Inlägg från: Maxipaxi |Visa alla inlägg
  • Maxipaxi

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

upyours skrev 2010-05-22 11:54:31 följande:
    Naturligtvis ändras betydelsen när någon annan än en "broder" använder ordet. Samma sak med ordet "blatte". Du använder det mot dem för att du ogillar dem p.g.a. deras etnicitet, men de använder det som slang.
    Och nej, jag använder inte "blatte" för att jag skulle ogilla dem. Jag ogillar inte blattar alls, var har du fått det ifrån.

Däremot är jag övertygad om att Sverige f.n. skulle må bra av att skära ned ordentligt på invandringen under en period.

Jag tror inte att Sd heller ogillar blattar. Däremot har de en politisk agenda, en nationalistisk agenda.
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-22 12:10:28 följande:
    SD ogillar blattar, men använder sig av blattar som nyttiga idioter. En sorts alibi för att visa att de inte alls är rasistiska, medan de anser att invandring av folk från kulturellt avlägsna delar av världen varit problematiskt. Men då är det ju bara dumt att ha med blattar i partiet. Har du sett deras nya bild på deras hemsida. Bakom Jimmie står iraniern Älgemalm. Den största nyttiga idioten i SD.
    Men Sd är ju inte ett rasistiskt parti. Kan du få in det i huvudet?

Eller menar du att alla som vill skära ned på invandringen, är rasister?
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-22 12:24:27 följande:
    SD är solklara rasister. Det handlar inte om att skära ner invandringen för det vill ju väldigt många som även inte är rasister. Det handlar om hur de framställer invandrare, särskilt muslimer, och hur många lögner de har använt sig av för att motivera sina rasistiska åsikter.
    Källa?
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-22 12:24:27 följande:
    SD är solklara rasister. Det handlar inte om att skära ner invandringen för det vill ju väldigt många som även inte är rasister. Det handlar om hur de framställer invandrare, särskilt muslimer, och hur många lögner de har använt sig av för att motivera sina rasistiska åsikter.
    Att DU säger att de är rasister blir de det inte för det. Det finns absolut ingenting i deras politik som kan kallas rasistiskt. Däremot har ju SAP mycket rasism i sin historia; betänk tvångssteriliseringarna av samer, t.ex.
  • Maxipaxi
    upyours skrev 2010-05-22 12:34:58 följande:
    De är rasister för att det är så de är. Bara för att de har ändrat semantiken betyder inte att de blivit mindre rasistiska. So what, SAPs historia är grymt rasistiskt, men de stödjer inte rasism idag, till skillnad mot SD som är förklädd rasism. Varg i fåradräkt.
    Verkligen god argumentation: Petitio principii.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-22 13:00:50 följande:
    Öh?! Menar du på fullaste allvar att DU INTE tror SD är rasister? * Måste ha missat nåt... *
    Ja, det menar jag. En rasist anser att egenskaper är kopplade till ras och att den rasen hen tillhör, äger överlägsna egenskaper. Har du hört någon från Sd säga nåt som tangerar det?
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-22 13:09:06 följande:
    Hmm...Och vad kopplar SD invandrarnas så kallade brottslighet med om inte ras och vart man kommer ifrån?!
    Nej.

Utan det är det utanförskap som invandrare befinner sig i, hävdar Sd, som orsakar brottsligheten.
  • Maxipaxi
    Roze skrev 2010-05-22 13:05:11 följande:
    sverigedemokraterna.se/ Frågade för några inlägg sen men fick inga svar från SD-anhängare. Vill du MAXI va snäll och förklara för mig vad man menar med " Ge oss Sverige tillbaka ". Vilken Sverige och vilka ska ge Sverige tillbaka? Till vilka ska Sverige ges tillbaka?
    Du, jag vet faktiskt inte. Skicka ett mejl till Sd vet jag, och fråga.
Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!