Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Med tanke på SDs slogan ( Ge oss Sverige tillbaka ) så vill jag veta sen när irakiska kristna blev svenskar med tanke på SDs senaste samarbete med dessa?! Obestämd

Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Plejaderna

Kan du förklara för mig vad anpassning till samhället har att göra med att man ser sig själv som en svensk? Förklara gärna.

Nej, jag ÄR inte svensk. Hur ska jag kunna se mig själv som en svensk tycker du? Svensk för mig är någon som för det första "ser" svensk ut och har svenska egenskaper. Skrev en lång lista om svenska egenskaper för några veckor sen. Jag varken vill lura mig själv eller mina barn och ge mig själv eller mina barn identiteskris. Jag är uppväxt i Sverige av persiska föräldrar. Mina barn är födda i Sverige men det gör dom INTE till svenskar. Hur svårt är det att förstå det?!

Ditt inlägg är såååå fullt med fördomar så du borde ta och skämmas. Vad menar du med getto? Vad menar du med att samhället till stort del bekostar mig och min familj? Jag har jobbat så långt jag minns efter att ha tagit studenten och skatten min man betalar per år ÄR dubbelt så mycket som en vanlig svensson betalar så ta du och ventilera dina fördomar någon annanstans.

Jag ÄR Sverige tacksam att denne för snart 20år sen tog emot oss men menar du att man för den sakens skull ska lägga ifrån sig sin identitet och bakgrund för att visa sin tacksamhet?! FÖrstår inte resonemanget.

Att jag frågade om irakiska kristna var för att SD har visst gjort en deal med dessa och lovat att invandringen av just den här gruppen ska öka till Sverige. Rätt eller fel?!
  • I Blackrose I

Plajaderna

Om inte Du eller resten av den svenska folket ser en som en svensk varför ska jag lura mig själv och tro att jag är svensk? Varför ska jag tuta i mina söner att dom ÄR svenskar?! Nej, förstår fortfarande inte.

Menar du att man bara kan känna samhörighet med den svenska samhället om man Är/känner sig som en svensk?Obestämd Nej, det tycker jag inte. Jag jobbar, betalar skatt och gör mina plikter gentemot staten och den svenska samhället som en medborgare INTE som en Wannabe svensk.

Jag bryr mig inte om afrikaner/Irakier m.m. Jag är iranier och kämpar för min egen grupp etnicitet och dom fleeeeeeesta iranier jag känner och har kännedom om Jobbar och ÄR välutbildade. Du vet utlänningar ÄR inte en homogen klump men det är som att tala till en .........

Vad har du för belägg att minoriteten av utlänningar jobbar?!

Varför skulle inte Sverige ta emot invandrare? Vilka tycker skulle/ska bygga upp Sverige? Om några år så går alla 40-talister i pension. VILKA ska jobba tycker du? Kristna irakier?! Yeah right...

Sen vill jag veta vad du menar med ( NI )?! Förklara gärna.

• I Blackrose I

Glömde skriva detta:

Tror du ALLA utlänningar bor i getton? Du är du bra långt ute i skogen och yrrar...

• I Blackrose I

Vill inte citera då FL har krånglat till det men Blackbird * Tummen upp * för inlägget. Många bra frågor som du nog inte kommer få ett vettig svar till...

• I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 10:37:55 följande:
    Finns det inga svenskar som kan ta efter 40-talisterna? Och varför Sverige inte bör ta emot så mycket invandrare/flyktingar just nu borde Du veta.

Läs om min fråga Joppan. Varför SKULLE inte Sverige ta emot utlänningar? Eller något rättare svenska ( Varför SKULLE Sverige inte ha tagit emot utlänningar? ) Fick lära oss i skolan att Skulle är dåtid SKA är nutid. Förstår du min fråga nu? ;)

Frågan var ställd till Plajaderna och henoms uttalande om utlänningar.

Angående 40-talister så vill ni att svenskar ska ta över 40-talister så får ni se till att kycklingfabrikerna där hemma jobbar för fullt annars blir det knepigt om ni inte tänker klona folk.

• I Blackrose I

Joppan varsegod:

http://www.dn.se/ekonomi/90000-40-talister-gar-i-pension-i-ar-1.342038

" Under de närmaste tio åren ska 1,1 miljoner svenskar bli ålderspensionärer och det beräknas späda på befolkningen över 65 år med 20 procent så att de är 300.000 fler år 2014 än år 2005. "

LÖSNING?!

* Väntar med spänning på ett vettig svar *

• I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 10:55:53 följande:
    Varför skall du alltid vara så nedlåtande? Ska jag börja gnälla över din stavning idag? Den är inte på topp har jag sett.
    Jag känner ju dig Joppan. Dina åsikter om mig och utlänningar har jag i åtanke när jag skriver inlägg till dig.

Svenska Är inte min modersmål och sist jag öppnade en svensk kursbok var för över 10år sen. Är just nu på jobbet och här gäller inte svenskan. När jag mitt i allt ska in här och skriva inlägg på svenska så får jag kortslutning ibland. ( En liten förklaring. Inte för jag behöver det men bara så du vet. Har inte tappat hoppet om dig än. ) Välkommen tillbaks. Började undra vart du hade tagit vägen. :)
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 11:09:28 följande:
    Kanske bättre att du koncentrerar dig på ditt jobb ist för att sitta på FL.
    Gör ju det :) Vaktar telefonen här. Har precis kammat mig och rättat till läppstiftet. Sitter och ser glad och trevlig ut ifall nån kommer in...

Så vad har du för lösning till 40-talisterna?!
  • I Blackrose I
    Joppis skrev 2010-06-03 11:20:30 följande:
    Svenska 80 och 90-talister....
    Så en massa fjortisar med kassa lönevillkorer?! Så som svenska skolan har sett ut så är dom verkligen kapabla att ta över dessa jobb. Visst, sure.

Läs BigDaddys engelska ordspråk. Du kan verkligen lära dig nåt av det. Tror han skrev det igår.

http://www.foretagarna.se/Aktuellt-och-opinion/Rapporter/-2009-/Vem-tar-over-foretagen-nar-40-talisterna-gar-i-pension/
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!