Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Guerita skrev 2010-05-23 07:14:14 följande:
    Jag tolkar efter mina förutsättningar, inte för att jävlas. JAG tycker det är mesigt att tacka för att någon slår en på käften och är inte något jag skulle göra. Kanske tacka för att de ger mig en möjlighet att klappa till dem... Jag tycker man kan jobba mån-fre och ändå inte supa halvt ihjäl sig på helgen. Det gör jag och de flesta jag känner, här och i Sverige.
    Utlandsboendet verkar ha gjort intryck. {#lang_emotions_wink}
    Guerita skrev 2010-05-23 07:30:49 följande:
    Jag tror ärligt talat inte att det bara är mellanöstern som stör. Men jag tror att ju fler som kommer från en region/land, desto större uppmärksamhet får den, det blir ju liksom naturligt så att den märks mer. En annan sak som skapar konflikt är lägen då kulturskillnaderna är mer uppenbara. Lika lite som det är lätt för de som kommer hit att anamma den svenska kulturen, är det lätt för svenskarna att anamma de kulturer som kommer hit. Eftersom Rumänien och Bulgarien numera är EU-medlemmar så blir situationen en annan. Där finns det avtal som måste följas. Men ofta så vill de som är mest kritiska till invandring också att Sverige ska gå ur EU och detta är en av anledningarna till det.
    Jag har en helt annan syn. Tror bestämt att det bara ÄR mellanöstern som stör vissa svenskar och mest av alla muslimer.

Skrev det i annan diskussion om bulgarer/rumäner och fick till svar att dessa skulle ha liknande kulturer och på så viss inte stör lika mycket. Jag var i Bulgarien för nåt år sen och jag kände mig då mer "hemma" där bland Bulgarer än bland svenskar så jag förstår inte vilka likheter vissa svenskar pratar om.
    Har haft kompisar från Rumänien och inte var dom särskillt integrerade i den svenska samhället. Varje söndag skulle dom till rumänska-pingstkyrkan nere i Skåne och hade sina ritualer/traditioner som alla andra så kallade "blattar".

Så om Turkiet kommer med i EU så blir dom civilicerade/accepterade och stör inte lika mycket?.....Dont think so...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Guerita skrev 2010-05-24 17:51:29 följande:
    Jag håller fast vid att det är beroende på mängden och är relativt säker på att om bulgarer var en stor grupp av invandrare så skulle folk hitta problem där med. Och likaså med Turkiet (som jag inte tycker har i EU att göra överhuvudtaget). Det är som du säger olikheterna som har den största inverkan. Det lät lite lamt och inte så genomtänk det som någon skrev om Bulgarien.Men jag tror vi får flytta diskussionen någon annanstans eftersom den inte är direkt SD relaterad. Jag såg ditt inlägg i den andra tråden (fast det är två och jag kommer inte ihåg vilken du skrev detta :)) så kanske vi kan spinna vidare där...
    Det är okej. Vi kan fortsätta i den andra tråden. ;)
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-31 18:57:23 följande:
    Hyckleri är det däremot att hylla det "mångkulturella samhället" och samtidigt söka sig till etniskt svensk-homogena miljöer.
    Skulle man satsa mer på invandrartäta områden så tror jag inte att folk skulle fly därifrån men det har jag redan sagt.  INGEN vill bo i ett omårde där det rinner från badrummstaket, varmvattnet funkar när den vill och tvättstugan ser ut som den är från första världskriget. Jag skulle gott tänka mig flytta tillbax till Husby om inte lägenheterna håll på och rasa ihop.
  • I Blackrose I
    BigDaddy skrev 2010-05-31 19:33:15 följande:
    Tycker inte du att det ligger något i det Roze lyfter fram om att det snarare är andra faktorer än det som du anser är hyckleri som ligger till grund för att människor flyttar ut från eller väljer bort sådana områden? Menar du att det är hyckleri och enbart hyckleri att man inte väljer att bo i den typen av områden? Eller menar du att det i huvudsak är hyckleri med några få och för ändamålet irrelevanta undantag?
    En sak till är att ingen bryr sig. När jag bodde i Husby för snart 10år sen så försvann vatten och el på 5dagar. Nån ledning hade gått sönder. Det tog dom 5dagar att fixa detta. Tur att det var sommar. Kommer ihåg att nästan alla var ute på torget och affärerna sålde slut på varmljus. Okej, det var mysigt att va ute på torget med alla andra men HALLÅ. Hade detta hänt någon annanstans hade folk fått fnatt men där satt vi i 5dagar utan varken vatten eller el. Alla som bor i Stockholm och har åkt till Husby vet att deras rulltrappa är bland det längsta och den gick jag ner och upp 4gånger per dag. Visserligen bra motion men NEJ TACK så kom inte säg ( MAXIPAXI ) att man är hycklare för att man vill leva ett värdigt liv.
  • I Blackrose I
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=851770&lid=senasteNytt_275214&lpos=rubrik_851770

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article521693.ab

" Husby byggdes 1974 inom ramen för projektet miljonprogramsbostäder. Under de 32 år som har gått sedan dess har bostäder och bostadsområdena i Husby förfallit bland annat på grund av bostadsbolagens eftersatta underhåll. Den marginalisering och stigmatisering som Husby och andra miljnprogramsförorter har blivit utsatt för är ett direkt resultat av bristande insikt eller vilja hos politiker, oavsett politiskt block, att ta ansvar för dessa områden. Den negativa utvecklingen i Husby med eftersatt underhåll och underdimensionerade resurser började framför allt under de ekonomiska krisåren i början av 1990-talet. Den lågkonjunkturen drabbade Husby och hyresgästerna i området hårt och än idag dras Husby med dess konsekvenser.

http://www.husbyunite.se/nejtillombildning.html

Läs gärna HELA sidan.

• I Blackrose I

Jag vill gärna ha kommentar till inläggen #1471/#1472. Tack.

• I Blackrose I
    Roze skrev 2010-05-31 22:58:26 följande:
    Jag vill gärna ha kommentar till inläggen #1471/#1472. Tack.
    Vill gärna veta vilka undanflykter eller påhittade orsaker jag kommer med?! {#lang_emotions_undecided}
  • I Blackrose I
    Roze skrev 2010-05-31 23:02:03 följande:
    Vill gärna veta vilka undanflykter eller påhittade orsaker jag kommer med?!
    Jag väntar fortfarande på kommentarer till mina inlägg men varsegod mer läsning:

http://www2.foi.se/rapp/foir1548.pdf

Det går inte att kopiera/klistra så jag hänvisar att läsa följande:

Sidan 11 Stycket som börjar med vattenförsörjningen.

" Svårigheter att sköta den personliga hygienen uppkom då vissa hushåll endast hade tillgång till kallvatten samt att belysningen inte fungerade i badrummet. " ( Skrev denna citat eftersom jag tycker den är viktig men läs för all del hela stycket/rapportet. )

....................................

Sidan 11 stycket som börjar med Det största problemet.

....................................

Sidan 12
    stycket som börjar med Tunnelbanetrafiken.

...................................

Sidan 12
    stycket som börjar med De ekonomiska konsekvenserna.

...................................

Tänk på att ledningarna är gamla. det behövs stambyte och en hel massa annat.

Ska du fortfarande använda ordet hycklare ( MAXIPAXI )?!
  • I Blackrose I

Det var inte min politiska intresse som var frågan utan du menade att utlänningar som väljer att flytta från dessa områden eller väljer bort dessa områden ÄR hycklare. Så nu när jag har lagt fram dessa bevis på hur byggnaderna ser ut. Skulle DU själv vilja bo där?!

Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!