Guerita skrev 2010-05-20 08:03:53 följande:
Börja du med att svara på dessa frågor. Vad tycker du är en svensk? En etnisk svensk?Valloner är inte svenskar, däremot finns det idag svenska med vallonska förfä
der.Nu ska jag sova så ni kan fortsätta gnabbas under tiden.
OJ, vilken svår fråga. Ska jag vara ärlig så har jag nästan ingen aning om vad en svensk är men ska göra mitt bästa så får vi se vad det blir för svar :)
1. En svensk man så som jag har fått det bekräftad för mig saknar temperament, jobbar lugn och sansad måndag till fredag, fredag kväll börjar supandet och slutar med att halva söndan lider man av en extrem baksmälla. På måndag går man lika sansad till jobbet.
2. Man säger TACK till precis vad som helst, när man handlar, när man får på käften, när man betalar m.m
3. Mitt ÄR mitt och ditt ÄR ditt.
4. Man SKA inte fråga anhöriga om hjälp. Man ska klara sig själv även om man håller på att gå under. Hellre be staten om hjälp än sina nära/kära.
5. Flyger upp i taket bara man råkar titta åt deras baby. Skulle du mot bättre vetande röra deras barn, klappa eller gulla så trillar ögonen ur dom.
6. Bjuda andra på mat man har med sig, det går inte för sig. Går du hem till en svensk så kan du inte förvänta dig att bli bjuden på mat bara så där utan det ska visst skickas inbjudan nån vecka innan helst. ( Säger inte alla är SÅ men dom svenskar jag har varit hos har varit på det här viset ).
7. Svenskar är till naturen lugna människor, Otrolig konflikträdda.
8. Hade en urgullig tant som granne för nåt år sen som sa " Vi svenskar är över 6miljoner poliser ".
9. Att barn kan skrika, gapa, gråta verkar dom flesta gamla tanter och gubbar ha glömt bort...
10. Gift runt 35-40, skaffar 2,5 barn, Volvo Kombi, Villa i en förort till Stockholm och hund/katt (
![{#lang_emotions_dreamer} {#lang_emotions_dreamer}](https://www.familjeliv.se/lib/tiny_mce3/plugins/emotions/img/smiley-dreamer.gif)
Skulle man ändra lite på ålder här så passar jag perfekt i den här kategorin :) )
Ja, det var vad jag kom på nu utan att anstränga mig. Ska se om jag kommer på nåt mer.