inte kan hålla mig 2 veckor utan att falla för frestelse.. är jag ensam ? har gått ner 6 kilo hittills men .. hur mycket sabbar man för sig själv ( försämrar resultat under / efter op ) Ringde Ersta och frågade hur mycket man brukar gå ner på dessa 2 veckor och Ssk sa mellan 3-8 kilo..ÄR DET BARA JAG SOM FUSKAT ?? och sen har ÅNGEST ?
    JAg hade min son 6-årskalas dagen innan min flytstart och då hade jag bestämt mig att jag verkligen skulle njuta till max och vräka i mig en massa gott, men det blev inte så. Vet inte varför.
    Var så inställd på att lyckas gå ner några kilon innan op.
    MEN jag var helt klart på väg att ta en chokladbit en massa ggr, tur maken stöttade mig för annars hade det nog inte gått så bra.
    MEn utöver mitt flyt fick jag även äta 2 knäckemackor med mager keso om dan, kanske var därför jag inte var lika sugen att fuska.
  • ChokladMoshin
    litenkisse skrev 2010-05-08 10:39:51 följande:
    Ni andra nyopae, hur gör ni med alla tabletter? Har ni börjat med dem direkt, eller väntat ett tag? I mina papper står bara att jag ska vänta me järntabletterna en månad efter op, med inget om de andra dvs vitamintabl, B12, kalk. Ska jag verkligen ta dem redan, opades i tisdags? Vad har ni fått för direktiv?
    Hämtade ut mina tabletter då jag skrev ut från sjukhuset, 2 dgr efter op.
    Så jag började ta dom då.
  • ChokladMoshin
    litenkisse skrev 2010-05-08 11:19:16 följande:
    Svalde dem hela? Eller krossade dem? Känns så konstigt att svälja stora tabletter när typ allt jag äter måste silas första tiden.
    Svalde dom hela, fick ju tabletter under sjukhus vistelsen också och sväljer dom med små klunkar vatten.
    Smärtstillande måste du ju ta i tablett form tex.
  • ChokladMoshin
    litenkisse skrev 2010-05-08 18:49:37 följande:
    Lite petig kanske, men smärtstillande finns ju både som flytande och som stolpiller, vilket vad det jag fick på sjukhuset.
    Ja, men de medecinerna vi ska ta sen finns ju inte i flytande, eller ja det kanske det gör.
    Men skrev bara hur jag gjort.
  • ChokladMoshin
    JohannaL skrev 2010-05-09 11:46:30 följande:
    vi skulle bara börja med b12 och magsårstabletterna direkt, de andra skulle vi vänta 2veckor med, blev också opad i tisdags =) testade dock ta allaigår vid ett tillfälle, funka pissigt,blev jätte mätt direkt så jag väntar nog med resterande som sagts.Ni andra som opas hur har ni haft det i ryggen jag har fruktansvärt ont i ryggen efter op, riktigt jävla ont, har inte ont i magen alls men tarsmärtstillande pga smärtan i ryggen =( nån som känner igen sig?
    DAgen på uppvaket hade jag jätteont i ryggen/axeln, men det försvann under natten.
    Har nåt att göra med gasen dom fyller buken med under op:en.
  • ChokladMoshin
    huachi86 skrev 2010-05-10 15:22:27 följande:
    Hej allihopa!jag har en liten fråga till er som har blivit opade.Dem medicinerna som man måste köpa efter operationen plus sprutorna hur mycket brukar dem kosta???jag behöver planera lite för våran ekonomi...vore jätte snällt om ni kunde svara.hoppas det har gått bra för alla som haft OP idag!Ha en fortsatt bra dag
    Mina medeciner gick på ca 750:-
  • ChokladMoshin
    JohannaL skrev 2010-05-11 20:28:35 följande:
    vill bara att vårdgarantin funkade hyfsat för mig med, skickade egenremiss mitten av noveber och blev opad nu i början av maj.Sex frågan, hur länge väntade ni med sex efter op? och hur lång tid tog det innan all smärta och orolighet försvann från magen?pöss alla goingar!
    Angående 6-frågan så väntade jag tills jag kom hem från sjukhuset
    Smärta i magen har jag inte haft, bara att det stramar och kliar där agrafferna satt.
  • ChokladMoshin
    litenkisse skrev 2010-05-13 11:38:11 följande:
    Så där ja, då har jag gått över till pure/mjukmat. Åt 1 dl havregynsgröt med 1/2 dl mjölk till. Gick hur bra som helst, jag trodde det skulle ta emot och att jag skulle bli mätt men så var inte fallet. Det är en konstig känsla, detta att inte vara hungrig men inte heller mätt.
    Förstår precis vad du menar, om det inte vore för att jag ställer klockan så skulle jag lätt kunna hoppa över mål.
    Har inte kännt hunger sen op-dagen.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)