Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Camino skrev 2010-05-20 21:36:41 följande:
    Har ni inte kommit ganska långt bort från åmnet i denna tråd? Jag har rensat bort några inlägg. Rasistiska inlägg och personliga påhopp tolereras inte/Moderator
    Tycker inte vi har kommit långt ifrån trådens ämne...Den heter ( SD- främlingsfientlighetens ansikte ) och deras ansikte har dom visat tydligt och klart här. Man behöver inte alltid skriva akademi-uppsatser i dessa diskussioner för att få fram trådens syfte utan ibland räcker det med vardagsspråk för att vissa ska visa vilka dom är. Så tycker jag i alla fall...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Blackbird skrev 2010-05-20 21:44:40 följande:
    sv.wikipedia.org/wiki/Femtekolonnare
    Jag vet vad ordet betyder. Tyckte hon hyser sån stor tillit att hon kallar mig för det så tackade.
  • I Blackrose I
    Roze skrev 2010-05-20 21:47:34 följande:
    Jag vet vad ordet betyder. Tyckte hon hyser sån stor tillit att hon kallar mig för det så tackade.
    Att jag som en enda "blatte" skulle klassas som femtekolonnare tyckte jag var sån stor titel att det enda jag kunde göra var att tacka ödmjukast...{#lang_emotions_laughing}
  • I Blackrose I

Guerita

Hon menade väl att mina föräldrar tog hit mig som 10åring och då jämföra med Troja-hästen där fienden var gömda inne i hästen så var jag väl fienden och ska/kommer då att förstöra den svenska samhället. Nåt sånt antar jag...Förstår du?

• I Blackrose I
    Guerita skrev 2010-05-20 21:51:34 följande:
    Jag vet att de Men om de känner sig som svenskar, känner sig som att de tillhör gruppen svenskar och har samma värdegrund osv, är de då etniska svenskar?BTW så är begreppet etnisk svensk nåt nytt påfund som jag aldrig hörde när jag bodde där. Tror alla skulle må mycket bättre om vi gick tillbaka till begreppet SVENSK. Min son har två nationaliteter och jag anser att han är lika mycket av båda. Han är inte halvsvensk och halvannat utan helsvensk och helannat. Men det är mitt sätt att se på världen.
    Nej, det är dom inte. För mig är en etnisk svensk en svensk som fyller kriterierna för just en etnisk svensk. Svenska föräldrar/utseendet ( Ja, jag vet att det finns mörka svenska men även mörka svenskar kan jag se skillnad på ), svenska värderingar ( Du vet den där listan jag skrev tidigare idag ) och jag tror inte mina söner kommer att fylla dessa kriterier.

Äldsta sonen har valt att gå igenom en ( Dopceremoni ) enligt min religion så bara det gör att han inte kommer klassas som en etnisk svensk enligt min synsätt och många andras kan jag tro.
  • I Blackrose I
    Blackbird skrev 2010-05-20 21:57:01 följande:
    Fast jag tror att detta begrepp passar mer in på den person som anklagar dig för det. Det står ju i länken att det ordet användes mot Nazityskland och dess anhängare
    Äh, jag har lärt mig att man ska pussa/krama/kyssa sina fiender. Det förstör dom mer än om man står och gapar...{#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Guerita skrev 2010-05-20 22:00:57 följande:
    Att kalla Roze medlöpare. Medlöpare till vad? För att hon går fort i tunnelbanan för att passa in i svenska samhället så sviker hon sina rötter?
    Hehehehehe, vaddå skulle mina rötter slitas upp tror du?
  • I Blackrose I
    Blackbird skrev 2010-05-20 21:59:34 följande:
    De som klassar dig som sin fiende, p.g.a. din etnicitet, är själva fiender till dig D.v.s. inga bättre människor, utan (om jag får säga), farligare än vad de framställer dig.
    Vad var det man sa? Håll dina vänner nära och fiender närmare eller hur var det? {#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Blackbird skrev 2010-05-20 22:07:56 följande:
    Ja, fast det är något helt annat. Det är bra att du väljer att visa att du har större hjärta än så
    Fiende som fiende. Jag har verkligen kommit fram till att man inte ska behandla sina fiende med gap och skrik utan man ska ta det lugnt/inte ta åt sig/inte knäckas...det förstör dom mer än att bli förbannad. Det var inte helt lätt att komma fram till detta ( 20år ÄR långt tid )...( Det här pratet handlar inte om svenskar bara för att klargöra det hela ).
  • I Blackrose I
    Blackbird skrev 2010-05-20 22:08:53 följande:
    Javisst, och det gör du genom att pussas och kramas
    så du menar att jag ska låta bli att kyssa?! Okejdå, behåller kyssen till några vettiga...

* Sorry moderator. Ska skärpa oss. * {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!