Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Jag väntar fortfarande på svar till mina frågor men kan väl börja med dessa så får vi se vad jag får till svar, om jag får svar.

Vad menas med svensk? Hur är man då?

Vilka är etniska svenskar?

Är Valloner svenskar? I så fall varför?

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Guerita skrev 2010-05-20 08:03:53 följande:
    Börja du med att svara på dessa frågor. Vad tycker du är en svensk? En etnisk svensk?Valloner är inte svenskar, däremot finns det idag svenska med vallonska förfäder.Nu ska jag sova så ni kan fortsätta gnabbas under tiden.
    OJ, vilken svår fråga. Ska jag vara ärlig så har jag nästan ingen aning om vad en svensk är men ska göra mitt bästa så får vi se vad det blir för svar :)

1. En svensk man så som jag har fått det bekräftad för mig saknar temperament, jobbar lugn och sansad måndag till fredag, fredag kväll börjar supandet och slutar med att halva söndan lider man av en extrem baksmälla. På måndag går man lika sansad till jobbet.

2. Man säger TACK till precis vad som helst, när man handlar, när man får på käften, när man betalar m.m

3. Mitt ÄR mitt och ditt ÄR ditt.

4. Man SKA inte fråga anhöriga om hjälp. Man ska klara sig själv även om man håller på att gå under. Hellre be staten om hjälp än sina nära/kära.

5. Flyger upp i taket bara man råkar titta åt deras baby. Skulle du mot bättre vetande röra deras barn, klappa eller gulla så trillar ögonen ur dom.

6. Bjuda andra på mat man har med sig, det går inte för sig. Går du hem till en svensk så kan du inte förvänta dig att bli bjuden på mat bara så där utan det ska visst skickas inbjudan nån vecka innan helst. ( Säger inte alla är SÅ men dom svenskar jag har varit hos har varit på det här viset ).

7. Svenskar är till naturen lugna människor, Otrolig konflikträdda.

8. Hade en urgullig tant som granne för nåt år sen som sa " Vi svenskar är över 6miljoner poliser ".

9. Att barn kan skrika, gapa, gråta verkar dom flesta gamla tanter och gubbar ha glömt bort...

10. Gift runt 35-40, skaffar 2,5 barn, Volvo Kombi, Villa i en förort till Stockholm och hund/katt ( {#lang_emotions_dreamer} Skulle man ändra lite på ålder här så passar jag perfekt i den här kategorin :) )

Ja, det var vad jag kom på nu utan att anstränga mig. Ska se om jag kommer på nåt mer.
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-20 09:41:05 följande:
    Fan, du kan ju rätt mycket om svensk kultur...Vill du ha en till?- Svensken hyser misstänksamhet mot folk som inte dricker sig berusade
    Åh, en till komplimang. Tack. {#lang_emotions_wink}

Ber om ursäkt. Glömde bort denna. Ska komma ihåg till nästa gång.
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-20 09:44:50 följande:
    Håll på att säga att man måste vara koncentrerad när man planerar terrordåd
    Que? Planerar svenskar terrordåd? Måste ha missat det...Var/hur/när?
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-20 09:50:47 följande:
    Svenskar är inte speciellt kända för att planera eller utföra terrordåd. Eller är det din uppfattning? Visa mig gärna en källa på det.
    Vad menade du med det du skrev i inlägg #1284? Menar du att svenskar saknar koncentration?!
  • I Blackrose I

Sen skulle vilja säga följande:

Jag gillar svenskar med alla deras "brister". Det är skönt att ha en icke temperamentsfull karl ibland. Det är skönt att bo tillsammans med en som är konflikträdd. ( Jag står för allt det som saknas här )

Ibland känns det som att vissa vill få det till att alla invandrare ogillar svenskar men så är inte fallet. Även om det mesta jag har rabblat upp ses som negativa egenskaper så gillar jag svenskar.

Det som stör mig är alla dessa SD/ND-anhängare som har svårt att använda hjärnan...

• I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-20 09:56:41 följande:
    Tja... Ta dom som grips för mordbrand mot Lars Wilks. Kan sätta nåt på att dom är nykterister
    Och vad hade detta att göra med det jag har skrivit om svenskar? Vill du bara skriva "smutskastnings-inlägg" så kan du alltid öppna en tråd där du kan få utlopp för dina förträngda känslor Joppan. En tips...
  • I Blackrose I

Guerita

För att svara på din fråga angående traditioner så kan jag ge did två exempel.

Nowroz och eldfesten ( chaharshanbesori ) som nog nästan alla svenskar känner till. Dessa härstammar från zoroasters tid i Iran.

• I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-05-20 11:38:43 följande:
    "did"? *slår i ordlistan*
    Puss på dig Joppan. Ta du och lär dig 4språk till förutom svenskan så ska vi se...Dessutom skriver jag bra mycket bättre än måååååånga etniska svenskar här på FL. Ta en titt på inläggen i ( Invandrar-tjafset ) {#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-20 12:18:57 följande:
    Du har det inte lätt Roze...Joppis vitsade till det lite genom att hävda att anledningen till att muslimer inte dricker alkohol är att de måste hålla sig nyktra och klara i knoppen då de ska utföra sina terrordåd? Och, följdaktligen, enär svenskar inte utför några teoordåd, så kan de supa friskt.Förstår du nu?
    Aha, I C. Tack för förklaringen. Ja, det är bra att hålla sig nykter ibland.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!