lindilusan skrev 2010-04-23 11:06:00 följande:
Visst är det en rättighet att ha föräldrar. Men som vuxen har man en längtan efter barn och det jag menar är att alla ska kunna få uppleva det oavsett om man lever ensam eller som par.
Jag håller med dig om att det inte har någonting att göra med sexuell läggning eller om man har ett förhållande (och i så fall med hur många...) MEN jag kan inte påstå att jag tycker att ALLA passar som föräldrar. Därför tycker jag att fokus ska ligga på barnen.
På samma sätt tycker jag inte att landstinget ska bekosta hur många provrörsförsök som helst, för det finns annat som är viktigare att använda pengarna till. Om det är en mänsklig rättighet att få barn så måste vi ju lägga alla tillgängliga resurser på att hjälpa de som har svårt att få barn och det tycker jag faktiskt inte vi ska.
Däremot ska vi se till att alla barn får en trygg uppväxt med en eller flera föräldrar som älskar dem och har möjlighet att ta hand om den. Och varken kärlek eller förmåga att ta hand om barn sitter ju i den sexuella läggningen.